MTI

Az innovációtól várnak fellendülést a nagyvállalatok

A világ legnagyobb vállalatainak 65 százaléka a verseny- és a piaci erők felől érkező nyomás hatására a következő két évben a cég radikális átalakítását tervezi, s a fellendülést az új, innovatív megoldásoktól várja.

Az IBM Business Consulting Services tanulmánya szerint 2004-ben a vezérigazgatók a jövedelmező növekedés helyett még csak a költségcsökkentést tartották szem előtt. A tanulmány azt mutatta ki, hogy a vezérigazgatók 76 százaléka sorolta az üzleti partnerekkel és a vásárlókkal való együttműködést az új ötletek legfőbb forrásai közé. Ez jelentősen különbözik a belső kutatás-fejlesztési tevékenységtől, ami a vezérigazgatók csupán 14 százaléka által megemlítve a nyolcadik helyet foglalta el az új ötletek forrásai között.

Az elemzés szerint az együttműködés fontosságára helyezett hangsúly dacára sok vezérigazgató mégsem él ezzel az eszközzel. Bár a vezérigazgatók 76 százaléka tartja elengedhetetlen fontosságúnak az együttműködést, csupán 51 százalékuk állítja, hogy szervezetük jelenleg kiterjedt együttműködést folytat. Igaz, a feltörekvő piacokon ez az arány nagyságrendileg nagyobb: itt az érett piacokon tapasztalható 47 százalékos aránnyal szemben a cégek 73 százaléka folytat együttműködést.

A tanulmány az együttműködés és a pénzügyi teljesítmény közötti összefüggésre is rámutat. A nagyobb bevételnövekedést elérő cégek a külső források lényegesen jelentősebb felhasználásáról számolnak be, mint a lassúbb növekedésű cégek. A kimagasló teljesítményű cégek 30 százalékkal több külső erőforrást használtak fel, mint a náluk rosszabbul teljesítők.

Az innovációval összefüggésben az elemzés kimutatta, hogy a vezérigazgatók a belső korlátokat sokkal jelentősebbnek ítélték meg, mint a külső akadályokat. A vezérigazgatóknak azonban csak 35 százaléka volt hajlandó vállalni a belső korlátok lebontását azzal, hogy saját hatáskörébe vonta az innovációs tevékenységet. Az innovációért vállalt felelősség tekintetében a tanulmány a földrajzi elhelyezkedés függvényében éles különbségeket tár fel. Például Japánban, Kínában, Koreában és Kelet-Európában a vezérigazgatók 47 százaléka befolyásolja alapvetően az innovációt, szemben az indiai, illetve Amerikai Egyesült Államok-beli 20 százalékkal.

A tanulmány elkészítéséhez világszerte - egyebek mellett Kelet-Európában - több mint 750 vezérigazgatót kérdeztek meg, akik az összes főbb országot és iparágat képviselik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • szombi #1
    Eddig mindig kirúgták a kedves delikvenst, ha valami új dolgot akart bevezetni...