Specker Balázs
Yahoo: átszervezés = talponmaradás?
Joanna Stevens, a Yahoo szóvivője elmondta, hogy Dan Rosenweig operatív vezérigazgató és Lloyd Braun, a média és szórakoztatás részleg elnöke is elhagyja a vállalat kötelékét.
A Yahoo operatív vezérigazgatója és szórakoztatói részlegének elnöke is távozik a keresőcégnél zajló átalakítások miatt. Tájékoztatásából az is kiderült, hogy John Marcom, a nemzetközi műveletekért felelős vezető alelnök is hamarosan távozni kényszerül a keresőóriástól. Sue Decker, pénzügyi vezérigazgató egy átszervezett hirdetési csoportot kap meg, ám mindaddig betölti korábbi pozícióját is, míg utódját meg nem lelik. A szervezeti átszervezés keretében három ágazatot hoznak létre: a hirdetési részleg a reklámokkal és a kiadói termékekkel foglalkozik, a nagyközönségre koncentráló szervezeti egységhez tartozik majd a kereső, illetve a média- és kommunikációs tevékenység irányítása, végül a harmadik ágazat az előbbi kettőt támogató technológiák fejlesztéséért felel.
A váltás már igencsak időszerű volt, hiszen a Yahoo idén további részesedés- és profitcsökkenést kényszerült elkönyvelni, ráadásul új hirdetési platformja is egyre csak késik. Míg az első számú keresőként számon tartott Google - az egy évvel korábbi adatokhoz képest majd 6,5 százalékot javítva - elérte a 45,4%-os részesedési arányt, addig a Yahoo 1%-ot veszítve már csak 29,2%-nyi szeletet tudhatott magáénak a tortából. Ráadásul a Google egyértelműen jelezte, hogy vetélytársa meglévő üzleteire is igényt tart, amikor a eBay-jel kötött megállapodásával sikeresen kiütötte a Yahoot a nyeregből.
"Az internet rohamos iramban növekszik és gyarapszik tovább. Mi megpróbáljuk úgy formálni a Yahoot, hogy vezető szerepet tölthessen be ebben az átalakulásban, éppúgy ahogy öt évvel ezelőtt is sikeresen megtettük" - áll Terry Semel, Yahoo-vezér bizakodó hangvételű közleményében. A vállalat reményei szerint az új felépítés felgyorsítja majd a cégen belüli újítások elfogadását, és a jövőben az online hirdetési versenyben is hatékonyabban felvehetik a harcot az első számú riválisnak tartott Google-lal és Microsofttal - vélekedik a CNet.
A Yahoo operatív vezérigazgatója és szórakoztatói részlegének elnöke is távozik a keresőcégnél zajló átalakítások miatt. Tájékoztatásából az is kiderült, hogy John Marcom, a nemzetközi műveletekért felelős vezető alelnök is hamarosan távozni kényszerül a keresőóriástól. Sue Decker, pénzügyi vezérigazgató egy átszervezett hirdetési csoportot kap meg, ám mindaddig betölti korábbi pozícióját is, míg utódját meg nem lelik. A szervezeti átszervezés keretében három ágazatot hoznak létre: a hirdetési részleg a reklámokkal és a kiadói termékekkel foglalkozik, a nagyközönségre koncentráló szervezeti egységhez tartozik majd a kereső, illetve a média- és kommunikációs tevékenység irányítása, végül a harmadik ágazat az előbbi kettőt támogató technológiák fejlesztéséért felel.
A váltás már igencsak időszerű volt, hiszen a Yahoo idén további részesedés- és profitcsökkenést kényszerült elkönyvelni, ráadásul új hirdetési platformja is egyre csak késik. Míg az első számú keresőként számon tartott Google - az egy évvel korábbi adatokhoz képest majd 6,5 százalékot javítva - elérte a 45,4%-os részesedési arányt, addig a Yahoo 1%-ot veszítve már csak 29,2%-nyi szeletet tudhatott magáénak a tortából. Ráadásul a Google egyértelműen jelezte, hogy vetélytársa meglévő üzleteire is igényt tart, amikor a eBay-jel kötött megállapodásával sikeresen kiütötte a Yahoot a nyeregből.
"Az internet rohamos iramban növekszik és gyarapszik tovább. Mi megpróbáljuk úgy formálni a Yahoot, hogy vezető szerepet tölthessen be ebben az átalakulásban, éppúgy ahogy öt évvel ezelőtt is sikeresen megtettük" - áll Terry Semel, Yahoo-vezér bizakodó hangvételű közleményében. A vállalat reményei szerint az új felépítés felgyorsítja majd a cégen belüli újítások elfogadását, és a jövőben az online hirdetési versenyben is hatékonyabban felvehetik a harcot az első számú riválisnak tartott Google-lal és Microsofttal - vélekedik a CNet.