SG.hu

A filter:max feljelenti a UPC-t

A filter:max bejelentette, hogy feljelenti a UPC-t a hálózatából kiinduló támadások miatt.

A spam-ek és vírusok terjedésének megakadályozására az első pont a küldő internet-szolgáltatója (ISP). A szolgáltatók kisebb része -etikai vagy egyszerű üzleti megfontolásból- igen aktív a SPAM-ek és vírusok elleni harcban, a többség pedig az általában elvárható gondossággal igyekszik biztosítani, hogy a felhasználók se szándékosan, se akaratukon kívül (például számítógépük vírusfertőzöttsége miatt) ne küldjék internet-szerte a káros e-mailek százezreit-millióit. Az ISP-k egy kis része azonban nemhogy magától, de bejelentésre sem tesz semmit, a panaszos ügyfelet gyakran válaszra sem méltatja.

A filter:max közleménye szerint megelégelve azoknak az internet-szolgáltatóknak a nemtörődömségét, akik miatt a hazai spam- és vírustámadások jelentős része megtörténhet, mozgalmat indított a helyzet megváltoztatása érdekében. Először a cég saját rendszerébe érkező e-mailek alapján megkeresett több szolgáltatót, akik nagyobb része együttműködőnek bizonyult, és a konkrét támadások ellen felléptek.

A megkeresett szolgáltatók közül azonban a UPC Magyarország Kft. a cég bejelentését válaszra sem méltatta - sem a telefonokra, sem az e-mailekre nem reagált. A szolgáltató egyik ügyfele ugyanis napi több ezer -néha tízezer-, vélhetően vírussal vagy spam-mel fertőzött e-mailt próbált elküldeni, illetve e-mail címek százezreit próbálta begyűjteni. A filter:max a támadást - a szolgáltató tétlenségét megelégelve - bejelentette a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak, és kérte hatósági eljárás lefolytatását az ügyben. A beadványban kérte, hogy - mivel ezt a kábeltelevíziós internet-szolgáltató nem tette - az NHH kötelezze a UPC-t a konkrét támadás megszüntetésére, egyúttal arra, hogy tegyen intézkedéseket a hasonló támadások megelőzésére, illetve a támadások bejelentését a kellő komolysággal kezelje. A vállalat mérlegeli a UPC ellen polgári per megindítását is a keletkezett károk megtérítése érdekében.

"Az NHH a beadványt jelenleg vizsgálja. Az elektronikus kereskedelemről szóló 2001. évi CVIII. törvény értelmében a Hatóság a kéretlen elektronikus hirdetésekkel kapcsolatosan jogosult eljárni, ugyanakkor vizsgálhatja az elektronikus hírközlésről szóló törvényben meghatározott rendelkezések betartását, így annak a kötelezettségnek a teljesítését is, hogy az elektronikus hírközlési szolgáltatók a nyilvános elektronikus hírközlő hálózatok üzemeltetésével, illetve azokhoz való hozzáféréssel megvalósuló együttműködéssel összefüggésben kötelesek biztosítani a nyilvános elektronikus hírközlő hálózatok biztonságát a jogosulatlan hozzáféréssel szemben." - nyilatkozta az NHH illetékese.

A filter:max közleménye szerint más internet-szolgáltatókkal is felveszik a kapcsolatot a hasonló ügyekben. Mint Nemes Dániel, a vállalat stratégiai igazgatója elmondta, a céljuk az akcióval az, hogy legalább a hazánkból kiinduló támadások és kéretlen reklámlevelek számát és komolyságát visszaszorítsák. "Sokkal inkább szeretnénk egy dicsőségtáblát, mint feketelistát felállítani. Néhány szolgáltató példásan figyel a rendszerére, a hálózatáról kiinduló támadásokat - súlyuknak megfelelően - nagyon komolyan veszi, azonban ők nehezebben fellelhetők, hiszen nem jön tőlük szemét."

"Másrészt az ilyen szolgáltatók csak a dolgukat végzik - felhasználóik azért fizetik őket, hogy jó minőségű szolgáltatást nyújtsanak és tartsák be a jogszabályokat. Más internet-szolgáltatók viszont úgy gondolják, feladatuk az előfizetési díj beszedésekor, de legkésőbb a saját ügyfeleik kiszolgálásakor befejeződik. Ez nem így van, hiszen az internet működése a hálózaton közlekedők együttműködésétől függ, ezt a világháló működési szabályai (RFC-k) és a jogszabályok is kimondják." - tette hozzá Nemes. Böröcz Gergely, a filter:max ügyvezetője elmondta: "A konkrét esetben nem titkolt célunk példát statuálni: még az egyik legnagyobb internet-szolgáltató sem teheti meg, hogy nem foglalkozik a rendszeréből kiinduló támadásokkal. Mindent el fogunk követni annak érdekében, hogy a helyzet megváltozzon."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Garfield #8
    Gondolom, csak a befelé irányuló forgalmon.
  • dez #7
    Ezt nem egészen értem, mert a UPC-nek legalább egy éve van spam- és vírus-szűrője az email-szerverén.
  • Atyus #6
    Az "ügyfélbarát" UPC még arra fem veszi a fáradságot, hogy JOGOS panaszokra válaszoljon az ügyfélszolgálat igazgatója!
    Kérdem én, hogy akkor mia fészkes fenét keres ott????? gondolom a jutalmát, mert más biztosan nem !
  • Garfield #5
    Ítéletet mondani sokkal könnyebb egy ismeretlen cég, igénybe nem vett "bárakármilyen szolgáltatása" kapcsán... Majd amikor egy olyan cégnél dolgozol, amelyiknél az ügyfelekkel való emailes kapcsolattartás életbevágó és amelyiket egyik hétről a másikra olyan szintű spamáradat önti el, hogy a szűk keresztmetszetnek a 10 Mbites internetkapcsolat minősül, és nem lehet ésszerű mértékű erőforrásokkal gátat szabni neki, akkor majd rájössz, hogy a "bárakármilyen" outsourceolt spam- és vírusszűrés igencsak hasznos tud lenni.

    Ha az ISP-k komolyabban vennék a hálózatbiztonságot (spam, vírusok), akkor nagyságrendekkel kevesebb sz*r keringene a neten. Teljesen korrektnek tartom, hogy fellépnek az olyan szolgáltatók ellen, akik semmit sem csinálnak ezügyben, különösen ha törvényi kötelezettségük lenne.

    Két hete jeleztem a szolgáltatómnak, hogy a routerem logja televan a DoS-os syn flood-ról szóló figyelmeztetésekkel, a netkapcsolat sebesség pedig érezhetően visszaesett. 2 nap múlva kaptam egy választ, hogy hát megvizsgálták a panaszomat, de nem tudnak mit tenni, mert nem korlátozhatják le a kívülről érkező forgalmat. Fasza.
  • avman #4
    szánalmas itt szánalmasozni.
  • Normal #3
    Minden jótett, minden kedvesség mögött áll valami ok - de muszály megtalálni?
    Hisz senki sem hiba nélküli.
    Végül nem lesz érdemes rendesnek lenni, mert úgyis "lelepleznek".
  • Cat #2
    egyetértek. Bármennyire is igazuk van a upc tekintetében, ez szánalmas lépés a részükről.
  • hypno #1
    Ismertséget lényegesen egyszerűbb egy már nevet szerzett cég hátán kapaszkodva elérni, mint egy bárakármilyen szolgáltatás bevezetésével.
    Sajnos.