Gyurkity Péter

Átszervez és erősít a Yahoo!

A cég egyik alelnöke radikális átszervezésekre és jelentős mértékű leépítésekre szólít fel, amely szerinte az egyedüli utat jelenti a megújulás felé. A legnagyobb veszély a túlterjeszkedés és a fejetlenség.

Brad Garlinghouse alelnök a Wall Street Journal szombati kiadásában megjelent, belső használatra szánt memorandumban beszélt a cég jelenlegi problémáiról, amelyek a romló eredményeket és a Yahoo egyértelmű lemaradását okozzák a riválisokkal folytatott versenyben. Az alelnök úgy véli, a megoldás a leépítésekben és az átszervezésben található meg, mivel a vállalat az elmúlt időszakban túlságosan nagyra nőtt, a belső rend pedig felborult.

"Elvesztettük a fókuszt, nincs átfogó elképzelésünk a vállalatról. Mindent egyszerre akarunk csinálni, minden elképzelhető igénynek megfelelve" - jelentette ki Garlinghouse, aki szerint túlságosan sok embert foglalkoztatnak világszerte, és annyian vannak vezető pozícióban (vagy képzelik azt, hogy döntéshozó helyzetben vannak), hogy már nem is lehet igazán látni, ki az, aki utat mutathatna. A cég szóvivője megerősítette a memorandum valódiságát, arra azonban nem volt hajlandó, hogy véleményt alkosson a konkrét részletekről.

Az alelnök szerint a 12 éves múltra visszatekintő internetes óriásnak mielőbb radikális átszervezéseket kell végrehajtania. Ennek részeként az alkalmazottak mintegy 15-20 százalékától kellene megválni, vagyis a csaknem 10 ezer dolgozó egyötöde kényszerülne távozni. Ezzel egy időben felszámolnák az azonos területeken, olykor ugyanazon a feladatokon dolgozó, egymást átfedő csoportokat, és egyértelműen meghatároznák a főbb feladatokat. Ezt a legutóbbi negyedéves találkozón három pontban foglalták össze: a Google-lal szembeni hátrány csökkentése, tovább népszerűsíteni a márkanevet, illetve lecsapni a most kibontakozó területekre, úgy mint videómegosztás, internetes közösségek.

A Yahoo a napokban állapodott meg 7 nagy lapkiadó vállalattal, amelynek értelmében ezek a cég hirdetési rendszerét használhatják fel a jövőben. A részletekről nem beszélnek, annyit lehet tudni, hogy a lapokban hirdető munkáltatók a Yahoo HotJobs oldalon is közzétehetik ajánlataikat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!