SG.hu
A filter:max feljelenti a UPC-t
A filter:max bejelentette, hogy feljelenti a UPC-t a hálózatából kiinduló támadások miatt.
A spam-ek és vírusok terjedésének megakadályozására az első pont a küldő internet-szolgáltatója (ISP). A szolgáltatók kisebb része -etikai vagy egyszerű üzleti megfontolásból- igen aktív a SPAM-ek és vírusok elleni harcban, a többség pedig az általában elvárható gondossággal igyekszik biztosítani, hogy a felhasználók se szándékosan, se akaratukon kívül (például számítógépük vírusfertőzöttsége miatt) ne küldjék internet-szerte a káros e-mailek százezreit-millióit. Az ISP-k egy kis része azonban nemhogy magától, de bejelentésre sem tesz semmit, a panaszos ügyfelet gyakran válaszra sem méltatja.
A filter:max közleménye szerint megelégelve azoknak az internet-szolgáltatóknak a nemtörődömségét, akik miatt a hazai spam- és vírustámadások jelentős része megtörténhet, mozgalmat indított a helyzet megváltoztatása érdekében. Először a cég saját rendszerébe érkező e-mailek alapján megkeresett több szolgáltatót, akik nagyobb része együttműködőnek bizonyult, és a konkrét támadások ellen felléptek.
A megkeresett szolgáltatók közül azonban a UPC Magyarország Kft. a cég bejelentését válaszra sem méltatta - sem a telefonokra, sem az e-mailekre nem reagált. A szolgáltató egyik ügyfele ugyanis napi több ezer -néha tízezer-, vélhetően vírussal vagy spam-mel fertőzött e-mailt próbált elküldeni, illetve e-mail címek százezreit próbálta begyűjteni. A filter:max a támadást - a szolgáltató tétlenségét megelégelve - bejelentette a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak, és kérte hatósági eljárás lefolytatását az ügyben. A beadványban kérte, hogy - mivel ezt a kábeltelevíziós internet-szolgáltató nem tette - az NHH kötelezze a UPC-t a konkrét támadás megszüntetésére, egyúttal arra, hogy tegyen intézkedéseket a hasonló támadások megelőzésére, illetve a támadások bejelentését a kellő komolysággal kezelje. A vállalat mérlegeli a UPC ellen polgári per megindítását is a keletkezett károk megtérítése érdekében.
"Az NHH a beadványt jelenleg vizsgálja. Az elektronikus kereskedelemről szóló 2001. évi CVIII. törvény értelmében a Hatóság a kéretlen elektronikus hirdetésekkel kapcsolatosan jogosult eljárni, ugyanakkor vizsgálhatja az elektronikus hírközlésről szóló törvényben meghatározott rendelkezések betartását, így annak a kötelezettségnek a teljesítését is, hogy az elektronikus hírközlési szolgáltatók a nyilvános elektronikus hírközlő hálózatok üzemeltetésével, illetve azokhoz való hozzáféréssel megvalósuló együttműködéssel összefüggésben kötelesek biztosítani a nyilvános elektronikus hírközlő hálózatok biztonságát a jogosulatlan hozzáféréssel szemben." - nyilatkozta az NHH illetékese.
A filter:max közleménye szerint más internet-szolgáltatókkal is felveszik a kapcsolatot a hasonló ügyekben. Mint Nemes Dániel, a vállalat stratégiai igazgatója elmondta, a céljuk az akcióval az, hogy legalább a hazánkból kiinduló támadások és kéretlen reklámlevelek számát és komolyságát visszaszorítsák. "Sokkal inkább szeretnénk egy dicsőségtáblát, mint feketelistát felállítani. Néhány szolgáltató példásan figyel a rendszerére, a hálózatáról kiinduló támadásokat - súlyuknak megfelelően - nagyon komolyan veszi, azonban ők nehezebben fellelhetők, hiszen nem jön tőlük szemét."
"Másrészt az ilyen szolgáltatók csak a dolgukat végzik - felhasználóik azért fizetik őket, hogy jó minőségű szolgáltatást nyújtsanak és tartsák be a jogszabályokat. Más internet-szolgáltatók viszont úgy gondolják, feladatuk az előfizetési díj beszedésekor, de legkésőbb a saját ügyfeleik kiszolgálásakor befejeződik. Ez nem így van, hiszen az internet működése a hálózaton közlekedők együttműködésétől függ, ezt a világháló működési szabályai (RFC-k) és a jogszabályok is kimondják." - tette hozzá Nemes. Böröcz Gergely, a filter:max ügyvezetője elmondta: "A konkrét esetben nem titkolt célunk példát statuálni: még az egyik legnagyobb internet-szolgáltató sem teheti meg, hogy nem foglalkozik a rendszeréből kiinduló támadásokkal. Mindent el fogunk követni annak érdekében, hogy a helyzet megváltozzon."
