Alex

A hét gépe: Canon EOS 450D

A héten számos gyártó tucatnyi digitális fényképezőgépet jelentett be, de a Canon új belépő szintű DSLR-je messze kiemelkedik ezek közül.

Ugyan a Canon új termékvonalának magyarországi bemutatója kapcsán már említésre került az EOS 450D, de mindenképpen érdemes részletesebben is ismertetni a cég új tükörreflexes gépét. Míg a kompaktok özönét valószínűleg már holnap elfelejtjük, addig elődei még évekkel vásárlás után, használtan is elgondolkodtathatják a fotózni vágyókat. Az 400D-nél csekélyebb tömegű, 475 grammos kompakt váz fogása nem összehasonlítható az apró, fényképezni is képes divatkütyükkel, ergonómikusan illeszkedik a felhasználó kezébe, mérete ráadásul - a mai miniatűrizáló világban meglepő módon - nőtt, majdhogynem eléri a 300D-t. A modell 12,2 megapixeles CMOS képérzékelővel, integrált tisztítási rendszerrel, 3 collos képátlójú, élő nézet megjelenítésére alkalmas LCD kijelzővel és új, 9 pontos autófókusz rendszerrel rendelkezik.


A gép - mint korábban sejteni lehetett - megkapta a DIGIC III képfeldolgozó processzort. A képadatok feldolgozása már 14 biten történik, amivel a gyártó közleménye szerint a színmélység, az árnyalatok és a színvisszaadás az eddiginél pontosabb és jobb. A 450D a professzionális EOS fényképezőgépekből ismert menürendszere egy egyszerűsített, füleket alkalmazó struktúrával rendelkezik. Tartalmaz egy felhasználói, saját menü megjelenítésére alkalmas lapot, ahonnan azonnal elérhetők a gyakran használt beállítások, és közvetlenül a menüből állíthatjuk be a Speedlite vakukat is. A fotósok 13 egyedi funkcióval igazíthatják fényképezési stílusukhoz a gépet.

Az élő nézet lassan alapvetéssé válik a tükörreflexes gépeknél is, általa egy problémát okozó szögből - például talajszintről vagy állványról - is könnyebben készíthetők fényképek. Az ilyen módban készült fényképek sima, 30kép/mp sebességű videóként jelennek meg a kijelzőn. A DIGIC III-nak köszönhetően 3,5 kép/mp-es sorozatfelvétel érhető el és ez akár 53 JPEG vagy 6 RAW képig történhet egy sorozatban.


Az egyes szituációkban számos egyedi funkcióval optimalizálható a fényképminőség. A "Világos Tónus Prioritás" mód megnöveli a világos részek dinamika tartományát, és így árnyaltabbak, részletesebbek lesznek a világos objektumok, például a menyasszonyi ruhák és a felhők. A megvilágítást automatikusan optimizáló új funkció a képfeldolgozás során korrigálja a fényerőt és a kontrasztot, valamint az arcoknak megfelelő expozíció beállításával szebb bőrszínárnyalatokat biztosít a portrékon. Bizonyára a nagyobb felbontás indokolja, hogy a fotósok további zajcsökkentést is végezhetnek a nagy ISO beállítású fényképeknél.

A kompozíció és az expozíció beállításában a bekapcsolható négyzetháló és az élő hisztogram is segítséget nyújthat. Fókuszálás közben a fotós akár tízszeresre is kinagyíthatja a feltűnően gyenge felbontású, 230 000 pixeles LCD kijelzőn megjelenő kép részleteit. Kétféle autofókusz érhető el: a gyors egy pillanatra felcsapja a fényképezőgépben lévő tükröt az AF érzékelő működtetéséhez, míg az élő a kép kontrasztadatait használja a fókuszáláshoz - ez utóbbi mindenki számára ismerős, aki korábban digitális kompakt fényképezőgépet használt. Studiókörnyezetben a távoli élő nézettel a fotós számítógépről is megadhatja a beállításokat, és elkészítheti a képet.


Keresője majdnem akkorára nőtt, mint a 30D-ben lévő, azonban a tükrös megoldás nem olyan fényes, mint a felsőkategóriás testvérében lévő prizmás. Most már megjeleníti az összes fontos expozíciós beállítást és az ISO érzékenységet is, melynek maximális értéke sajnos maradt 1600. Az új szpot mérés (a kereső 4%-a) még nagyobb szabadságot biztosít, ha az expozíciót nehéz megvilágítási körülmények mellett állítjuk be. A PictBridge funkció is fejlődött, hogy a fotósok korrigálhassák a horizontot, és képeffektusokat használhassanak nyomtatás előtt. Memória terén a korábbi CompactFlashról áttértek az SD/SDHC kártyákra, ami jóval kisebb, és nagyobb kapacitást tesz lehetővé. Az új, nagy kapacitású akkumulátor a gyártó közleménye szerint még tovább üzemel: akár 500 kép is elkészíthető egyetlen feltöltéssel.

