Dojcsák Dániel
Beszólt a Symantec a Microsoftnak
A Symantec Corp. igazgazója, John Thompson keményen odaszólt a Microsoftnak, bírálva a jelenlegi árazási politikájukat, mellyel a fogyasztói biztonsági piacot igyekeznek befolyásolni.
Természetesen ismét monopolisztikus üzletpolitikával vádolják őket és a versenyt (meg a saját bevételeiket) féltik a Symantec vezetői. Thompson beszédéből, amit a new york-i tőzsdén (NASDAQ) tartott meg, egyértelmű, hogy nem csupán egy PR fellángolásról van szó, hanem már konkrét számokat láthatnak az elmúlt időszak eladásairól, ami megrémíti őket. A fókusz ezúttal a Microsoft által tavaly debütált Windows Live OneCare csomagon van, amit a szoftveróriás mindössze 50 dollárért kínál egy teljes évre, három darab külön számítógépre együttesen. Ugyan a programcsomag tartalmaz tűzfalat, anti-vírus programot és adatmentési funkciókat is, a Symantec vezető szerint mégis egyértelműen visszavethetik az ilyen megoldások a fogyasztói biztonságtechnikai piacot.
A fájó pont az lehet a sárga cég számára, hogy a saját konkurens termékük árát jóval magasabban, 80 dollárnál húzták meg, ami szintén egy évre és három gépre szóló licencet jelent, viszont a gyártó szerint jóval bőségesebb funkciókkal van felvértezve, illetve a Symantec ősidők óta felgyülemlett tapasztalata is sokat számít.
A vád szerint a Microsoft egyszerűen úgy próbálja megvetni a lábát ezen a versenypiacon is, hogy a tőle pénzügyileg jóval gyengébb céget belekényszeríti egy árversenybe. Ez persze egy jól bevált módszer, nemcsak az IT piacon. Viszont szerintük a Microsoftnak még hosszú utat kellene megtenni ahhoz, hogy azonos szakértelem mellett vegyenek részt a biztonságtechnikai piacon, ahol a Symantec vállalati és otthoni megoldásokban is egyaránt erős lábakon áll.
A Symantec kirohanása persze egyelőre nem jelent semmilyen jogi procedúrát, maximum valóban az történhet, hogy kénytelenek lesznek ők is csökkenteni az árakat, illetve újabb és újabb általános és specializált termékekkel rukkolnak majd elő. A gyengébb fél siránkozása a csökkenő profit miatt egyébként nem egyedi eset, és az óriáscég belépése egy piacra kivételesen pozitív megítélésű is lehet a csökkenő árak miatt. Thompson azt mondta, hogy "Már a múltban is képesek voltunk újrafeltalálni magunkat, és ezt a jövőben is több alkalomal meg tudjuk ismételni, hogy tartsuk a tempót az ágazat változásaival."
Természetesen ismét monopolisztikus üzletpolitikával vádolják őket és a versenyt (meg a saját bevételeiket) féltik a Symantec vezetői. Thompson beszédéből, amit a new york-i tőzsdén (NASDAQ) tartott meg, egyértelmű, hogy nem csupán egy PR fellángolásról van szó, hanem már konkrét számokat láthatnak az elmúlt időszak eladásairól, ami megrémíti őket. A fókusz ezúttal a Microsoft által tavaly debütált Windows Live OneCare csomagon van, amit a szoftveróriás mindössze 50 dollárért kínál egy teljes évre, három darab külön számítógépre együttesen. Ugyan a programcsomag tartalmaz tűzfalat, anti-vírus programot és adatmentési funkciókat is, a Symantec vezető szerint mégis egyértelműen visszavethetik az ilyen megoldások a fogyasztói biztonságtechnikai piacot.
A fájó pont az lehet a sárga cég számára, hogy a saját konkurens termékük árát jóval magasabban, 80 dollárnál húzták meg, ami szintén egy évre és három gépre szóló licencet jelent, viszont a gyártó szerint jóval bőségesebb funkciókkal van felvértezve, illetve a Symantec ősidők óta felgyülemlett tapasztalata is sokat számít.
A vád szerint a Microsoft egyszerűen úgy próbálja megvetni a lábát ezen a versenypiacon is, hogy a tőle pénzügyileg jóval gyengébb céget belekényszeríti egy árversenybe. Ez persze egy jól bevált módszer, nemcsak az IT piacon. Viszont szerintük a Microsoftnak még hosszú utat kellene megtenni ahhoz, hogy azonos szakértelem mellett vegyenek részt a biztonságtechnikai piacon, ahol a Symantec vállalati és otthoni megoldásokban is egyaránt erős lábakon áll.
A Symantec kirohanása persze egyelőre nem jelent semmilyen jogi procedúrát, maximum valóban az történhet, hogy kénytelenek lesznek ők is csökkenteni az árakat, illetve újabb és újabb általános és specializált termékekkel rukkolnak majd elő. A gyengébb fél siránkozása a csökkenő profit miatt egyébként nem egyedi eset, és az óriáscég belépése egy piacra kivételesen pozitív megítélésű is lehet a csökkenő árak miatt. Thompson azt mondta, hogy "Már a múltban is képesek voltunk újrafeltalálni magunkat, és ezt a jövőben is több alkalomal meg tudjuk ismételni, hogy tartsuk a tempót az ágazat változásaival."