MTI
Netes közönségsiker a francia elnökválasztás
Soha nem tapasztalt érdeklődést mutatnak a franciák az elnökválasztási kampány iránt: a politikai tévéműsorok nézettségi rekordokat döntenek, a jelöltek ígéreteire reagáló internetes oldalra pedig félpercenként érkeznek a választói javaslatok.
Alexandre Jardin regényíró szerint az elnökjelöltek nem elég kreatívak, ezért februárban létrehozta a Hogy csináljuk? című internetes oldalt, amelyen a politikai ígértekre reagálva a választók adhatnak "használati utasításokat" a jövőbeni új államfőnek. Eddig 4500 állampolgári javaslat olvasható az oldalon, ahova a kampány finiséhez közeledve félpercenként érkeznek az újabb szövegek. Saját sikerének áldozataként a regényíró kénytelen volt az internetes oldalt 11 önkéntesre bízni, akik folyamatosan olvassák át és teszik a világhálón hozzáférhetővé a politikai javaslatokat.
Jardin a Le Figaro című napilapnak elmondta: rendszeresen eljuttatja az internetezők tanácsait a jelöltekhez, akik egyáltalán nem reagálnak azokra. Pedig meg van arról győződve, hogy jó módszert választott: egy politikai párt szerinte nem egyszerűen "fejlesztési és kutatóiroda", és a győzelemhez érdekében áll megdolgoztatni a választókat is. Nem a nyomásgyakorlás a cél, hanem a jelöltek segítése - tette hozzá az író.
Eközben az országos tévécsatornákon nézettségi rekordot döntenek a politikai vitaműsorok. A TF1 kereskedelmi csatornán februárban indult "Van Önhöz egy kérdésem" (J,ai une question á vous poser) című műsorban száz civil meghívott kérdésére kell a jelölteknek válaszolniuk. A jobboldali jelölt, Nicolas Sarkozy részvételével sugárzott élő adást 8,2 millióan nézték végig (a műsor végére már 9,7 millióan ültek a képernyő előtt), a baloldali riválisra, Ségolene Royalra pedig 8,9 millióan voltak kíváncsiak (a végére 10,5 millióan). Az elmúlt tíz évben Franciaországban főműsoridőben még nem nézték ilyen sokan ugyanazt az adást.
A közszolgálati csatornák politikai műsorai is a nézőknek több, mint húsz százalékát vonzzák az év eleje óta, amely az átlagos nézettséghez képest öt százalékos javulást és egymillióval több nézőt jelent.
Alexandre Jardin regényíró szerint az elnökjelöltek nem elég kreatívak, ezért februárban létrehozta a Hogy csináljuk? című internetes oldalt, amelyen a politikai ígértekre reagálva a választók adhatnak "használati utasításokat" a jövőbeni új államfőnek. Eddig 4500 állampolgári javaslat olvasható az oldalon, ahova a kampány finiséhez közeledve félpercenként érkeznek az újabb szövegek. Saját sikerének áldozataként a regényíró kénytelen volt az internetes oldalt 11 önkéntesre bízni, akik folyamatosan olvassák át és teszik a világhálón hozzáférhetővé a politikai javaslatokat.
Jardin a Le Figaro című napilapnak elmondta: rendszeresen eljuttatja az internetezők tanácsait a jelöltekhez, akik egyáltalán nem reagálnak azokra. Pedig meg van arról győződve, hogy jó módszert választott: egy politikai párt szerinte nem egyszerűen "fejlesztési és kutatóiroda", és a győzelemhez érdekében áll megdolgoztatni a választókat is. Nem a nyomásgyakorlás a cél, hanem a jelöltek segítése - tette hozzá az író.
Eközben az országos tévécsatornákon nézettségi rekordot döntenek a politikai vitaműsorok. A TF1 kereskedelmi csatornán februárban indult "Van Önhöz egy kérdésem" (J,ai une question á vous poser) című műsorban száz civil meghívott kérdésére kell a jelölteknek válaszolniuk. A jobboldali jelölt, Nicolas Sarkozy részvételével sugárzott élő adást 8,2 millióan nézték végig (a műsor végére már 9,7 millióan ültek a képernyő előtt), a baloldali riválisra, Ségolene Royalra pedig 8,9 millióan voltak kíváncsiak (a végére 10,5 millióan). Az elmúlt tíz évben Franciaországban főműsoridőben még nem nézték ilyen sokan ugyanazt az adást.
A közszolgálati csatornák politikai műsorai is a nézőknek több, mint húsz százalékát vonzzák az év eleje óta, amely az átlagos nézettséghez képest öt százalékos javulást és egymillióval több nézőt jelent.