Gyurkity Péter

Az Infineon szállítja az Xbox 360 memóriáját

A német gyártó megerősítette, hogy a Microsoft vezetőivel kötött megállapodás alapján ők szállítják a konzol memóriamoduljait, illetve egy biztonsági, valamint a vezetéknélküli játékvezérlőhöz szükséges chipet.

Az Infineon közleményben jelentette be a megállapodást, amely a három fontos tartozék leszállítását érinti. Eszerint a német memóriagyártó által teljessé váló konzolok a negyedik negyedévben, tehát az ünnepek előtt a boltokban lesznek. A szerződés részleteit nem hozták nyilvánosságra. "A félvezetőgyártók és elektronikus alkatrészek piacán vezető vállalatokkal kötött megállapodások jelzik a Microsoft elhivatottságát, amely merőben új lehetőségek kiaknázására törekszik a szórakoztatóelektronika területén" - jelentette ki nem kis önbizalommal Marc Whitten, az Xbox Peripherals csoport igazgatója.

A közlemény szerint a memóriát, a biztonsági feladatokat ellátó, illetve a vezetéknélküli játékvezérlőhöz szükséges chipeket Németor­szágban, Izraelben és Olaszországban fejlesztik, Franciaországban gyártják. Az már korábban nyilvánosságra került, hogy a konzol 512 megabájt GDDR3, 700 MHz-es órajelen működő memóriával érkezik.

A videochipben további 10 megabájt beágyazott memória található. Azt is tudjuk, hogy az Xbox 360 két változatban kerül a boltokba, 399, illetve 299 dolláros áron. A drágább kiszerelés a vezetéknélküli játékvezérlőt, 20 gigabájtos merevlemezt, Ethernet-csatlakozót és tv-távirányítót is magában foglal.

A memóriagyártóhoz kapcsolódó hír, hogy az elsősorban mobil eszközök piacára fejlesztő CellularRAM csoport újabb három taggal bővült. A csoport által kiadott hivatalos közlemény a Hynix, a NanoAmp és a Winbond csatlakozását üdvözli, amelyek jelentős mértékben kibővítik a Cypress Semiconductor, az Infineon, illetve a Micron által alkotott szervezetet. A CellularRAM a nagy sávszélességű, 16-256 Mbps közötti eszközök összesen három generációját fejlesztette eddig ki. A technológia a DRAM-chipeken alapul, ám a család tagjai mind fizikai méretükben, mind fogyasztásukat illetően jócskán elmaradnak az elődöktől.

A három gyártó csatlakozása elsősorban a fejlesztés szempontjából fontos. A csoport reményei szerint ily módon felgyorsulhat a 2.5G és 3G eszközökbe szánt PSRAM (pseudo-SRAM) memóriák kifejlesztése.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Lenny #21
    Ezt jól összefoglaltad és igaz is!
  • Lenny #20
    Miért kell mindíg fosozni? Kis kúltúrát már légyszíves... Azért mert te ellenszenvvel viseltetsz valami iránt még nem biztos, hogy az egy fos. Én pl. mikor fingsztéjsönöztem?
  • BiroAndras #19
    Nem ilyen egyszerű a RAM kérdés. A GDDR3, és a többi DDR RAM is a magas sávszélesség mellett csúnya késleltetéssel rendelkezik. Minél nagyobb a sávszélesség, annál nagyobb a késleltetés. Emiatt akkor hatékonyak ezek a RAM-ok, ha viszonylag folytonosan vannak olvasva, nem össze-vissza. Ehhez megfelelően kell szervezni a programokat. Multimédiás feladatoknál ez nem gond, de a játék többi részénél nehéz (pl. AI). Ezen kívül a CPU felépítése is számít (hosszabb futószalag mellett jobb a nagy sávszélesség).

