Gyurkity Péter
Microsoft: cél az első hely
A nagyobb befektetők az átlátható, tiszta terveket hiányolták a szoftvercég részéről - Steve Ballmer ezúttal sem hazudtolta meg önmagát, és arról beszélt, hogy megkettőzik a fejlesztésre fordított összegeket és a web vezetőjévé válnak.
A kijelentéseiről és egyedülálló produkcióiról ismert vezérigazgató az MSN részleg stratégiáját felvázoló találkozón beszélt a cég terveiről. Ebben többek között megemlítette, hogy a következő pénzügyi évben megkétszerezik a kutatásra és fejlesztésre fordított összegeket és a legfontosabb cél az új lehetőségek felmérése, illetve kiaknázása lesz. Szerinte a vásárlói és piaci igényeket elegendő erőforrás híján mindössze két-három vállalat tudja majd kielégíteni, és ezek között szeretnék megkaparintani az első helyet.
Ballmer a találkozón a nagyobb befektetőket igyekezett meggyőzni arról, hogy előre elgondolt stratégia szerint járnak el, amit pedig az utóbbi időben kezdtek hiányolni a szoftvercégtől. Ezt elsősorban az internetes keresőkkel szembeni rivalizálásban észrevételezték, ahol a Google egyértelmű előnyre tett szert a Microsofttal szemben. Beszédében a vezérigazgató elmondta, hogy a jelenlegi 500 millióval szemben 1,1 milliárd dollárt fordítanak az MSN-nel kapcsolatos fejlesztésekre, a vállalat pedig összesen 6,2 milliárdot fordít a kutatásokra.
Az elsőrendű cél a szoftverek szolgáltatásként való megjelenítése. Ezzel függ össze a már útjára indított Windows Live és Office Live csomag, és nagy valószínűséggel ehhez kapcsolódik a Yahoo egy részének felvásárlása, amelyről a héten számoltunk be. "Jelenleg még az internet korai időszakát éljük. Úgy hiszem, csak két-három vállalat rendelkezik olyan erőforrásokkal, hogy lépést tarthat a vásárlói és hirdetői igényekkel" - jelentette ki Ballmer, hozzátéve, hogy továbbra is a web vezetői pozícióját szeretnék megkaparintani.
A stratégiába a számítógépes játékok is beleférnek: az erre a területre szakosodott Massive felvásárlásáról már a múlt héten felmerültek az első hírek, és a cáfolat után pár nappal be is jelentették az akvizíciót.
A kijelentéseiről és egyedülálló produkcióiról ismert vezérigazgató az MSN részleg stratégiáját felvázoló találkozón beszélt a cég terveiről. Ebben többek között megemlítette, hogy a következő pénzügyi évben megkétszerezik a kutatásra és fejlesztésre fordított összegeket és a legfontosabb cél az új lehetőségek felmérése, illetve kiaknázása lesz. Szerinte a vásárlói és piaci igényeket elegendő erőforrás híján mindössze két-három vállalat tudja majd kielégíteni, és ezek között szeretnék megkaparintani az első helyet.
Ballmer a találkozón a nagyobb befektetőket igyekezett meggyőzni arról, hogy előre elgondolt stratégia szerint járnak el, amit pedig az utóbbi időben kezdtek hiányolni a szoftvercégtől. Ezt elsősorban az internetes keresőkkel szembeni rivalizálásban észrevételezték, ahol a Google egyértelmű előnyre tett szert a Microsofttal szemben. Beszédében a vezérigazgató elmondta, hogy a jelenlegi 500 millióval szemben 1,1 milliárd dollárt fordítanak az MSN-nel kapcsolatos fejlesztésekre, a vállalat pedig összesen 6,2 milliárdot fordít a kutatásokra.
Az elsőrendű cél a szoftverek szolgáltatásként való megjelenítése. Ezzel függ össze a már útjára indított Windows Live és Office Live csomag, és nagy valószínűséggel ehhez kapcsolódik a Yahoo egy részének felvásárlása, amelyről a héten számoltunk be. "Jelenleg még az internet korai időszakát éljük. Úgy hiszem, csak két-három vállalat rendelkezik olyan erőforrásokkal, hogy lépést tarthat a vásárlói és hirdetői igényekkel" - jelentette ki Ballmer, hozzátéve, hogy továbbra is a web vezetői pozícióját szeretnék megkaparintani.
A stratégiába a számítógépes játékok is beleférnek: az erre a területre szakosodott Massive felvásárlásáról már a múlt héten felmerültek az első hírek, és a cáfolat után pár nappal be is jelentették az akvizíciót.