Berta Sándor
Egyre több futballklubnak fontos az online megjelenés
A 21. századba lépve, a futballegyesületek is igyekeznek lépést tartani a technika fejlődésével és szeretnék minél jobban kiszolgálni a szurkolók igényeit.
Az FC Chelsea úttörőnek számít, mivel az angol Premier League egyik vezető klubja saját aloldalt hozott létre a YouTube honlapján belül. Ezt más egyesület még nem tette meg.
A Chelsea nemcsak híreket és archív anyagokat tesz elérhetővé a szurkolók számára, de lehetővé teszi, hogy bárki bemutatkozhasson a saját videó-magazinnak, ahol egy külön munkatárs ismerteti a főbb híreket, újdonságokat a csapattal és az egyes játékosokkal kapcsolatban. Az érdeklődők betekinthetnek az FC Chelsea mindennapi életének kulisszatitkaiba is.
A Manchester United immár 1998 óta szintén rendelkezik saját televíziós csatornával. A Bundesligában szereplő egyesületek ma már szintén elképzelhetetlenek lennének nívós weboldalak nélkül. A Schalke 04 például megpróbálja lemásolni az angol vetélytársakat és saját műsorokat kínál a szurkolóknak. "A Chelseanek és a Manchester Unitednek teljesen más lehetőségeik vannak" - ismerte el a Werder Bremen honlapjának működtetésében tevékenyen résztvevő Enrico Bach.
Pedig a brémaiak sem panaszkodhatnak, hiszen a hivatalos oldalon az Aktuelles menüpont alatt megtalálható a Werder TV, Werder Inside és Werder Podcast szolgáltatás is.
Az FC Bayern München portálja úgy indul, hogy a látogató választhat: a hivatalos honlapra szeretne eljutni vagy az FCB TV-hez. A Hamburger SV-nél külön platform áll a szurkolók rendelkezésére, ahol mindenki elkészítheti a saját oldalát vagy akár a blogját. A felhasználók 100 megabájtból gazdálkodhatnak. 2005-ben és 2006-ban talán nem véletlenül lett a berlini Hertha BSC honlapja a legnépszerűbb sportsite Németországban. A női szurkolók külön oldalon kaphatnak választ a kérdéseikre, megismerkedhetnek az egyes labdarúgókkal, kedvenc ételeikkel, italaikkal és az általuk hallgatott zeneszámokkal.
Amint a felsorolt példákból is látható, külföldön nemcsak a labdarúgás színvonala más, nemcsak a stadionok korszerűbbek, de minden más is. A klubok nemcsak nevükben profik, de egyre jobban igyekeznek megfelelni a szurkolók elvárásainak - a pályákon és azokon kívül egyaránt.
Az FC Chelsea úttörőnek számít, mivel az angol Premier League egyik vezető klubja saját aloldalt hozott létre a YouTube honlapján belül. Ezt más egyesület még nem tette meg.
A Chelsea nemcsak híreket és archív anyagokat tesz elérhetővé a szurkolók számára, de lehetővé teszi, hogy bárki bemutatkozhasson a saját videó-magazinnak, ahol egy külön munkatárs ismerteti a főbb híreket, újdonságokat a csapattal és az egyes játékosokkal kapcsolatban. Az érdeklődők betekinthetnek az FC Chelsea mindennapi életének kulisszatitkaiba is.
A Manchester United immár 1998 óta szintén rendelkezik saját televíziós csatornával. A Bundesligában szereplő egyesületek ma már szintén elképzelhetetlenek lennének nívós weboldalak nélkül. A Schalke 04 például megpróbálja lemásolni az angol vetélytársakat és saját műsorokat kínál a szurkolóknak. "A Chelseanek és a Manchester Unitednek teljesen más lehetőségeik vannak" - ismerte el a Werder Bremen honlapjának működtetésében tevékenyen résztvevő Enrico Bach.
Pedig a brémaiak sem panaszkodhatnak, hiszen a hivatalos oldalon az Aktuelles menüpont alatt megtalálható a Werder TV, Werder Inside és Werder Podcast szolgáltatás is.
Az FC Bayern München portálja úgy indul, hogy a látogató választhat: a hivatalos honlapra szeretne eljutni vagy az FCB TV-hez. A Hamburger SV-nél külön platform áll a szurkolók rendelkezésére, ahol mindenki elkészítheti a saját oldalát vagy akár a blogját. A felhasználók 100 megabájtból gazdálkodhatnak. 2005-ben és 2006-ban talán nem véletlenül lett a berlini Hertha BSC honlapja a legnépszerűbb sportsite Németországban. A női szurkolók külön oldalon kaphatnak választ a kérdéseikre, megismerkedhetnek az egyes labdarúgókkal, kedvenc ételeikkel, italaikkal és az általuk hallgatott zeneszámokkal.
Amint a felsorolt példákból is látható, külföldön nemcsak a labdarúgás színvonala más, nemcsak a stadionok korszerűbbek, de minden más is. A klubok nemcsak nevükben profik, de egyre jobban igyekeznek megfelelni a szurkolók elvárásainak - a pályákon és azokon kívül egyaránt.