Gyurkity Péter
Gartner: csak óvatosan a webkettővel
Számos vállalat kacérkodik azzal a gondolattal, hogy a közösségi oldalaknál alkalmazott technológiát saját céljaira használja fel belső hálózatán. A piackutató cég szerint ezzel még várni kellene.
A Gartner ugyanis úgy véli, hogy az érdeklődők nagy részét a webkettő körüli felhajtás ragadta meg és a gyakorlati előnyök, illetve kockázatok figyelembe vétele nélkül szeretnének csatlakozni az új technológiákat használók köréhez. A vállalatok esetében ez annyit jelentene, hogy a belső, céges hálózaton kialakítanák saját közösségi oldalukat, amelyek természetesen elsősorban az alkalmazottak oldalait, adatait tartalmazná.
Egyelőre még az is kérdés azonban, hogy ez pontosan mire is lenne jó. Többen arra figyelmeztetnek, hogy a webkettős őrület első számú kedvencei, a népszerű közösségi oldalak nem biztos, hogy megfelelő eszközei a vállalatoknak. Nem vehetjük biztosra, hogy ezek a belső használatra szánt portálok ugyanolyan jó platformot jelentenének, mint például a VoIP-szoftverek, vagy az azonnali üzenetküldő alkalmazások, az MSN, ICQ, valamint az ezeket egy programban ötvöző megoldások, mint a Trillian vagy a Miranda. A biztonság sem teljesen megoldott, a külső technológiák valószínűleg nem minden szempontból felelnének meg a céges követelményeknek.
Éppen ezért a Gartner most azt javasolja a vállalatoknak, hogy legyenek türelemmel, várják ki, amíg több nagyobb szereplő elkészíti a külső fejlesztőknek szánt komplett csomagját, amit azután könnyen és egyszerűen integrálhatnak saját rendszerükbe. Ilyesmire készül a FaceBook, amely licencelné megoldását a cégeknek, a kifejezetten üzleti szereplőkre koncentráló LinkedIn pedig jelezte, hogy külső fejlesztők számára is lehetővé teszi különböző kiegészítők csatolását a központi oldalhoz, vagyis nagyobb betekintést nyújtanak majd a technológiába.
A lényeg tehát, hogy a rohanás és kapkodás helyett előbb a feltételeket és a valószínű következményeket kell figyelembe vennünk. Ez még inkább igaz a közösségi oldalakra, hiszen itt a cég szerint is fontosabb maga a tartalom mint az azt biztosító technológia, így vigyázni kell annak biztonságára.
A Gartner ugyanis úgy véli, hogy az érdeklődők nagy részét a webkettő körüli felhajtás ragadta meg és a gyakorlati előnyök, illetve kockázatok figyelembe vétele nélkül szeretnének csatlakozni az új technológiákat használók köréhez. A vállalatok esetében ez annyit jelentene, hogy a belső, céges hálózaton kialakítanák saját közösségi oldalukat, amelyek természetesen elsősorban az alkalmazottak oldalait, adatait tartalmazná.
Egyelőre még az is kérdés azonban, hogy ez pontosan mire is lenne jó. Többen arra figyelmeztetnek, hogy a webkettős őrület első számú kedvencei, a népszerű közösségi oldalak nem biztos, hogy megfelelő eszközei a vállalatoknak. Nem vehetjük biztosra, hogy ezek a belső használatra szánt portálok ugyanolyan jó platformot jelentenének, mint például a VoIP-szoftverek, vagy az azonnali üzenetküldő alkalmazások, az MSN, ICQ, valamint az ezeket egy programban ötvöző megoldások, mint a Trillian vagy a Miranda. A biztonság sem teljesen megoldott, a külső technológiák valószínűleg nem minden szempontból felelnének meg a céges követelményeknek.
Éppen ezért a Gartner most azt javasolja a vállalatoknak, hogy legyenek türelemmel, várják ki, amíg több nagyobb szereplő elkészíti a külső fejlesztőknek szánt komplett csomagját, amit azután könnyen és egyszerűen integrálhatnak saját rendszerükbe. Ilyesmire készül a FaceBook, amely licencelné megoldását a cégeknek, a kifejezetten üzleti szereplőkre koncentráló LinkedIn pedig jelezte, hogy külső fejlesztők számára is lehetővé teszi különböző kiegészítők csatolását a központi oldalhoz, vagyis nagyobb betekintést nyújtanak majd a technológiába.
A lényeg tehát, hogy a rohanás és kapkodás helyett előbb a feltételeket és a valószínű következményeket kell figyelembe vennünk. Ez még inkább igaz a közösségi oldalakra, hiszen itt a cég szerint is fontosabb maga a tartalom mint az azt biztosító technológia, így vigyázni kell annak biztonságára.