SG.hu
A Spotify fizetőfal mögé rakja a dalszövegeket
A Spotify a jelek szerint új módszert talált arra, hogy ingyenes felhasználóit előfizetésre kényszerítse: a dalszövegeket fizetőfal mögé helyezte.
A vállalat megerősítette a változást - de közvetlen nyilatkozat nélkül. Ehelyett a vállalat csupán annyit tett közzé, hogy szolgáltatása funkciói piacról piacra és eszközről eszközre változhatnak. A válasz arra utal, hogy a dalszövegek megváltoztatása több lehet egy egyszerű tesztnél, de a Spotify még nem készült fel arra, hogy hivatalos bejelentést tegyen a dologról. Voltak azonban arra utaló jelek, hogy a Spotify ebbe az irányba halad. Tavaly ősszel néhány ingyenes felhasználó, akik megpróbálták elérni a funkciót, egy üzenetet láttak, amely így szólt: "Enjoy lyrics on Spotify Premium".
Akkoriban azonban a Spotify szóvivője tisztázta, hogy a változások "csak egy teszt", amely korlátozott számú felhasználóval zajlik egy "pár piacon". A Spotify ma már nem hivatkozik a változtatásokra tesztként, bár nem világos, hogy miért nem közölte egyértelműen a weboldalán - például azon az oldalon, ahol a felhasználók frissíthetik a csomagokat, vagy a súgó dokumentációjában -, hogy a dalszövegekhez való hozzáférés prémium funkció. Ez azért lehet, mert a vállalat még mindig teszteli a dalszövegek havi limitjét az ingyenes fiókok számára: az ingyenes felhasználók arról számoltak be, hogy üzeneteket látnak, amelyek szerint minden alkalommal, amikor a "Dalszövegek megjelenítése" gombra koppintanak, az beleszámít az új limitbe.
A Spotify nem árult el több részletet arról, hogy miért fizetősek mostantól a dalszövegek, de nyilvánvalóan ennek oka, hogy több embert tereljenek a prémium felé. A legutóbbi negyedévben a vállalat a becsléseket meghaladva több mint 600 millió havi aktív felhasználót ért el, az előfizetők száma pedig 236 millió fölé emelkedett, ami 15%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A negyedéves bevétel azonban elmaradt a 3,72 milliárdos elemzői várakozástól, ehelyett 3,67 milliárd euró lett. Hogy a dalszövegek blokkolása több embert fog-e előfizetésre sarkallni? Még nem tudni. A dalszövegek könnyen és ingyenesen elérhetők a weben és más, a Spotify riválisaként működő alkalmazásokban, például a Genius, az Apple Shazam vagy a Musixmatch segítségével.
A vállalat megerősítette a változást - de közvetlen nyilatkozat nélkül. Ehelyett a vállalat csupán annyit tett közzé, hogy szolgáltatása funkciói piacról piacra és eszközről eszközre változhatnak. A válasz arra utal, hogy a dalszövegek megváltoztatása több lehet egy egyszerű tesztnél, de a Spotify még nem készült fel arra, hogy hivatalos bejelentést tegyen a dologról. Voltak azonban arra utaló jelek, hogy a Spotify ebbe az irányba halad. Tavaly ősszel néhány ingyenes felhasználó, akik megpróbálták elérni a funkciót, egy üzenetet láttak, amely így szólt: "Enjoy lyrics on Spotify Premium".
Akkoriban azonban a Spotify szóvivője tisztázta, hogy a változások "csak egy teszt", amely korlátozott számú felhasználóval zajlik egy "pár piacon". A Spotify ma már nem hivatkozik a változtatásokra tesztként, bár nem világos, hogy miért nem közölte egyértelműen a weboldalán - például azon az oldalon, ahol a felhasználók frissíthetik a csomagokat, vagy a súgó dokumentációjában -, hogy a dalszövegekhez való hozzáférés prémium funkció. Ez azért lehet, mert a vállalat még mindig teszteli a dalszövegek havi limitjét az ingyenes fiókok számára: az ingyenes felhasználók arról számoltak be, hogy üzeneteket látnak, amelyek szerint minden alkalommal, amikor a "Dalszövegek megjelenítése" gombra koppintanak, az beleszámít az új limitbe.
Spotify is now adding monthly limit on lyrics for free accounts pic.twitter.com/mrVufudltK
— Dexerto (@Dexerto) May 1, 2024
A Spotify nem árult el több részletet arról, hogy miért fizetősek mostantól a dalszövegek, de nyilvánvalóan ennek oka, hogy több embert tereljenek a prémium felé. A legutóbbi negyedévben a vállalat a becsléseket meghaladva több mint 600 millió havi aktív felhasználót ért el, az előfizetők száma pedig 236 millió fölé emelkedett, ami 15%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A negyedéves bevétel azonban elmaradt a 3,72 milliárdos elemzői várakozástól, ehelyett 3,67 milliárd euró lett. Hogy a dalszövegek blokkolása több embert fog-e előfizetésre sarkallni? Még nem tudni. A dalszövegek könnyen és ingyenesen elérhetők a weben és más, a Spotify riválisaként működő alkalmazásokban, például a Genius, az Apple Shazam vagy a Musixmatch segítségével.