MTI
Milliós adatbázist épített ki Schwarzenegger
Arnold Schwarzeneggernek milliós adatbázisa van a választók fogyasztási szokásairól - a novemberben újraválasztására törekvő kaliforniai kormányzó kampánymódszeréről a The Washington Times írt.
Schwarzenegger kampánystábja szerint egyáltalán nem mindegy, hogy a szavazók gint vagy vodkát isznak, Fordot vagy BMW-t vezetnek, Perrier vagy Fiji ásványvizet fogyasztanak. A fogyasztói szokások alapján - például, hogy kinek mi van a hűtőszekrényében - meglehetős pontossággal fel lehet mérni nemcsak a szavazási hajlandóságot, de a pártvonzalmat is. Az a háztulajdonos, akinek Volvója van, New Yorkert olvas és a Whole Foods Market lánc üzleteiben vásárol, feltehetően demokrata. Az a kisteherautót vezető választó, akinek vadász- vagy horgászengedélye van és a Time magazint rendeli meg, minden bizonnyal jobbra húz.
Az újabb kormányzói ciklusra készülő kaliforniai politikus kampányát külön számítógépes központ segíti, ahol a szavazók vásárlási szokásai alapján igyekeznek azonosítani a lehetséges támogatókat. Ez a módszer már George Bush elnök 2004-es elnökválasztási sikerében is szerepet játszott, elemzők szerint azonban az összes szövetségi állam közül Kaliforniában alkalmazzák a legkiterjedtebben. Schwarzenegger stábja nevek, címek, telefonszámok milliós adatbázisát hozta létre, kiegészítve azt a fogyasztói szokásokról szerzett értesülésekkel és egyéb demográfiai információkkal.
Mint a The Washington Times figyelmeztetett: nagyon kevesen vannak tisztában azzal, hogy pénzért mennyi adat összegyűjthető életmódjukról. Külön vállalkozások foglalkoznak azzal, hogy hitelkártya-cégektől, légitársaságokról és üzlethálózatoktól fogyasztói adatokat vásároljanak meg és adjanak el. Az újság szerint ilyen, úgynevezett "célzott mikrokampánnyal" tudta például Bush a szavazó urnákhoz csalogatni az őt támogató választókat olyan ingadozó államokban, mint Ohio. A republikánus Schwarzenegger kampányát pedig két "Bush-veterán" irányítja.
A célzott mikrokampány keretében a begyűjtött információk alapján telefonhívásokkal, levelekkel és önkéntesek személyes látogatásaival igyekeznek meggyőzni a potenciális támogató szavazókat a voksolás fontosságáról. A felmérések azt mutatják, hogy Schwarzeneggernek jó esélyei vannak az újraválasztásra, s ebben kampánymenedzserei szerint nagy szerepe van a mikrokampánynak.
Schwarzenegger kampánystábja szerint egyáltalán nem mindegy, hogy a szavazók gint vagy vodkát isznak, Fordot vagy BMW-t vezetnek, Perrier vagy Fiji ásványvizet fogyasztanak. A fogyasztói szokások alapján - például, hogy kinek mi van a hűtőszekrényében - meglehetős pontossággal fel lehet mérni nemcsak a szavazási hajlandóságot, de a pártvonzalmat is. Az a háztulajdonos, akinek Volvója van, New Yorkert olvas és a Whole Foods Market lánc üzleteiben vásárol, feltehetően demokrata. Az a kisteherautót vezető választó, akinek vadász- vagy horgászengedélye van és a Time magazint rendeli meg, minden bizonnyal jobbra húz.
Az újabb kormányzói ciklusra készülő kaliforniai politikus kampányát külön számítógépes központ segíti, ahol a szavazók vásárlási szokásai alapján igyekeznek azonosítani a lehetséges támogatókat. Ez a módszer már George Bush elnök 2004-es elnökválasztási sikerében is szerepet játszott, elemzők szerint azonban az összes szövetségi állam közül Kaliforniában alkalmazzák a legkiterjedtebben. Schwarzenegger stábja nevek, címek, telefonszámok milliós adatbázisát hozta létre, kiegészítve azt a fogyasztói szokásokról szerzett értesülésekkel és egyéb demográfiai információkkal.
Mint a The Washington Times figyelmeztetett: nagyon kevesen vannak tisztában azzal, hogy pénzért mennyi adat összegyűjthető életmódjukról. Külön vállalkozások foglalkoznak azzal, hogy hitelkártya-cégektől, légitársaságokról és üzlethálózatoktól fogyasztói adatokat vásároljanak meg és adjanak el. Az újság szerint ilyen, úgynevezett "célzott mikrokampánnyal" tudta például Bush a szavazó urnákhoz csalogatni az őt támogató választókat olyan ingadozó államokban, mint Ohio. A republikánus Schwarzenegger kampányát pedig két "Bush-veterán" irányítja.
A célzott mikrokampány keretében a begyűjtött információk alapján telefonhívásokkal, levelekkel és önkéntesek személyes látogatásaival igyekeznek meggyőzni a potenciális támogató szavazókat a voksolás fontosságáról. A felmérések azt mutatják, hogy Schwarzeneggernek jó esélyei vannak az újraválasztásra, s ebben kampánymenedzserei szerint nagy szerepe van a mikrokampánynak.