Berta Sándor
Fájlcserélés melletti kampány EU képviselőktől
Európai parlamenti politikusok, a Zöldek/az Európai Szabad Szövetség képviselőcsoport új kampányt indított, amelynek célja a fájlcserélők bűnözőként való beállítása elleni harc.
Az akció mottója stílusosan "I wouldn't steal" vagyis "Nem lopok!" lett. A médiaipar eddig nem tudott az internetezők számára vonzó ajánlatokkal előállni, ehelyett a fájlcserélést lopásként tünteti fel, éppúgy, mint az autólopást vagy a zsebtolvajlást - olvasható a kampány weboldalán, utalva a "Downloading Pirated Films is Stealing" szlogen alatt megjelentetett korábbi filmre, amelyben a filmipar a szerzői jog által védett művek letöltésétől óvta az embereket. A fájlcserélő hálózatok nagy örömmel fogadták a kampányt, a The Pirate Bay a logóját is a szlogennel ékesítette.
A Zöldek videoklipje a "Share. It's fair" szlogennel zárul. Az európai parlamenti frakció ezzel a fájlcserélés kulturális értékeire próbálja meg felhívni a figyelmet és az alkotások megfelelő díjazása mellett száll síkra, ugyanakkor kikötik, hogy ez nem történhet a fogyasztói jogok korlátozásával. A frakció többek között javasolta a cégek számára kötelezően fizetendő reklámadó kivetését, hogy az ebből befolyó összegekből támogassák a kultúrát és a művészeket. A Zöldek szerint a hirdetések amúgyis kulturális környezetszennyezést jelentenek, hiszen elvonják a figyelmet és az időt a valódi problémákról. A képviselőcsoport emellett kifogásolja, hogy a médiaipar nem nézi jól szemmel a valóban magán célú másolatok készítését sem.
Az Európai Parlament a héten tárgyal a kulturális gazdaság támogatásáról szóló jelentésről, amelyben egyes EP-képviselők azt javasolták, hogy az internetszolgáltatókat kötelezzék tartalomszűrők használatára, valamint a szerzői jogi törvénysértéseknél a hozzáférések blokkolására.
Az akció mottója stílusosan "I wouldn't steal" vagyis "Nem lopok!" lett. A médiaipar eddig nem tudott az internetezők számára vonzó ajánlatokkal előállni, ehelyett a fájlcserélést lopásként tünteti fel, éppúgy, mint az autólopást vagy a zsebtolvajlást - olvasható a kampány weboldalán, utalva a "Downloading Pirated Films is Stealing" szlogen alatt megjelentetett korábbi filmre, amelyben a filmipar a szerzői jog által védett művek letöltésétől óvta az embereket. A fájlcserélő hálózatok nagy örömmel fogadták a kampányt, a The Pirate Bay a logóját is a szlogennel ékesítette.
A Zöldek videoklipje a "Share. It's fair" szlogennel zárul. Az európai parlamenti frakció ezzel a fájlcserélés kulturális értékeire próbálja meg felhívni a figyelmet és az alkotások megfelelő díjazása mellett száll síkra, ugyanakkor kikötik, hogy ez nem történhet a fogyasztói jogok korlátozásával. A frakció többek között javasolta a cégek számára kötelezően fizetendő reklámadó kivetését, hogy az ebből befolyó összegekből támogassák a kultúrát és a művészeket. A Zöldek szerint a hirdetések amúgyis kulturális környezetszennyezést jelentenek, hiszen elvonják a figyelmet és az időt a valódi problémákról. A képviselőcsoport emellett kifogásolja, hogy a médiaipar nem nézi jól szemmel a valóban magán célú másolatok készítését sem.
Az Európai Parlament a héten tárgyal a kulturális gazdaság támogatásáról szóló jelentésről, amelyben egyes EP-képviselők azt javasolták, hogy az internetszolgáltatókat kötelezzék tartalomszűrők használatára, valamint a szerzői jogi törvénysértéseknél a hozzáférések blokkolására.