Berta Sándor
4 millió német felhasználó adatait adják el?
A StudiVZ német hallgatói platform üzemeltetői jövőre komoly változásokat terveznek, emiatt könnyen előfordulhat, hogy értékesítik a jelenlegi látogatók személyes adatait.
Köztudott, hogy egyes keresőcégek előszeretettel eladják a felhasználók keresési találatait a reklámügynökségeknek és más cégeknek, hogy azok így kereshessék meg az embereket a célzott hirdetéseikkel.< Nos, a StudiVZ valami hasonló lépésre készül, ami óriási felháborodást váltott ki.
A tervek szerint az oldal - a busás haszonszerzés reményében - szabályosan eladná a jelenlegi 4 millió regisztrált felhasználója bizonyos személyes adatait, köztük például az e-mail címeiket, a mobiltelefonszámaikat, a hobbijaikra és a zenei ízlésükre vonatkozó információkat. "Az üzleti feltételeink megváltoztatásával egyszerűn könnyebben hozzá akarunk férni a látogatóink személyes adataihoz. Így hatékonyabb tudunk a jövőben célzott reklámokat megjelentetni" - ismerte el a terveket Marcus Rieke, a StudiVZ ügyvezetője.
A felhasználók elsősorban reklám e-maileket kapnak majd, a nők kozmetikai szerekkel, a férfiak számítógépes játékokkal kapcsolatos reklámokkal találkozhatnak.
Az egyes bannereket egyénre szabottan jelentetik meg, mindenki a saját ízlésének megfelelő hirdetésekkel fognak szembesülni. A változásokról az oldal elektronikus körlevélben tájékoztatta a regisztrált tagjait. Kiszivárgott információk szerint a StudiVZ-nek nem ez az első ilyen jellegű tranzakciója, már korábban is kötött hasonló üzleteket. A Stuttgarti Médiakonszern például idén év elején kereken 100 millió eurót fizetett a felhasználók adataiért.
Dietmar Müller, a német adatvédelmi biztos szóvivője az eljárást elgondolkoztatónak nevezte és kijelentette: "Mindig óvtuk attól az embereket, hogy a magánéletüket túlzott mértékben kiteregessék a közösségi portálokon. Most láthatjuk, hogy ez hová vezetett. Az internetezőket egyszerűen kihasználják, hiszen nem sokan szokták elolvasni az üzleti feltételekről szóló részeket és más hasonló szövegeket. Csak később döbbennek rá az emberek, hogy valami nincs rendben és visszaéltek az adataikkal, de akkor többnyire már túl késő."
A StudiVZ-t 2005 októberének végén alapította két hallgató, Ehssan Dariani és Dennis Bemmann. A honlapnak jelenleg 4 millió tagja van elsősorban Németországban, Ausztriában és Svájcban. A felhasználóknak lehetőségük van saját profilok létrehozására, fotók feltöltésére és chatelésre.
Köztudott, hogy egyes keresőcégek előszeretettel eladják a felhasználók keresési találatait a reklámügynökségeknek és más cégeknek, hogy azok így kereshessék meg az embereket a célzott hirdetéseikkel.< Nos, a StudiVZ valami hasonló lépésre készül, ami óriási felháborodást váltott ki.
A tervek szerint az oldal - a busás haszonszerzés reményében - szabályosan eladná a jelenlegi 4 millió regisztrált felhasználója bizonyos személyes adatait, köztük például az e-mail címeiket, a mobiltelefonszámaikat, a hobbijaikra és a zenei ízlésükre vonatkozó információkat. "Az üzleti feltételeink megváltoztatásával egyszerűn könnyebben hozzá akarunk férni a látogatóink személyes adataihoz. Így hatékonyabb tudunk a jövőben célzott reklámokat megjelentetni" - ismerte el a terveket Marcus Rieke, a StudiVZ ügyvezetője.
A felhasználók elsősorban reklám e-maileket kapnak majd, a nők kozmetikai szerekkel, a férfiak számítógépes játékokkal kapcsolatos reklámokkal találkozhatnak.
Az egyes bannereket egyénre szabottan jelentetik meg, mindenki a saját ízlésének megfelelő hirdetésekkel fognak szembesülni. A változásokról az oldal elektronikus körlevélben tájékoztatta a regisztrált tagjait. Kiszivárgott információk szerint a StudiVZ-nek nem ez az első ilyen jellegű tranzakciója, már korábban is kötött hasonló üzleteket. A Stuttgarti Médiakonszern például idén év elején kereken 100 millió eurót fizetett a felhasználók adataiért.
Dietmar Müller, a német adatvédelmi biztos szóvivője az eljárást elgondolkoztatónak nevezte és kijelentette: "Mindig óvtuk attól az embereket, hogy a magánéletüket túlzott mértékben kiteregessék a közösségi portálokon. Most láthatjuk, hogy ez hová vezetett. Az internetezőket egyszerűen kihasználják, hiszen nem sokan szokták elolvasni az üzleti feltételekről szóló részeket és más hasonló szövegeket. Csak később döbbennek rá az emberek, hogy valami nincs rendben és visszaéltek az adataikkal, de akkor többnyire már túl késő."
A StudiVZ-t 2005 októberének végén alapította két hallgató, Ehssan Dariani és Dennis Bemmann. A honlapnak jelenleg 4 millió tagja van elsősorban Németországban, Ausztriában és Svájcban. A felhasználóknak lehetőségük van saját profilok létrehozására, fotók feltöltésére és chatelésre.