Gyurkity Péter

Napilapok a Google hirdetési rendszerében

A keresőcég első lépésben a nagyobb amerikai napilapokat vonja be új programjába, amely a megszokott online hirdetési rendszert terjeszti ki a hagyományos sajtóra. Sikeres teszt esetén több ezer lap csatlakozhat.

A Google mintegy 50 nagyobb napilap kiadójával egyeztetett, amelyek első körben kerülnek be az új szolgáltatásba. Ez nem más, mint az AdWords program kiterjesztése a hagyományos nyomtatott sajtóra, vagyis az érdeklődők az amerikai nagyvárosokban megjelenő újságokban helyezhetik el hirdetéseiket. A Print Ads a rádiós és a videóhirdetések mellett egy új szeletét jelentik a piacnak, amelyre a keresőcég szeretné kiterjeszteni befolyását.

A tesztfázis alatt ez az 50 napilap - köztük olyan neves újságok, mint a New York Times, a Chicago Tribune, Washington Post, stb. - fogadja azon hirdetők ajánlatait, akiknek a Google elküldte meghívóját. Valamivel több mint 100 hirdetőről van itt szó, akik ezentúl az internetes oldalon bejelölhetik, hogy mely lapot választják ki azok közül, amelyek még kínálnak üres hirdetési felületet. Az utolsó szó a lap kiadójáé, amely eldöntheti, hogy kreatív és anyagi szempontok alapján megfelelőnek tartja-e az ajánlatot, vagy visszadobja azt, meghiúsítva ezzel a reklám megjelenését.

A Google nagy előrelépésként jellemzi a kísérletet, amelynek legnagyobb előnyeként azt említik, hogy a hirdetők a már megszokott rendszeren keresztül vehetik fel a kapcsolatot a napilapokkal. Amennyiben a tesztfázis sikeresen zárul, több ezer kiadvánnyal állapodhatnak meg a hirdetési rendszer kiterjesztéséről, az érdeklődő lapok pedig a keresőcég népes hirdetői táborára tehetik rá a kezüket. A siker tehát mindkét félnek jól jöhet, annak ellenére, hogy a friss felmérések szerint az online hirdetések már egyértelműen kezdik háttérbe szorítani a hagyományos formákat.

A keresőcég részéről a legújabb kezdeményezés egy grandiózus terv része. Az elmúlt hónapokban sikeresen útjára indították a videó-hirdetési platformot, amihez hamarosan a rádiós reklámok, azaz az Audio Ads sorakozik fel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!