• Gabo
    #34
    Nem akarlak elkeseríteni, de sok fotós oldalon már most ez megy. Sokszor a kritika azzal indít, hogy "Miért zajos a kép?", "Miért van kromatikus aberráció?", stb. Aztán bölcsen megállapítják, hogy "Ja, hogy ez kompakttal készült. Akkor az a baj..." vagy "Ja, hogy ez olcsó obival lett lőve...".
    Pedig elsődlegesnek a kép mondanivalójának kellene lennie.

    Persze egy kép technikai minőségét könnyebb értékelni, míg az esztétikai milyenségét már sokkal nehezebb. Baj csak ott van, hogy néhány megfeledkeznek arról, hogy a fényképezőgép csak egy eszköz és az, hogy milyen képek kerülnek ki belőle az a fotóson múlik nagyobbrészt. Részben a cégek marketingjének is köszönhető az, hogy sokan beleesnek abba a hibába, hogy a technikai háttértől várják a jó fotókat. Veszik az újabbnál-újabb fejlesztéseket, mert az előzővel készült képeik nem lettek elég jók és ez "biztosan" a technika számlájára írható. Közben nem veszik észre, hogy a képeikből a mondani való, a hangsúlyos kompozíció, a jól megválasztott fények hiányoznak.

    Amúgy szerintem nem az az igazi baj, hogy valaki emlékfotók gyártására használja a DSLR gépét. Sokkal inkább azzal van gond, hogy ezek a képek válogatás nélkül felkerülnek a netre, ezzel is szaporítva az elektronikus szemetet. Ha ezek után még szembe is dicsérik az illetőt, anélkül, hogy valódi véleményt és építő jellegű kritikát adnának neki, akkor meg lesz róla győződve, hogy ő egy jó fotós... S ezek után persze ennek megfelelően fog ő maga is véleményt mondani mások fotóiról...
    De végül is min csodálkozunk? A mai világban már nem divat az igényesség! :o/
    Ritka kivételnek számít az, ha akad olyan "amatőr", aki egy valódi kritika után a besértődés helyett inkább megpróbálja magát képezni.