Specker Balázs
Őszülő MySpace
A legnépszerűbb közösségi oldalnak tartott MySpace.com, mely elsősorban a tinédzserek ismerkedő és zenekarkereső oldalaként szerzett hírnevet magának, egyre több tagot szerez magának az idősebb korosztály soraiból.
A comScore Media Metrix piackutató cég felmérése szerint augusztusban a látogatók mintegy 51,6%-a volt 35 év feletti. Egy évvel ezelőtt arányuk még csak 39,5%-on állt. "A közösségi oldalak használata valódi mindennapi tevékenységgé válik. A média sokat cikkezett róluk és ez minden korosztály érdeklődését felcsigázta" - vélekedett Andrew Lipsman, a felmérést végző cég vezető elemzője.
Lipsman úgy véli, emellett az online video iránt megnőtt kereslet is hoz majd forgalmat a MySpace számára. Állítása szerint a MySpace már több videot kínál, mint a YouTube. Júliusi adataik 1,5 milliárdról tanúskodnak, míg fő riválisuk 649 milliót tudhat magáénak.
Eközben a 12-17 év közötti korosztály tavalyi, majd 25%-os részvétele idén augusztusra 12%-ra esett vissza, míg a 18 és 24 év közöttiek körében csupán 1,6%-kkal csökkent a múlt évi 19,6%-os arány - derül ki a comScore felméréséből. Az adatok szerint a MySpace látogatóinak száma megduplázódott az elmúlt évben, így jelenleg 55,8 millión áll. A regisztrált felhasználók, illetve tagok számáról azonban nem szolgált felvilágosítással a jelentés.
A kiskorúak csökkenő érdeklődése ellenére - vagy többek között talán pont ezért - a MySpace nemrég elindította szülőknek szóló felvilágosító akcióját, mely igyekszik hasznos tanácsokkal ellátni a gyermekeikért aggódókat. A közösségi oldalt az elmúlt időszakban ugyanis számos kritika érte, hogy teret szolgáltatnak a gyermekekre leselkedő pedofil ragadozóknak.
A comScore Media Metrix piackutató cég felmérése szerint augusztusban a látogatók mintegy 51,6%-a volt 35 év feletti. Egy évvel ezelőtt arányuk még csak 39,5%-on állt. "A közösségi oldalak használata valódi mindennapi tevékenységgé válik. A média sokat cikkezett róluk és ez minden korosztály érdeklődését felcsigázta" - vélekedett Andrew Lipsman, a felmérést végző cég vezető elemzője.
Lipsman úgy véli, emellett az online video iránt megnőtt kereslet is hoz majd forgalmat a MySpace számára. Állítása szerint a MySpace már több videot kínál, mint a YouTube. Júliusi adataik 1,5 milliárdról tanúskodnak, míg fő riválisuk 649 milliót tudhat magáénak.
Eközben a 12-17 év közötti korosztály tavalyi, majd 25%-os részvétele idén augusztusra 12%-ra esett vissza, míg a 18 és 24 év közöttiek körében csupán 1,6%-kkal csökkent a múlt évi 19,6%-os arány - derül ki a comScore felméréséből. Az adatok szerint a MySpace látogatóinak száma megduplázódott az elmúlt évben, így jelenleg 55,8 millión áll. A regisztrált felhasználók, illetve tagok számáról azonban nem szolgált felvilágosítással a jelentés.
A kiskorúak csökkenő érdeklődése ellenére - vagy többek között talán pont ezért - a MySpace nemrég elindította szülőknek szóló felvilágosító akcióját, mely igyekszik hasznos tanácsokkal ellátni a gyermekeikért aggódókat. A közösségi oldalt az elmúlt időszakban ugyanis számos kritika érte, hogy teret szolgáltatnak a gyermekekre leselkedő pedofil ragadozóknak.