Berta Sándor

Internetes ügyfélszolgálatok börtönökben

Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban mára bevett gyakorlattá vált, hogy a börtönökben elítéltek kezelik a nagyvállalatok internetes vagy telefonos ügyfélszolgálati központjait. A megoldás előnye, hogy olcsó és a hívott felet amúgy sem érdekli, ki és hol ül a vonal túlsó felén.

"Jó napot kívánok, miben segíthetek?" - hangzik a kérdés egy hűvös teremben. A vonal túlsó felén a hívó már mondja is, hogy mit szeretne tudni vagy hogy kivel és milyen ügyben szeretne beszélni. Mindez teljesen hétköznapi párbeszéd lenne, ha nem egy olasz börtönben kerülne rá sor. Régebben gyakran érték támadások az igazságügyi szerveket világszerte, hogy embertelen körülmények között dolgoztatják a börtönökben vagy a kényszer-munkatáborokban a rabokat. Nos, úgy tűnik, ezek az idők a világ egyes tájain örökre elmúltak.

A technikai telefonos vagy internetes ügyfélszolgálati munka nem egyszerű. 8-10 órán keresztül ülni egyhelyben, minden beérkező hívót udvariasan tájékoztatni meglehetősen stresszes. A Telecom Italia (TI) legújabb technikai ügyfélszolgálata, amelyik mind a telefonon, mind pedig az interneten beérkező hívásokat, kéréseket kezeli, a Rebibbiában, a legnagyobb római börtönben található. "Jó ebben a munkában, hogy az érdeklődők nem tudják kik is vagyunk valójában. Ráadásul nekünk is jó, mert nem érezzük magunkat bezárva" - nyilatkozta Gianluca Descenzo, aki egy drogüzlettel kapcsolatos gyilkosság miatt került a Rebibbiába. A rabok ugyanakkor nem telefonálhatnak ki börtönből és munka közben igazán megtanulhatják elfojtani a dühüket, a bennük lévő agressziót és fejleszthetik az akaratukat.

Tronchetti Provera, a Telecom Italia első embere szerint rabokat dolgoztatni ilyen munkakörökben kifizetődő. Elmondása szerint az elítéltek 12 eurocentet kapnak minden hívásért, naponta átlagosan 200-szor adnak felvilágosítást, ez átlagosan 20-25 eurót jelent minden nap.

A börtön 1600 "vendége" közül 24 szorgalmasan emelgeti a telefonokat és napi ügyeletet tart, eligazítván a kérdéssel hozzá fordulókat. Jelenleg összesen 45 elítélt dolgozik a központban és a hívó vagy e-mailező ügyfél sosem tudhatja, kivel hozza össze a sors. Talán például éppen Salvatore Striano kezeli majd a panaszát, aki maffia-bűncselekményekért került börtönbe és mint mondta, az új munkája ad értelmet az életének.

S hogy nem a Rebibbia lesz az első és egyben utolsó ilyen központ, arra bizonyíték, hogy az olasz igazságügyi miniszter kijelentette, a megoldást másutt is alkalmazni fogják. Hiszen, hol van az megírva, hogy egy börtön csak hagyományos értelemben vett büntetés-végrehajtási intézet lehet?

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Hubi79 #19
    Aham, tök jó! Legközelebb így veszem fel a telefont, hogy xy vagyok drog üzlettel kapcsolatos gyilkosság miatt ülök, miben segíthetek? Szerinted mekkora esélye van, hogy beszólnak? :)
  • Laslow #18
    Hát én nemtom, miért nem úgy megy ez a börtönös dolog, hogy akit lecsuknak, annak muszáj legyen dolgoznia valamit, akkora mértékben, hogy az teljesen fedezze a börtönben töltött idejének költségét (épület, rezsi, felügyelők fizetése, stb). Én biztos így csinálnám.
    Meg egy észrevétel: a napi 200 hívás nagyon sok, tehát egy-egy hívás rövid idejű, könnyen lekezelhető, nem történhetnek túl bonyolult dolgok (pl. tudakozó). Én Internet helpdeskes vagyok, és a napokban volt több fél órás beszélgetésem is. Ilyenekből nehezen jönne össze napi 200. (Mondjuk nem a fél óra az átlag.)
  • Mike #17
    ez az érvelés csak olyan szempontból sántít, hogy
    ad 1. nem a szadista rablógyilkost ültetik oda
    ad 2. nem fogja egyhamar megtorolni rajtad, több százas listát meg ki fog végiglátogatni
  • duke #16
    Nem rossz taktika a cegek reszerol.Ezek utan aszem sok reklamalo visszafogja majd magat.Mert nem mindegy,hogy a nyugdijas Juliska neninek anyazunk,vagy egy szadista rablogyilkost oktatunk ki arrogans,lekezelo hangnemben.Aki raadasul tudja a nevunket,cimunket.Ugyhogy erdemes higadtan,udvariasan,tisztelet tudoan beszelni az ilyen cegekkel,mert nem lehet tudni ki van a vonal tuloldalan.
  • Mike #15
    volt vmi film amiben a csaj pont telefonos ügyfelezett a börtönben, aztán kiengedték, de a faluban utálták, melózott vmi vendéglőben, de megfulladt a folyóban. szomorú film volt :(
  • Mike #14
    a sok warezoló legalább vmennyire gépközelben marad, és nem zacskót ragaszt
  • pemga #13
    Elképzelem, ahogy Mr. Sebhelyes bemegy egy bankba:
    - Kezicsókolom a hotlány álláshirdetésre jelentkeznék.
    Aktuális HR megvetően végigméri:
    - Sajnálom, de épp nincs üresedés.
    Elővesz egy fegyvernek látszó pisztolyt.
    - Nem is ide gondoltam, lenne szíves megnyomni azt a piros gombot az asztal alatt?
  • pemga #12
    Arról nem is szólva, hogy nincs szállás, rezsi illetve kajaköltség. Nem kell kiutazniuk a világ végére csak azért mert ott olcsóbb az irodabérlet, stb. Sőt, megkockáztatom, a napi 8 órát is betartják :P.
  • joofiu17 #11
    Hat akkor megyek olaszorszagba s bezaratom magam 10 evre s mikor kijovok milliomos leszek...
  • arty #10
    LOL