MTI
Interneten keres lakást a budapesti vásárlók 40 százaléka
A budapesti lakásvásárlók 68 százaléka elsősorban új lakások iránt érdeklődik, 40 százalékuk az interneten tájékozódik a kínálatról - derül ki az Elephant Holding Zrt. ingatlanfejlesztő MTI-hez eljuttatott felméréséből, amelyet az őszi Lakásvásár alkalmából készítettek.
A kérdésekre adott válaszokból kiderült, hogy a megkérdezettek 40 százaléka leginkább új lakást szeretne, de nem zárja ki használt ingatlan vásárlását sem. További 28 százalék mondta azt, hogy kizárólag új ingatlanban gondolkozik, míg 23 százalék inkább a használt piacon keresgél és csupán tájékozódás céljából néz szét az újépítésű lakások között is. Bár a megkérdezettek körében a lakásvásárlás elsődleges célja a lakhatás biztosítása (55 százalék), az érdeklődők 16 százaléka befektetési szándékkal válogat.
Az internetes ingatlan-marketing előretörését jelzi, hogy a lakáskeresők 40 százaléka elsődleges információit internetes oldalakról szerzi be, háttérbe szorítva ezzel a korábban meghatározó hirdetési újságokat, amelyek csupán az érdeklődők 26 százalékánál kerültek az első helyre. Érdekes, hogy határozott harmadik befutó a "szájreklám": a válaszadók 16 százaléka mondta azt, hogy döntésében meghatározó lehet az ismerősöktől kapott tipp.
A budapesti lakásvásárlók legnagyobb része (42 százalék) csak egy adott városrészben (például: Belváros, Belbuda, Dél-Pest) keres ingatlant. A kizárólag egy adott kerületben érdeklődők aránya 13 százalék, míg azoké, akik számára egész Budapest szóba jöhet, 17 százalék. Ha már a reklám meghozta a vásárlók kedvét egy adott projekthez, legszívesebben az ingatlanberuházó irodáját keresik fel (52 százalék), 27 százalékuk jobban szeret kapcsolatba lépni egy ingatlanügynökkel, 23 százalék pedig egy nagyobb ingatlanforgalmazó cég megkeresését tartja a legüdvösebbnek.
A budapesti lakásvásárlók elsősorban azt várják az ingatlanfejlesztőtől, hogy versenyképes áron adja a lakásait (43 százalék), de fontos a lakás jó beosztása is (23 százalék). A válaszadók csupán 19 százaléka nevezte meg a kedvező elhelyezkedést, mint a legfontosabb szempontot.
A felmérés arra is rákérdezett, hogy mit jelent a jó elhelyezkedés. A prioritások között magasan vezet a biztonságos, csendes környék (64 százalék), míg 19 százalék a belváros jó megközelíthetőségét, 16 százalék pedig a levegő minőséget tartja fontosnak.
A kérdésekre adott válaszokból kiderült, hogy a megkérdezettek 40 százaléka leginkább új lakást szeretne, de nem zárja ki használt ingatlan vásárlását sem. További 28 százalék mondta azt, hogy kizárólag új ingatlanban gondolkozik, míg 23 százalék inkább a használt piacon keresgél és csupán tájékozódás céljából néz szét az újépítésű lakások között is. Bár a megkérdezettek körében a lakásvásárlás elsődleges célja a lakhatás biztosítása (55 százalék), az érdeklődők 16 százaléka befektetési szándékkal válogat.
Az internetes ingatlan-marketing előretörését jelzi, hogy a lakáskeresők 40 százaléka elsődleges információit internetes oldalakról szerzi be, háttérbe szorítva ezzel a korábban meghatározó hirdetési újságokat, amelyek csupán az érdeklődők 26 százalékánál kerültek az első helyre. Érdekes, hogy határozott harmadik befutó a "szájreklám": a válaszadók 16 százaléka mondta azt, hogy döntésében meghatározó lehet az ismerősöktől kapott tipp.
A budapesti lakásvásárlók legnagyobb része (42 százalék) csak egy adott városrészben (például: Belváros, Belbuda, Dél-Pest) keres ingatlant. A kizárólag egy adott kerületben érdeklődők aránya 13 százalék, míg azoké, akik számára egész Budapest szóba jöhet, 17 százalék. Ha már a reklám meghozta a vásárlók kedvét egy adott projekthez, legszívesebben az ingatlanberuházó irodáját keresik fel (52 százalék), 27 százalékuk jobban szeret kapcsolatba lépni egy ingatlanügynökkel, 23 százalék pedig egy nagyobb ingatlanforgalmazó cég megkeresését tartja a legüdvösebbnek.
A budapesti lakásvásárlók elsősorban azt várják az ingatlanfejlesztőtől, hogy versenyképes áron adja a lakásait (43 százalék), de fontos a lakás jó beosztása is (23 százalék). A válaszadók csupán 19 százaléka nevezte meg a kedvező elhelyezkedést, mint a legfontosabb szempontot.
A felmérés arra is rákérdezett, hogy mit jelent a jó elhelyezkedés. A prioritások között magasan vezet a biztonságos, csendes környék (64 százalék), míg 19 százalék a belváros jó megközelíthetőségét, 16 százalék pedig a levegő minőséget tartja fontosnak.