Médiainfó.hu

Otthonról neteznek a közép-európaiak

A Nielsen/Netratings elkészítette legújabb Eurovision kutatását a fejlődő, közép- és kelet-európai internetes piacokról.

Az adatok szerint a felhasználók ebben a régióban döntően otthonról neteznek (93%), míg 47% kapcsolódik a világhálóra munkahelyén, 26% oktatási intézményekben, 19% pedig internet kávézókban.

Az országspecifikus statisztikák azt mutatják, hogy mi magyarok kapcsolódunk a legnagyobb arányban otthonról az internetre (97%), a görögök neteznek a leginkább munkahelyről (67%), s a bolgárok a leglelkesebb internet kávézó (47%) és könyvtári netpont (16%) látogatók. A jelentésből az is kiderült, hogy az osztrákok interneteznek a legkülönfélébb helyekről. Az internetezésre használt eszközök tekintetében a litvánok vezetnek a játékkonzolok (12%), a mobiltelefonok (42%), a PDA (12%) és a kioszkok (8%) tekintetében, míg a magyarok esetében 96% kapcsolódik a világhálóra személyi számítógépén keresztül. A laptopos elérések arányát tekintve Bulgária a régió vezetője 44%-kal, Lettország pedig a digitális televízión keresztüli elérések arányát tekintve áll az első helyen (19%).

A 2005. július 1-je és november 8-a között lezajlott kutatás azt az eredményt hozta, hogy a régió internetezői bizonyos online aktivitásokban lassanként utolérik, sőt túl is szárnyalják a nyugat-európai országok felhasználóit. Például a litvánok majd háromszor akkora valószínűséggel neteznek PDA-n, mint a britek, az ukránok pedig szinten a briteket előzik meg az online családfa kutatásban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!