SG.hu
Filter:max vs. UPC - ismertségnövelés a cél?
Délben a UPC Magyarország közleményeben reagált a filter:max tegnapi vádjaira, amit a filter:max most tételesen cáfol.
A A filter:max közleménye szerint rendszerüket a UPC-hez tartozó egyik IP-címről 2005. december 27-e óta támadják. A korábbi hasonló esetek alkalmával a upc azt közölte, támadások bejelentését telefonon nem fogadják, azt kizárólag az [email protected] e-mail címen lehet megtenni, ezért a vállalat erre az e-mail címre jelentette be a támadást 2006. január 4-én 15 óra 28 perckor. Ezt követően - mivel az e-mailre semmiféle reakció nem érkezett - a filter:max ugyanaznap 17 óra 18 perckor telefonon is megkereste a UPC-t, ahol azt a választ adták, hogy "majd az e-mailre reagálni fognak".
Miután a reakció nem történt meg, két nappal később, január 6-án 15 óra 30 perckor a filter:max ismét megkereste a UPC-t, ahol továbbra is az e-mail-es módszerre hivatkoztak. A választ el nem fogadva a filter:max munkatársa visszahívást kért, amire ígéretet igen, visszahívást viszont mai napig nem kapott meg. Ezek - és több sikertelen informális kapcsolatfelvételi kísérlet - után a biztonságtechnikai cég 2006. január 12-én bejelentést tett a Nemzeti Hírközlési Hatóságnál. Az e-mailt - bár ez nem kötelességük - egyúttal másolatban megküldték a UPC vezérigazgatójának is. A vállalat közleméyne szerint továbbra is támadják a filter:max rendszereit, és a UPC részéről a céget azóta sem keresték meg.
A filter:max örömmel veszi tudomásul, hogy a UPC - közleménye szerint - védi saját felhasználóit az e-mailen érkező káros tartalmaktól, ugyanakkor leszögezik, hogy az internetszolgáltatónak erkölcsi-, továbbá jogszabályokban rögzített kötelessége együttműködni az internet hálózatának azon szereplőivel is, akik nem előfizetői. Közlésük szerint ténykérdés, hogy a UPC hálózatáról a filter:max e-mail rendszerébe tízezres nagyságrendben érkeztek és érkeznek támadó jellegű kapcsolódási próbálkozások. Ennek megfelelően szerintük nem fedi a valóságot a UPC közleményének azon kitétele, hogy az ő hálózatukból kiinduló összes e-mailt átvizsgálja a rendszer, és egyúttal megjegyzik, hogy nem kizárólag e-mailben, hanem más módon is indítható támadás.
Véleményük szerint nem fogadható el az, hogy egy támadást kizárólag e-mailben lehet bejelenteni egyrészt annak lassabb átfutása miatt, másrészt pont az e-mail rendszert érő támadás esetén a megtámadott nem feltétlenül van abban a helyzetben, hogy elektronikus úton tegyen bejelentést. A cég végezetül kiemeli, hogy bár a UPC közleménye szerint nem a sajtó útján kíván üzengetni, ennek ellenére az internetszolgáltató még mindig nem kereste meg őket.
Nemes Dániel, a filter:max stratágiai igazgatója elmondta: "A UPC közleményében hazugsággal vádolta meg cégünket. Közleményünkben tényeket állítunk, melyek cáfolják a UPC állításait. Nem tartjuk helyesnek, hogy a UPC ilyen erőtlen támadással próbálkozik ahelyett, hogy a hibákat kijavítva elnézést kérne egy olyan cégtől, amelyiknek nemtörődömségével jelentős károkat okozott. Amennyiben a UPC üzleti érdeknek nevezi azt, hogy egy cég megpróbálja saját rendszerét megvédeni, ezt vállaljuk."
"Ismertségünket -az informatikai biztonsági piac egyik vezetőjeként- egyéb módon már megalapoztuk, és pontosan ezen ismertségünket latba vetve próbálunk az internetes közösségnek segíteni abban, hogy - szükség esetén - még a legtőkeerősebb szolgáltatókat is rákényszerítjük a közösséggel való együttműködésre és a jogszabályoknak való megfelelésre. Szerencsére a legtöbb szolgáltatóval szemben nemhogy kényszert nem kell alkalmazni, hanem maguktól, saját jól felfogott érdekükben és az a hálózati etikettnek megfelelően örömmel és maguktól működnek együtt". - tette hozzá Nemes Dániel.
"Sajnálom, hogy a UPC ebből nem azt szűrte le, hogy működésében javításra van szükség, hanem ehelyett alaptalan vádaskodásba kezdett. A tények magukért beszélnek, ennél többet az ügyhöz nem is érdemes hozzátenni. Ha bejelentésünkkel annyit elérünk, hogy bármelyik szolgáltató a rendszeréből induló támadásokat komolyan veszi, akciónk már megérte" - mondta Böröcz Gergely, a filter:max ügyvezetője.
