Gyurkity Péter

Európában lokalizálódik a YouTube

A korábbi híreknek megfelelően a YouTube bejelentette a lokalizált európai változatok megjelenését. Első körben az oldalak helyi nyelvre lefordított verziója válik elérhetővé, ezt követi majd a saját ranglisták és tartalmak megjelenése.

Chad Hurley és Steve Chen, a YouTube két alapítója, valamint a Google elnök-vezérigazgatója, Eric Schmidt is Párizsba utazott az első, Egyesült Államokon kívül megrendezett "Google sajtónapra", mintegy jelezve az esemény fontosságát. A 2005-ben egy kaliforniai garázsban létrehozott YouTube portált a Google 2006 októberében vásárolta fel. Ez a második legnagyobb bevásárlása a 2007-ben megszerzett DoubleClick, a globális online hirdetési piac egyik zászlóshajója után. "Ez sikeres házasság, amely révén fejlődhettünk, hasonló a kultúránk" - mondta Steve Chen.

A videómegosztó portál közleménye szerint immár kilenc további országban elérhető a lokalizált változat, amelyből 8 európai, 1 pedig dél-amerikai. Egészen pontosan Brazília, az Egyesült Királyság, Franciaország, Írország, Olaszország, Japán, Hollandia, Lengyelország és Spanyolország kapta meg saját lokális lapját, amely első körben az interfész teljes lefordítását jelenti.


Erre elsősorban azért volt szükség mert bár az egyes tartalmakat bármilyen nyelven feltölthettük és véleményezhettük, az oldal interfésze kizárólag angol nyelven volt elérhető és a ranglisták, valamint a kapcsolódó tartalmak listája erősen az angolszász, főként a tengerentúli felhasználók véleményét, ízlését tükrözte. Ez egyre több látogatót zavart, ami nem véletlen, hiszen napjainkban a portálon megforduló internetezők alig fele érkezik az Egyesült Államokból, a fennmaradó 50 százalék igencsak vegyes tábort jelent.

A fent említett kilenc ország internetezői mostantól választhatnak, hogy mely aloldalakat szeretnék használni, erre az oldal tetején megjelenő kis zászlók adnak lehetőséget. Első körben csak az interfész jelenik meg helyi nyelven, azonban a közeljövőben elérhetővé válnak az egyes országok internetezőinek ízlése és választása alapján összeállított ranglisták és elküldött kommentek. Ettől a portál népszerűségének további növekedését várják, amely most is kiemelkedik a hasonló megoldások közül, főleg ha a legutóbbi felmérések adatait vesszük.

Ezek közé tartozik az Ellacoya Networks tanulmánya, amelyben arra hívják fel a figyelmet, hogy az online videók megtekintése által generált forgalom és a HTTP-forgalom általában immár meghaladja a p2p, vagyis a fájlcserélők adatforgalmát. Ez utóbbi a teljes internetes mennyiség 37 százalékáért felelős, míg a YouTube egyedül 10 százalékot emészt fel, a HTTP-tevékenységek pedig összességében véve 46 százalékot. Ezek az adatok világosan jelzik a folyamat felgyorsulását és azt, hogy a portálnak van mire építenie.

Piachódítási stratégiájában a YouTube továbbra is a videofelvételeit az internetre feltöltő fogyasztói közösségeket veszi célba - mondta Eric Schmidt. Teszi ezt annak ellenére, hogy a portál partneri megállapodásokat kötött több tartalomszolgáltatóval is, nevezetesen a BBC brit közszolgálati televízióval, a France 4 francia televízióval, az Antenna 3 és a Cuatro TV spanyol csatornákkal, valamint több európai futballklubbal, így a Chelsea FC-vel, az AC Milannal, az FC Barcelonával és a Real Madriddal. "Európa tevékenységünk jelentős részét teszi ki" - így Eric Schmidt, aki rámutatott, hogy ezek a partneri együttműködések a Google-nak a reklámbevételek megosztásán alapuló stratégiája létfontosságú elemét jelentik. A közeledés révén a YouTube várhatóan időhöz jut a szerzői jogokhoz igencsak ragaszkodó tartalomszolgáltatókkal való viszonya rendezésére.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Gerbill #7
    "8 európai, 1 pedig dél-amerikai. Egészen pontosan Brazília, az Egyesült Királyság, Franciaország, Írország, Olaszország, Japán, Hollandia, Lengyelország és Spanyolország"
    Japán kicsit távolabb van tőlünk, tehát 7 európai 1 dél-amerikai és egy távol-keleti.
  • Tetsuo #6
    Nem kéne lokalizálni, hiszen azér Internet mer az egész világon bármit elérhetsz, nem?? Utálom mikor csak úgy nézhetem meg, h milyen hi-end dvd-playert forgalmaz vmi japán gyártó USAban, ha a szaros flashmenüben végigpötyögök 1 USA adresst, még irányítószámot is megadva, h rohadnának meg. :)
  • pedrohsi #5
    az már az ungarische internyet előnye, nem a youtube sebessége
  • m4G1c #4
    én azon döbbennék meg, ha nem 10kval jönne az adat és nem kellene jópár videóra 30 perceket várni.
  • kozmate #3
    Nem is tudom melyik a megdöbbentőbb, hogy a http forgalom nagyobb mint a p2p, vagy hogy a google maga 10%...
  • kernerster #2
    10 millióan vagyunk és még a németeknek sincs. Mi lenne a lokalizálással? Késni fog még egy jó darabig.
  • Worki #1
    Ez szép, és a magyar lokalizálással mi lesz?