Berta Sándor
Firefox: 30 százalékos piaci részesedés Európában
A népszerű böngésző minden eddiginél jobb eredményt tud felmutatni. Németországban és Finnországban már minden harmadik felhasználó a Mozilla programjával szörföl az interneten.
A német Adtech marketingcég 2006 novembere és idén február között összesen 4000 weboldal látogatottsági adatait értékelte ki. "Adataink kereken 30 milliárd bannerklikkelésen alapulnak és megerősítenek egy hosszú távú folyamatot" - hangsúlyozta Dirk Freytag, az Adtech vezérigazgatója.
A piaci részesedés ugyanakkor országról országra változik. Amíg Németországban az emberek 29,63, Finnországban 28,28 százaléka használja a Firefox valamelyik verzióját, Dániában viszont ez az érték csupán 6,95, Nagy-Britanniában 10,63, Olaszországban 11,26 százalék, Franciaországban 15,82 százalék. Az európai átlag 14,34 százalék. Ugyanezek az értékek az Internet Explorer 6-os és 7-es verzióját tekintve Németországban 65,02, Finnországban 66,94 százalék, míg az európai átlag 76,73 százalék. Összehasonlításul: az IE piaci részesedése 2004-ben még 90 százalék fölött volt. Az Internet Explorer 7-es verzióját egyébként leginkább a britek és a franciák használják előszeretettel.
"A Firefox sikerének titka nagyon egyszerű: akkor jelent meg a piacon, amikor a Microsoft éppen aludt ezen a területen. A böngésző azonban kitűnő lehetőséget nyújt a Web 2.0-s alkalmazások fejlesztőinek is, akik a Microsofttól nem kapnának túl nagy segítséget" - jegyezte meg Alexander Szlezak, a Gentics Software igazgatója. Szlezak szerint a Firefox a jövőben is sikeres és népszerű lehet, azonban a Microsoft nem fog beletörődni a helyzetbe és a Vista, valamint a Live-szolgáltatások segítségével erősíteni fogja az Internet Explorert.
Ehhez azonban még sok időnek kell telnie és az IE 7 nem nyűgözte le az embereket. Ezt bizonyítja az a tény, ami az Adtech felmérésből derült ki: Európában csupán a felhasználók 25,87 százaléka részesíti előnyben a redmondi konszern böngészőjének legújabb változatát.
A XiTi Monitor piackutató cég adatai szerint ugyanakkor Szlovéniában az emberek 44,5, Finnországban 41,3, Horvátországban 36,5, Németországban 36,2, Szlovákiában 35,3, Lengyelországban 35, Csehországban 31,5, Észtországban 30,4, Bulgáriában és Ausztriában 27,6, Görögországban 27,4, Magyarországon pedig 27,2 százaléka használja rendszeresen a népszerű böngészőt. Hazánk ezzel csak a tizenkettedik a rangsorban és tavaly novemberhez képest 12 százalékkal csökkent a Mozilla programját használók tábora.
A német Adtech marketingcég 2006 novembere és idén február között összesen 4000 weboldal látogatottsági adatait értékelte ki. "Adataink kereken 30 milliárd bannerklikkelésen alapulnak és megerősítenek egy hosszú távú folyamatot" - hangsúlyozta Dirk Freytag, az Adtech vezérigazgatója.
A piaci részesedés ugyanakkor országról országra változik. Amíg Németországban az emberek 29,63, Finnországban 28,28 százaléka használja a Firefox valamelyik verzióját, Dániában viszont ez az érték csupán 6,95, Nagy-Britanniában 10,63, Olaszországban 11,26 százalék, Franciaországban 15,82 százalék. Az európai átlag 14,34 százalék. Ugyanezek az értékek az Internet Explorer 6-os és 7-es verzióját tekintve Németországban 65,02, Finnországban 66,94 százalék, míg az európai átlag 76,73 százalék. Összehasonlításul: az IE piaci részesedése 2004-ben még 90 százalék fölött volt. Az Internet Explorer 7-es verzióját egyébként leginkább a britek és a franciák használják előszeretettel.
"A Firefox sikerének titka nagyon egyszerű: akkor jelent meg a piacon, amikor a Microsoft éppen aludt ezen a területen. A böngésző azonban kitűnő lehetőséget nyújt a Web 2.0-s alkalmazások fejlesztőinek is, akik a Microsofttól nem kapnának túl nagy segítséget" - jegyezte meg Alexander Szlezak, a Gentics Software igazgatója. Szlezak szerint a Firefox a jövőben is sikeres és népszerű lehet, azonban a Microsoft nem fog beletörődni a helyzetbe és a Vista, valamint a Live-szolgáltatások segítségével erősíteni fogja az Internet Explorert.
Ehhez azonban még sok időnek kell telnie és az IE 7 nem nyűgözte le az embereket. Ezt bizonyítja az a tény, ami az Adtech felmérésből derült ki: Európában csupán a felhasználók 25,87 százaléka részesíti előnyben a redmondi konszern böngészőjének legújabb változatát.
A XiTi Monitor piackutató cég adatai szerint ugyanakkor Szlovéniában az emberek 44,5, Finnországban 41,3, Horvátországban 36,5, Németországban 36,2, Szlovákiában 35,3, Lengyelországban 35, Csehországban 31,5, Észtországban 30,4, Bulgáriában és Ausztriában 27,6, Görögországban 27,4, Magyarországon pedig 27,2 százaléka használja rendszeresen a népszerű böngészőt. Hazánk ezzel csak a tizenkettedik a rangsorban és tavaly novemberhez képest 12 százalékkal csökkent a Mozilla programját használók tábora.