    A memória mennyiségét a nextgen konzolokban kissé szűknek érzem. Eddig nem volt akkora gond, mivel TV-re nem kellettek brutál felbontású textúrák. Most viszont a HDTV felbontás a cél, amihez PC-n már ajánlott 512MB RAM csak a videokártyán. Ráadásul konzolon nem lehet swappelni, és nem is lehet össze-vissza ugrálva olvasni egy optikai meghajtóról, mert az kegyetlen lassú. Tehát keményen kell majd trükközni a textúrákkal, hogy elférjenek.
    Egy PFS-nél vagy szimulátoroknál még lehet játszadozni tömörítéssel, meg ügyes betöltő programmal, de egy startégiai játéknál ez nem megy, mert ott van amikor egyszerre minden látszik, tehát az összes textúra kell.
    Szóval a lényeg az hogy olyan kompromisszumokra fognak kényszerülni a fejlesztők, amik PC-n fel sem merülnek. De gondolom ez eddig is így volt konzolokon.
  • IGAZIWILLIAMS #18
    Ugyan már Storm,Dzsonyboy ellen érvek? Minek..ennyi kell: akkor játszál pöcs2-n meg pöcs 3-on Dzsoni :DDDDD
  • fishguy #17
    nekem is egy micron és infineon 512 es ddr-em van
  • Stormreaver #16
    Aha, csak az a system RAM egy "kicsikét" gyorsabb, mint ami a mostani PC-kben található gagyesz DDR memória...Bár ebből a cikkből is feltűnhetne neked, hogy a típusa ugyanaz a GDDR3, mint ami a jelenlegi leggyorsabb videókártyák memóriája. Az a 10 MB embedded memory pedig meglehetősen brutális, ilyet jelenleg egyik PC-s videókártyán sem találsz még fél MB-ot sem, nem hogy 10-et..
    De egyébként óriási hibát követsz el, hogy ha egy konzol architektúráját egy az egyben a PC-nek próbálod megfeletetni. Csak emlékeztetés képpen: a 2001 (!) -es Xbox hardverre (64 MB unified memory van benne össz-vissz) Riddick-től Doom 3-ig, Halo 2-től Half Life2 -ig, Splinter Cell 3-tól Far Cry-ig, Conker-től Forza Motorsport-ig elég sok mindent meg tudtak/tudnak csinálni, és bizony az alacsonyabb felbontású textúráktól eltekintve (ami ráadásul TV-n nézve jóval kevésbé zavaró, mint ha monitoron tennéd) megközelítőleg hasonló minőségben, mint amit a 2005-ben mondjuk 150-200 ezerért vásárolt PC-den futtatsz. És ez egy viszonylag gyorsan összecsapott konzol volt az MS részéről, ami -ha a specifikációit nézzük- már 2001-ben is el volt maradva egy csúcs PC-hez képest. Na most ehhez képest az Xbox360 a megjelenésekor jóval bikább lesz, mint az akkor piacon kapható csúcs PC-k, szóval tetszik, nem tetszik, most egy darabig konzolon bizony szebbek és gyorsabbak lesznek a játékok, mint egy 3x annyiért vásárolt PC-n...
  • Dzson #15
    Én gyűjtök inkább PS3 / HDTV cuccra, az eddig láttot X3,6 játékok nem különböznek semmiben a mai PC grafikás játékoktól. Az induló címek legalábbis nem fogtak meg. Kipróbálom majd őket a szerkesztőségi gépen azt' annyi.
  • Derapo #14
    Én már várom nagyon mikor lesz nekem itthon ilyenem.Nem lesz az azért olyan nagyon lassú.
  • zidder #13
    lassú?mihez képest?szerintem ígyis gyorsabb lesz mint bármelyikünk gépében a ram... legalábbis 1 ideig. A PS3-hoz képest persze hogy lassú ott 3 féle memória lesz mindengyok más célra.Ami pedig a memóriák méretét illeti az meg majd csak játék fejlesztőknek okoz majd némi fejtörést, de ügyes srácok majd megoldják...
  • Dzson #12
    10 mega akkor is kb. ugyanolyan kevés mint a ps2 4 megája volt. :) ráadásul a fosbox3,6-nak nincs külön video memóriája hanem minden a system ramból megy = lassúság. :)))