Gyurkity Péter

Jövőre frissül az Xbox 360 processzora

A Microsoft és partnere, a Chartered Semiconductor megállapodott a konzol processzorának 2007-ben esedékes frissítéséről. Az új változat 65 nanométeren készül, csökkentve a hőtermelést és fogyasztást.

A partnercégek a múlt héten írták alá a megállapodást az újabb gyártástechnológia alkalmazásáról, amely reményeik szerint megoldja majd a konzol sokat hangoztatott problémáit. Az Xbox 360 ugyanis a sikeres debütálás ellenére vitákat váltott ki a vásárlók körében, mégpedig túlságosan nagy hőtermelése és az ezen segíteni hivatott hűtés zajszintje miatt. Az első panaszok a hibás példányok miatt jelentkeztek, ám gyorsan kiderült, hogy az ideális állapotban lévő változatok is kifogásolhatók.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

Ezen hivatott segíteni az új megállapodás, amelynek értelmében 2007 elején már a konzol hárommagos PowerPC processzorának új verziója gördül le a félvezetőgyártó futószalagjairól. Ez a jelenlegi 90 nanométeres helyett 65 nanométeres gyártástechnológiával készül majd, ami reményeik szerint csökkenti a hőtermeléssel és zajkibocsátással kapcsolatos problémákat. Emlékezhetünk arra, hogy az Intel és az AMD is ezen technológiát kívánja bevezetni az idei év második felében, illetve 2007-ben. Utóbbi gyártóval a Chartered közvetlen kapcsolatban áll, hiszen már korábban megállapodtak az asztali Athlon 64 processzorok gyártásáról.

A tajvani cég kapacitásában a Microsoft is bízik. "Kulcsszerepet játszott döntésünkben, hogy a Chartered sikerrel demonstrálta bemutatójában az IBM fejlett SOI technológiáját a Fab 7 üzemben. A továbbiakban is erre a két pillérre helyezzük az utánpótlást" - jelentette ki Larry Yang, az Xbox konzol fejlesztésért felelős részleg igazgatója. A váltástól nemcsak a fogyasztás és hőtermelés csökkentését, hanem a hűtési igények mérséklődését is várják, ami által visszafogottabb megoldást alkalmazhatnak a jelenlegi - többek szerint túlméretezett - ventilátorok helyett.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A szoftvercég emellett a gyártási költségek csökkenésére és érdekes módon a processzor teljesítményének növekedésére számít, ám ez utóbbit nem hajlandók részletezni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #47
    Hát igen, a kkrieger összes textúrája algoritmikus. Sokmindent ki lehet váltani fraktális vagy más algoritmikus megoldásokkal, sokmindent meg nem.
  • BiroAndras #46
    "Nem nő a helyigény a graffal együtt, erre remek példa a 96 kbyte-os fps"

    Az teljesen más kategória.

    "és van jópár játék sok gigán igazán ronda grafikával, és van sok játék ami sokkal kevesebb helyet foglal mégis szebb"

    Nem mindegy, hogy milyen játékról van szó. Nem ugyanannyi textúra kell mindhez.

    "szóval a helyigény is a fejlesztőktől függ."

    Persze, hogy függ.

    "A játékok meg már nagyon régóta HD-sek."

    PC-n lehet, de konzolon nem.

    "Bár az hogy hd-s játék, az nem létezik."

    konzolon van értelme a kifejezésnek.

    "A legtöbb játék pc-n megy mondjuk 2048*1536-os felbontásban maximum."

