Berta Sándor
Szinte minden holland családban van internet
A néhány éve még csak a tulipánokról, a fapapucsokról és a szélmalmokról híres európai ország napjainkban már az internethozzáférések számát tekintve is az élmezőnybe tartozik.
A 2006-ban, 1561 tinédzser és 1080 szülő megkérdezésével készült felmérésből szerint a gyermekkel rendelkező családok 98 százalékának van internethozzáférése. Az általános vélemények szerint általában a fiatalok ismerik a világháló csínját-bínját. Nos, úgy tűnik Hollandiában ez a tézis nem igaz. Külön érdekes, hogy a legtöbb háztartásban nem a gyerekek, hanem a családapák számítanak az internetszakértőknek. Legalábbis a kamasz fiúk és a lányok ugyan néhány technikai részletet tekintve talán jobban kiismerik magukat az internet világában, azonban az általános dolgokban, például a keresők használatában már közel sem ekkora az előnyük. Sőt.
A családapák elsősorban a bonyolult dolgokban vezetnek, ilyennek minősítik a szakemberek például az operációs rendszer vagy egy új szoftver telepítését vagy egy új alkatrész, például egy merevlemez beszerelését. Marion Duimel, a tanulmányt készítő kutató elmondta, hogy fiatalok elsősorban akkor vannak előnyben, ha mondjuk át kell rágniuk magukat egy menün, de ők boldogulnak jobban a különböző kommunikációs technikákkal (e-mail, SMS, azonnali üzenetküldők) is. Ez már szinte a mindennapjaik részévé vált.
"A fiatalok az interneten általában a kommunikációval és a szórakozással, kikapcsolódással foglalkoznak. Az idősebb felhasználókat ezzel szemben inkább a praktikus dolgok és megoldások érdeklik, ilyesmik például az információk utáni keresés vagy a pénzügyi tranzakciók" - nyilatkozta Marion Duimel.
A válaszokból világosan kiderült, hogy a családapák elsősorban a hardverproblémák megoldásában jók, míg a gyermekek minden idősebb családtagot felvilágosítanak arról, hogy mi, hogyan működik. Az idősebb internetezők nem mindig értenek az azonnali üzenetküldők használatához, a fiatalok viszont kevésbé jártasak az online banki szolgáltatások területén. A fiúk szinte minden kategóriában jól szerepeltek, a lányok viszont különösen a szövegszerkesztés és a képeket, illetve szövegeket egyaránt felvonultató tartalmak létrehozásában remekeltek. Egyedüli negatívum az volt, hogy az édesanyák többsége egyáltalán nem használja a számítógépet.
A 2006-ban, 1561 tinédzser és 1080 szülő megkérdezésével készült felmérésből szerint a gyermekkel rendelkező családok 98 százalékának van internethozzáférése. Az általános vélemények szerint általában a fiatalok ismerik a világháló csínját-bínját. Nos, úgy tűnik Hollandiában ez a tézis nem igaz. Külön érdekes, hogy a legtöbb háztartásban nem a gyerekek, hanem a családapák számítanak az internetszakértőknek. Legalábbis a kamasz fiúk és a lányok ugyan néhány technikai részletet tekintve talán jobban kiismerik magukat az internet világában, azonban az általános dolgokban, például a keresők használatában már közel sem ekkora az előnyük. Sőt.
A családapák elsősorban a bonyolult dolgokban vezetnek, ilyennek minősítik a szakemberek például az operációs rendszer vagy egy új szoftver telepítését vagy egy új alkatrész, például egy merevlemez beszerelését. Marion Duimel, a tanulmányt készítő kutató elmondta, hogy fiatalok elsősorban akkor vannak előnyben, ha mondjuk át kell rágniuk magukat egy menün, de ők boldogulnak jobban a különböző kommunikációs technikákkal (e-mail, SMS, azonnali üzenetküldők) is. Ez már szinte a mindennapjaik részévé vált.
"A fiatalok az interneten általában a kommunikációval és a szórakozással, kikapcsolódással foglalkoznak. Az idősebb felhasználókat ezzel szemben inkább a praktikus dolgok és megoldások érdeklik, ilyesmik például az információk utáni keresés vagy a pénzügyi tranzakciók" - nyilatkozta Marion Duimel.
A válaszokból világosan kiderült, hogy a családapák elsősorban a hardverproblémák megoldásában jók, míg a gyermekek minden idősebb családtagot felvilágosítanak arról, hogy mi, hogyan működik. Az idősebb internetezők nem mindig értenek az azonnali üzenetküldők használatához, a fiatalok viszont kevésbé jártasak az online banki szolgáltatások területén. A fiúk szinte minden kategóriában jól szerepeltek, a lányok viszont különösen a szövegszerkesztés és a képeket, illetve szövegeket egyaránt felvonultató tartalmak létrehozásában remekeltek. Egyedüli negatívum az volt, hogy az édesanyák többsége egyáltalán nem használja a számítógépet.