Berta Sándor
Időkapszulát indít a Yahoo
Az ötlet nem új: az amerikai vállalat úgy döntött, ideje ismét üzenetet küldeni a földönkívülieknek és mellékesen saját magunknak is. A cég egy tárolóba zárná a földi élet digitális nyomait, a kiválasztott dokumentumokat pedig kiküldené az űrbe.
A társaság által meghirdetett program hivatalosan a Yahoo Time Capsule nevet kapta és célja, hogy dokumentálja, milyen is volt az emberi élet 2006-ban. A projekt két részből áll és a Yahoo a világ első elektronikus antropológiai programjának nevezi. Az első akcióban a felhasználók október végéig küldhetik el legkedvesebb szövegeiket, fotóikat, vagy audiofájljaikat a Yahoo részére. A dokumentumokat lemásolják, a legjobbakat kiválasztják és kiküldik az űrbe. Az üzenet továbbítására október 25-én a mexikói Teotihuacan romvárosban kerül majd sor fényjelek segítségével.
A Yahoo ezzel párhuzamosan egy másik akciót is indított, valószínűleg inkább marketingcélokból. Ebben szintén a digitális formátumban tárolt szövegeket, fotókat és hangfájlokat várják, majd a november elejére összegyűjtött dokumentumokat rögzítik egy adattárolón, berakják egy kapszulába, amit elásnak a vállalat szilicíum-völgyi központja területének egyik pontján. A kapszulát 2020-ban, a Yahoo alapításának 25 éves évfordulóján ásnák majd ki. A vállalat szerint elég érdekes lesz a múltból származó üzeneteket olvasgatni, s ha valaki elég fiatal, akár még magának is üzenhet ilyen módon.
"Mindez most talán elég furcsa ötletnek tűnik, de a dolgok nagyon hamar meg tudnak változni. Ki tudja például, hogy mi fog történni mondjuk akár tíz év múlva" - tette fel a kérdést Srinija Srinivasan, a Yahoo menedzsere. A vállalat képviselői egyúttal bejelentették azt is, hogy a minden beérkező szövegről, fotóról, illetve hangfájlról készített másolatokat el fogják helyezni a washingtoni Smithsonian Intézetben és a Mexikóvárosban található Nemzeti Antropológiai és Történeti Intézetben is.
Az ilyen akciók nem számítanak újdonságnak. A szintén a Yahoo által támogatott amerikai futureme.org oldalon például bárki e-mailt írhat magának, amelyet csak évek múlva kézbesít nekik a szolgáltató. "Azt szeretnénk, ha az emberek megtanulnának mosolyogni és elgondolkoznának örömeiken vagy bánatukon" - mondta Matt Sly, a portál egyik üzemeltetője.
A társaság által meghirdetett program hivatalosan a Yahoo Time Capsule nevet kapta és célja, hogy dokumentálja, milyen is volt az emberi élet 2006-ban. A projekt két részből áll és a Yahoo a világ első elektronikus antropológiai programjának nevezi. Az első akcióban a felhasználók október végéig küldhetik el legkedvesebb szövegeiket, fotóikat, vagy audiofájljaikat a Yahoo részére. A dokumentumokat lemásolják, a legjobbakat kiválasztják és kiküldik az űrbe. Az üzenet továbbítására október 25-én a mexikói Teotihuacan romvárosban kerül majd sor fényjelek segítségével.
A Yahoo ezzel párhuzamosan egy másik akciót is indított, valószínűleg inkább marketingcélokból. Ebben szintén a digitális formátumban tárolt szövegeket, fotókat és hangfájlokat várják, majd a november elejére összegyűjtött dokumentumokat rögzítik egy adattárolón, berakják egy kapszulába, amit elásnak a vállalat szilicíum-völgyi központja területének egyik pontján. A kapszulát 2020-ban, a Yahoo alapításának 25 éves évfordulóján ásnák majd ki. A vállalat szerint elég érdekes lesz a múltból származó üzeneteket olvasgatni, s ha valaki elég fiatal, akár még magának is üzenhet ilyen módon.
"Mindez most talán elég furcsa ötletnek tűnik, de a dolgok nagyon hamar meg tudnak változni. Ki tudja például, hogy mi fog történni mondjuk akár tíz év múlva" - tette fel a kérdést Srinija Srinivasan, a Yahoo menedzsere. A vállalat képviselői egyúttal bejelentették azt is, hogy a minden beérkező szövegről, fotóról, illetve hangfájlról készített másolatokat el fogják helyezni a washingtoni Smithsonian Intézetben és a Mexikóvárosban található Nemzeti Antropológiai és Történeti Intézetben is.
Az ilyen akciók nem számítanak újdonságnak. A szintén a Yahoo által támogatott amerikai futureme.org oldalon például bárki e-mailt írhat magának, amelyet csak évek múlva kézbesít nekik a szolgáltató. "Azt szeretnénk, ha az emberek megtanulnának mosolyogni és elgondolkoznának örömeiken vagy bánatukon" - mondta Matt Sly, a portál egyik üzemeltetője.