A 450D ára egyelőre még nem ismert, de a Canon Hungária munkatársainak közlése szerint a korábbi változat árával azonos összeg szerepel majd a címkéken, megjelenése pedig márciusban várható.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • iambg #43
    Sziasztok,

    Szeretnék egy kis segítséget kérni. Egy Canon EOS 1100d-t szeretnék megvenni. Természetesen elsősorban azért, hogy fényképezzek vele, de fontos lenne, hogy jó minőségű, rövidebb családi videókat csináljak vele. (Nem professzionális felhasználásra szeretném mert arra tuti nem jó, de szeretném ha nem bosszankodnék a videók minősége miatt)

    Szeretném megkérdezni, hogy
    - tényleg alkalmas-e olyan 720p-s videók elkészítésére, amelyek nem szaggatnak (pana bridge géppel készített videót láttam ami elég darabos volt), és tényleg tud-e ez nekem normális minőséget produkálni?
    - milyen memóriakártyával használjam, hogy annak az írási sebessége ne korlátozza a videó minőségét (számít?)

    Előre is köszönöm ha válaszoltok

    BG
  • Lateralus #42
    Ha lehetőséged van előtte mindenképp próbáld ki, mert valaki 32GB-ossal használja, másnak meg nem eszi meg.
    Elméletben tudja csak.
  • szaszajani #41
    Köszi a választ! A márkaszervíz szerint csak 2 gigásat, de egy ismerősöm 8-ast használ.
  • Lateralus #40
    Elméletben 32GB-ot, annál nagyobb SDHC ugyanis nincs.
  • szaszajani #39
    Ki tudja megmondani, max mekkora sdhc kártyát tud kezelni a 450D?
  • JasonXXX #38
    Sziasztok!

    Nekem egy 450D-m van és az a bajom vele, hogy manuális módban alulexponál minden képet, fényes témákat meg túlexponál. Már kipróbáltam minden beállítást de nem javult a helyzet. Mit nem csináltam jól?
  • Pitkany #37
    A mai napon vettem egy Canon EOS 450D-t és az lenne vele a problémám, hogy már az első pillanattól a felugró vaku nem "ugrik" fel, azaz egyáltalán nem nyílik ki. A fényképező menüjében beállításoknál a beépített vaku menüje sem nyílik meg, ugyanis kiírja, hogy külső vaku van csatlakoztatva (ami egyébként nincs, mert egyelőre nem is rendelkezem ilyennel). Külső vaku beállítási menüjében, pedig arra hivatkozik, hogy vagy nincs olyan, vagy hibásan van csatlakoztatva. Lehetséges, hogy beállítási gond van, amit elnéztem vagy esetleg szoftverhiba, illetve szerkezeti?
    Kérem segítségeteket, mert igencsak bosszantó ez a probléma egy új gépnél. Előre is köszi!
    -ZsanCyCca-
  • JasonXXX #36
    Sziasztok!

    Vettem egy használt Cannon Eos 450D-t és 100 kép készítése után a vadi zsír új SDHC kártyámat nem ismeri fel. Sem másikat.
    Gyári hibára gyanakszom de lehet más baja?
  • Sné Zsuzsa #35
    Szeretnek majd venni objektivet a gepemhez es nem tudom, h milyet kell.

    Tajkepet szeretnek kesziteni (vagy egy dolgot szeretnek kiemelni a tavolban).

    Ha lehet ne csillagaszati aron ajanljatok obit :)
  • Gabo #34
    Nem akarlak elkeseríteni, de sok fotós oldalon már most ez megy. Sokszor a kritika azzal indít, hogy "Miért zajos a kép?", "Miért van kromatikus aberráció?", stb. Aztán bölcsen megállapítják, hogy "Ja, hogy ez kompakttal készült. Akkor az a baj..." vagy "Ja, hogy ez olcsó obival lett lőve...".
    Pedig elsődlegesnek a kép mondanivalójának kellene lennie.

    Persze egy kép technikai minőségét könnyebb értékelni, míg az esztétikai milyenségét már sokkal nehezebb. Baj csak ott van, hogy néhány megfeledkeznek arról, hogy a fényképezőgép csak egy eszköz és az, hogy milyen képek kerülnek ki belőle az a fotóson múlik nagyobbrészt. Részben a cégek marketingjének is köszönhető az, hogy sokan beleesnek abba a hibába, hogy a technikai háttértől várják a jó fotókat. Veszik az újabbnál-újabb fejlesztéseket, mert az előzővel készült képeik nem lettek elég jók és ez "biztosan" a technika számlájára írható. Közben nem veszik észre, hogy a képeikből a mondani való, a hangsúlyos kompozíció, a jól megválasztott fények hiányoznak.

    Amúgy szerintem nem az az igazi baj, hogy valaki emlékfotók gyártására használja a DSLR gépét. Sokkal inkább azzal van gond, hogy ezek a képek válogatás nélkül felkerülnek a netre, ezzel is szaporítva az elektronikus szemetet. Ha ezek után még szembe is dicsérik az illetőt, anélkül, hogy valódi véleményt és építő jellegű kritikát adnának neki, akkor meg lesz róla győződve, hogy ő egy jó fotós... S ezek után persze ennek megfelelően fog ő maga is véleményt mondani mások fotóiról...
    De végül is min csodálkozunk? A mai világban már nem divat az igényesség! :o/
    Ritka kivételnek számít az, ha akad olyan "amatőr", aki egy valódi kritika után a besértődés helyett inkább megpróbálja magát képezni.