    Nem ez a lényeg, hanem a textúrák mennyisége, és felbontása.
  • Sanyix #45
    Láttam, kva unalmasak :D így egyáltalán nem érdekelnek. Ha filmet akarok nézni filmet nézek, ha játszani akarok akkor JÁTSZANI akarok és nem filmet nézni... Talán ha normálisan igazi szinészekkel csinált videok lennének, de sajnos fos renderelt video-k vannak. Ha olyat akarok nézni akkor a 3dsmax-ban kotorászok...
  • Sanyix #44
    Nem nő a helyigény a graffal együtt, erre remek példa a 96 kbyte-os fps, és van jópár játék sok gigán igazán ronda grafikával, és van sok játék ami sokkal kevesebb helyet foglal mégis szebb, szóval a helyigény is a fejlesztőktől függ. A játékok meg már nagyon régóta HD-sek. Bár az hogy hd-s játék, az nem létezik. A legtöbb játék pc-n megy mondjuk 2048*1536-os felbontásban maximum. Ez már erősen hd-nak nevezhető felbontás, csak hogy sokmindentől függ a részletesség, a textúrák felbontásától, hogy éppen hány textúrát, hogy látsz egyszerre, stb.
  • adam first #43
    hát ez eléggé lehuzás az ms részéről,bezzeg a sima box szerintem az fasza volt massziv erős gép jól írányitható kényelmes karral,ami nem is fagyott(nálam nem, persze vannak kivételek).a sima box jól össze volt rakva,de ez? lehúzás ezek után az ms fürödjön is be a szarjával ha fél kész terméket árusítanak.bezzeg a sony kivár,azok legalább nem állnak elő egy félkész termékel nekik legalább számít a játékosközönség,és ugyan ez igaz a nintendora is(ő nekik számít legjobban a játékos közönség).én revot fogok venni ha nextgenről lesz szó vagy ps3-at, de inkább revot és természetesen marad a pc-m netezésre.az ms-nek csak a pénz számít,de hogyan akarnak majd keresni amikor senkinek se fog kelleni a szarjuk...(a BR,HD-DVD-ről meg annyit hogy a sony most sokat kockáztat de bejöhet nekik,hiszen ma(részben)nekik köszönhetjük hogy olcson vannak dvd lejátszók+azt hogy elterjedt.
  • Mardel #42
    " Inkább lenne flash-en, vagy HDD-n az egész, kell a francnak a sok szar optikai lemez :("

    Ha már "rengeteget beleöltek" aratyi hd meg blue ray kifejlesztésébe, akkor eltejesztik a szart és majd csak később térnek rá, az akkor már megvalósítható jóra$$$
  • IGAZIWILLIAMS #41
    Az egy dolog,hogy itt a cikk ferdít egy kicsit,a hivatalos álláspont ugyanúgy a költség-méretcsökkentés miatti átállást favorizálja,mint anno a Sony tette a ps1-ps2-vel...
  • testerlnx #40
    Már nem azért, de a ps1 ps2 -nél nem a hibák miatt, hanem a méretük miatt és a gyártási költség leszorítása miatt jöttek ki az one-val meg a two-val!!!! Ha úgy tetszik a Sony optimalizált, az ms most meg fix-ál... Szerintem is gáz! Bár tegyük hozzá, hogy van otthon 4 hete egy xbox360 és csak egy szer fagyott le, és nem melegszik, és csak akkor hangos ha DVD-ről játszok... A rohadt életbe, hogy még 2005-ben sem tudnak egy normális optikai meghajtót csinálni, ha meg nem tudnak akkor minek erőltetik?? Inkább lenne flash-en, vagy HDD-n az egész, kell a francnak a sok szar optikai lemez :(
  • IGAZIWILLIAMS #39
    Ezen eszmefuttatást folytatva, a Sony a psone-nal majd később a pstwo -val fejezte be a selejtes ps1-ps2 fejlesztést,igen művelt felebarátom? :-)
  • Szefmester #38
    kissé eltértünk a tárgytól.. itt most arról avn szó hogy a M$ piacradobott egy gyárilag selejtes, hibás "hi-Tech" terméket, és most befejezi a fejlesztést. Míg a sony biztosra megy és inkább késik a megjelenéssel, mint hogy kiadjon valamit amivel nem csak a presztizse esik hanem anyagilag is bukta...

    Mert EZ most lehúzás lesz ha a M$ nem fogja ingyen kicserélni a készülékeket... persze az is megérdemli aki megvette... tudom ez erősen fanboyos volt de sosem kedveltem az X-BOXot... inkább a Sony, Nintendo, Sega gépeivel szórakoztam... még most is sokat játszom SNESes cuccokkal.