A A filter:max közleménye szerint rendszerüket a UPC-hez tartozó egyik IP-címről 2005. december 27-e óta támadják. A korábbi hasonló esetek alkalmával a upc azt közölte, támadások bejelentését telefonon nem fogadják, azt kizárólag az [email protected] e-mail címen lehet megtenni, ezért a vállalat erre az e-mail címre jelentette be a támadást 2006. január 4-én 15 óra 28 perckor. Ezt követően - mivel az e-mailre semmiféle reakció nem érkezett - a filter:max ugyanaznap 17 óra 18 perckor telefonon is megkereste a UPC-t, ahol azt a választ adták, hogy "majd az e-mailre reagálni fognak".
Miután a reakció nem történt meg, két nappal később, január 6-án 15 óra 30 perckor a filter:max ismét megkereste a UPC-t, ahol továbbra is az e-mail-es módszerre hivatkoztak. A választ el nem fogadva a filter:max munkatársa visszahívást kért, amire ígéretet igen, visszahívást viszont mai napig nem kapott meg. Ezek - és több sikertelen informális kapcsolatfelvételi kísérlet - után a biztonságtechnikai cég 2006. január 12-én bejelentést tett a Nemzeti Hírközlési Hatóságnál. Az e-mailt - bár ez nem kötelességük - egyúttal másolatban megküldték a UPC vezérigazgatójának is. A vállalat közleméyne szerint továbbra is támadják a filter:max rendszereit, és a UPC részéről a céget azóta sem keresték meg.
A filter:max örömmel veszi tudomásul, hogy a UPC - közleménye szerint - védi saját felhasználóit az e-mailen érkező káros tartalmaktól, ugyanakkor leszögezik, hogy az internetszolgáltatónak erkölcsi-, továbbá jogszabályokban rögzített kötelessége együttműködni az internet hálózatának azon szereplőivel is, akik nem előfizetői. Közlésük szerint ténykérdés, hogy a UPC hálózatáról a filter:max e-mail rendszerébe tízezres nagyságrendben érkeztek és érkeznek támadó jellegű kapcsolódási próbálkozások. Ennek megfelelően szerintük nem fedi a valóságot a UPC közleményének azon kitétele, hogy az ő hálózatukból kiinduló összes e-mailt átvizsgálja a rendszer, és egyúttal megjegyzik, hogy nem kizárólag e-mailben, hanem más módon is indítható támadás.
Véleményük szerint nem fogadható el az, hogy egy támadást kizárólag e-mailben lehet bejelenteni egyrészt annak lassabb átfutása miatt, másrészt pont az e-mail rendszert érő támadás esetén a megtámadott nem feltétlenül van abban a helyzetben, hogy elektronikus úton tegyen bejelentést. A cég végezetül kiemeli, hogy bár a UPC közleménye szerint nem a sajtó útján kíván üzengetni, ennek ellenére az internetszolgáltató még mindig nem kereste meg őket.
Nemes Dániel, a filter:max stratágiai igazgatója elmondta: "A UPC közleményében hazugsággal vádolta meg cégünket. Közleményünkben tényeket állítunk, melyek cáfolják a UPC állításait. Nem tartjuk helyesnek, hogy a UPC ilyen erőtlen támadással próbálkozik ahelyett, hogy a hibákat kijavítva elnézést kérne egy olyan cégtől, amelyiknek nemtörődömségével jelentős károkat okozott. Amennyiben a UPC üzleti érdeknek nevezi azt, hogy egy cég megpróbálja saját rendszerét megvédeni, ezt vállaljuk."
"Ismertségünket -az informatikai biztonsági piac egyik vezetőjeként- egyéb módon már megalapoztuk, és pontosan ezen ismertségünket latba vetve próbálunk az internetes közösségnek segíteni abban, hogy - szükség esetén - még a legtőkeerősebb szolgáltatókat is rákényszerítjük a közösséggel való együttműködésre és a jogszabályoknak való megfelelésre. Szerencsére a legtöbb szolgáltatóval szemben nemhogy kényszert nem kell alkalmazni, hanem maguktól, saját jól felfogott érdekükben és az a hálózati etikettnek megfelelően örömmel és maguktól működnek együtt". - tette hozzá Nemes Dániel.
"Sajnálom, hogy a UPC ebből nem azt szűrte le, hogy működésében javításra van szükség, hanem ehelyett alaptalan vádaskodásba kezdett. A tények magukért beszélnek, ennél többet az ügyhöz nem is érdemes hozzátenni. Ha bejelentésünkkel annyit elérünk, hogy bármelyik szolgáltató a rendszeréből induló támadásokat komolyan veszi, akciónk már megérte" - mondta Böröcz Gergely, a filter:max ügyvezetője.