SG.hu

A választási kampány fontos eleme a politikai blog

[Infinit] Ben Chandler demokrata képviselőjelöltről sok mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy megszállott internetező. A blogok által elért politikai és gazdasági sikere azonban nagyban változtathat ezen.

Chandlerről, aki megnyerte a Kentucky egyik kerületében megrendezett időközi választásokat, kampányszóvivője elmondta, hogy eddig kizárólag baseball- szerepjátékra használta a világhálót. Azt sem tudta, mi fán terem a blog. Most már tisztában van vele: a blog az, ami pénzt hoz a házhoz. A kampány hajrájában ugyanis - kétezer dolláros befektetés után - 80000 dollárt fialtak a stábja által a politikai blogokon elhelyezett reklámcsíkok. Annak ellenére, hogy a demokrata politikus ismertebb volt mint ellenfele, a közvéleménykutatások két héttel a választások előtt azt mutatták, hogy republikánus vetélytársa alaposan beleerősített, ezért Chandler kampányfőnöke, Mark Nickolas úgy döntött, hogy a blogok olvasóit fogja megcélozni. Ez igen jó ötletnek bizonyult.

Korábban a kongresszusi választások során nem volt jellemző, hogy az adott választókerületen kívül lakók is érdeklődnének a másutt zajló küzdelem iránt. A kampányfőnök azonban arra gondolt, hogy a politika és a blogok iránt érdeklődők talán szívesen segítenének egy demokrata jelöltnek, hogy hozzájusson egy képviselői mandátumhoz. Nickolas ezért reklámhelyet vásárolt 11 baloldali beállítottságú blogon azzal, hogy ha esetleg nem jön be az ötlet, a saját fizetéséből fizeti ki az összeget a hirdetésért. Végül két hét leforgása alatt 80 ezer dollár futott be a kattintásokból, Chandler pedig megnyerte az időközi választásokat.

A szintén demokrata Howard Dean által forradalmasított módszer (az elnökjelöltségért is ringbe szálló politikus több millió dollárt kalapozott össze a Blog for America szájt révén) tehát ismét bevált; bebizonyosodott, hogy a politikával foglalkozó online naplók hirdetési felületeinek megvásárlása igencsak jövedelmező üzlet.

Persze, a fenti sikerek nem jelentik azt, hogy bárki ilyen eredményes lehet, ha blog-reklámok révén kíván kampánypénzhez jutni. A demokraták által kedvelt Daily Kos kiadója elmondta, attól tart, hogy a képviselőjelöltek bankautomatáknak nézik a blogok olvasóit. Pedig eredményes csak az lehet, aki eléri, hogy az online naplók látogatói úgy érezzék, bevonják őket a választási küzdelembe.

A blogokon elhelyezett hirdetések ára rövid idő alatt megsokszorozódott. Nemrégiben még havi 300 dollárért lehetett a főhelyeken reklámot elhelyezni, most 1300-ért van ugyanerre lehetőség. Ez némiképp visszatartó erő lehet, mint ahogy az is, hogy többen figyelmeztettek: Chandler sikere nem garancia mások számára, hisz egy időközi választáson kicsi a konkurencia, sokan gyűjthetnek egy jelöltnek. Más lesz a helyzet, ha a választóknak minden körzetben meglesznek a "saját" jelöltjeik. Ettől eltekintve a fenti sikerek fényében nem valószínű, hogy a jövőben lesz olyan jelölt, aki könnyű szívvel mellőzné kampánytaktikájából a blogokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • [HUN]PAStheLoD #1
    ez elég jól hangzik , lehet kéne csinálni egy ilyen blogot azt kiadni a felületet