A spam-ek és vírusok terjedésének megakadályozására az első pont a küldő internet-szolgáltatója (ISP). A szolgáltatók kisebb része -etikai vagy egyszerű üzleti megfontolásból- igen aktív a SPAM-ek és vírusok elleni harcban, a többség pedig az általában elvárható gondossággal igyekszik biztosítani, hogy a felhasználók se szándékosan, se akaratukon kívül (például számítógépük vírusfertőzöttsége miatt) ne küldjék internet-szerte a káros e-mailek százezreit-millióit. Az ISP-k egy kis része azonban nemhogy magától, de bejelentésre sem tesz semmit, a panaszos ügyfelet gyakran válaszra sem méltatja.
A filter:max közleménye szerint megelégelve azoknak az internet-szolgáltatóknak a nemtörődömségét, akik miatt a hazai spam- és vírustámadások jelentős része megtörténhet, mozgalmat indított a helyzet megváltoztatása érdekében. Először a cég saját rendszerébe érkező e-mailek alapján megkeresett több szolgáltatót, akik nagyobb része együttműködőnek bizonyult, és a konkrét támadások ellen felléptek.
A megkeresett szolgáltatók közül azonban a UPC Magyarország Kft. a cég bejelentését válaszra sem méltatta - sem a telefonokra, sem az e-mailekre nem reagált. A szolgáltató egyik ügyfele ugyanis napi több ezer -néha tízezer-, vélhetően vírussal vagy spam-mel fertőzött e-mailt próbált elküldeni, illetve e-mail címek százezreit próbálta begyűjteni. A filter:max a támadást - a szolgáltató tétlenségét megelégelve - bejelentette a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak, és kérte hatósági eljárás lefolytatását az ügyben. A beadványban kérte, hogy - mivel ezt a kábeltelevíziós internet-szolgáltató nem tette - az NHH kötelezze a UPC-t a konkrét támadás megszüntetésére, egyúttal arra, hogy tegyen intézkedéseket a hasonló támadások megelőzésére, illetve a támadások bejelentését a kellő komolysággal kezelje. A vállalat mérlegeli a UPC ellen polgári per megindítását is a keletkezett károk megtérítése érdekében.
"Az NHH a beadványt jelenleg vizsgálja. Az elektronikus kereskedelemről szóló 2001. évi CVIII. törvény értelmében a Hatóság a kéretlen elektronikus hirdetésekkel kapcsolatosan jogosult eljárni, ugyanakkor vizsgálhatja az elektronikus hírközlésről szóló törvényben meghatározott rendelkezések betartását, így annak a kötelezettségnek a teljesítését is, hogy az elektronikus hírközlési szolgáltatók a nyilvános elektronikus hírközlő hálózatok üzemeltetésével, illetve azokhoz való hozzáféréssel megvalósuló együttműködéssel összefüggésben kötelesek biztosítani a nyilvános elektronikus hírközlő hálózatok biztonságát a jogosulatlan hozzáféréssel szemben." - nyilatkozta az NHH illetékese.
A filter:max közleménye szerint más internet-szolgáltatókkal is felveszik a kapcsolatot a hasonló ügyekben. Mint Nemes Dániel, a vállalat stratégiai igazgatója elmondta, a céljuk az akcióval az, hogy legalább a hazánkból kiinduló támadások és kéretlen reklámlevelek számát és komolyságát visszaszorítsák. "Sokkal inkább szeretnénk egy dicsőségtáblát, mint feketelistát felállítani. Néhány szolgáltató példásan figyel a rendszerére, a hálózatáról kiinduló támadásokat - súlyuknak megfelelően - nagyon komolyan veszi, azonban ők nehezebben fellelhetők, hiszen nem jön tőlük szemét."
"Másrészt az ilyen szolgáltatók csak a dolgukat végzik - felhasználóik azért fizetik őket, hogy jó minőségű szolgáltatást nyújtsanak és tartsák be a jogszabályokat. Más internet-szolgáltatók viszont úgy gondolják, feladatuk az előfizetési díj beszedésekor, de legkésőbb a saját ügyfeleik kiszolgálásakor befejeződik. Ez nem így van, hiszen az internet működése a hálózaton közlekedők együttműködésétől függ, ezt a világháló működési szabályai (RFC-k) és a jogszabályok is kimondják." - tette hozzá Nemes. Böröcz Gergely, a filter:max ügyvezetője elmondta: "A konkrét esetben nem titkolt célunk példát statuálni: még az egyik legnagyobb internet-szolgáltató sem teheti meg, hogy nem foglalkozik a rendszeréből kiinduló támadásokkal. Mindent el fogunk követni annak érdekében, hogy a helyzet megváltozzon."