MTI

Netes közönségsiker a francia elnökválasztás

Soha nem tapasztalt érdeklődést mutatnak a franciák az elnökválasztási kampány iránt: a politikai tévéműsorok nézettségi rekordokat döntenek, a jelöltek ígéreteire reagáló internetes oldalra pedig félpercenként érkeznek a választói javaslatok.

Alexandre Jardin regényíró szerint az elnökjelöltek nem elég kreatívak, ezért februárban létrehozta a Hogy csináljuk? című internetes oldalt, amelyen a politikai ígértekre reagálva a választók adhatnak "használati utasításokat" a jövőbeni új államfőnek. Eddig 4500 állampolgári javaslat olvasható az oldalon, ahova a kampány finiséhez közeledve félpercenként érkeznek az újabb szövegek. Saját sikerének áldozataként a regényíró kénytelen volt az internetes oldalt 11 önkéntesre bízni, akik folyamatosan olvassák át és teszik a világhálón hozzáférhetővé a politikai javaslatokat.

Jardin a Le Figaro című napilapnak elmondta: rendszeresen eljuttatja az internetezők tanácsait a jelöltekhez, akik egyáltalán nem reagálnak azokra. Pedig meg van arról győződve, hogy jó módszert választott: egy politikai párt szerinte nem egyszerűen "fejlesztési és kutatóiroda", és a győzelemhez érdekében áll megdolgoztatni a választókat is. Nem a nyomásgyakorlás a cél, hanem a jelöltek segítése - tette hozzá az író.

Eközben az országos tévécsatornákon nézettségi rekordot döntenek a politikai vitaműsorok. A TF1 kereskedelmi csatornán februárban indult "Van Önhöz egy kérdésem" (J,ai une question á vous poser) című műsorban száz civil meghívott kérdésére kell a jelölteknek válaszolniuk. A jobboldali jelölt, Nicolas Sarkozy részvételével sugárzott élő adást 8,2 millióan nézték végig (a műsor végére már 9,7 millióan ültek a képernyő előtt), a baloldali riválisra, Ségolene Royalra pedig 8,9 millióan voltak kíváncsiak (a végére 10,5 millióan). Az elmúlt tíz évben Franciaországban főműsoridőben még nem nézték ilyen sokan ugyanazt az adást.

A közszolgálati csatornák politikai műsorai is a nézőknek több, mint húsz százalékát vonzzák az év eleje óta, amely az átlagos nézettséghez képest öt százalékos javulást és egymillióval több nézőt jelent.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ronny #1
    "Alexandre Jardin regényíró szerint az elnökjelöltek nem elég kreatívak, ezért februárban létrehozta a Hogy csináljuk? című internetes oldalt, amelyen a politikai ígértekre reagálva a választók adhatnak "használati utasításokat" a jövőbeni új államfőnek."

    szar szöveg...csak röhögni tudok azon, amikor valaki azt hozza fel a érvként, hogy a külföldi választópolgárok mennyivel tudatosabbak.