Napi Online
Miért emelt árat a UPC?
Üzleti tervének elkészítésekor a UPC nem a PM vagy az MNB éves inflációs prognózisát veszi alapul, hanem a céget érintő költségelemek várható változását vizsgálja - mondta Szűcs László, a UPC szóvivője.
Ezek között vannak olyanok, amelyek árának változását csupán becsülni lehet, ilyen például a működési költségek között a benzin vagy más energiahordozó ára. Emellett a társaság kiadásai között vannak ezeknél jobban tervezhetőek, hiszen év végére általában összeállnak a következő évre vonatkozó szerződések, s ismertté válik, hogy az egyes televíziós társaságokkal milyen áron sikerül megállapodni műsoraik továbbításáról (a tévétársaságok nem feltétlenül az inflációt figyelembe véve változtatnak áraikon), de a hatósági díjak, illetve a szerzői jogdíjak változása is kiderül ekkorra.
A UPC szolgáltatási díjainak változtatásakor az előző év inflációs adatait veszi figyelembe, de ez csak egyik eleme a költségnövekedésnek, ehhez adódnak még a cég közvetlen költségei. A UPC a fentiek figyelembe vételével 2006-ban átlagosan 10 százalékkal emelte a kábeltelevíziós szolgáltatás díját, s miután ez a szolgáltatás a 15 százalékos áfakörbe tartozik, az év eleji adóváltozás nem érintette, szemben az internet- és a telefonszolgáltatás tarifáival, amelyeknek bruttó ára 4 százalékkal mérséklődött 2006 január 1-jétől.
Ezek között vannak olyanok, amelyek árának változását csupán becsülni lehet, ilyen például a működési költségek között a benzin vagy más energiahordozó ára. Emellett a társaság kiadásai között vannak ezeknél jobban tervezhetőek, hiszen év végére általában összeállnak a következő évre vonatkozó szerződések, s ismertté válik, hogy az egyes televíziós társaságokkal milyen áron sikerül megállapodni műsoraik továbbításáról (a tévétársaságok nem feltétlenül az inflációt figyelembe véve változtatnak áraikon), de a hatósági díjak, illetve a szerzői jogdíjak változása is kiderül ekkorra.
A UPC szolgáltatási díjainak változtatásakor az előző év inflációs adatait veszi figyelembe, de ez csak egyik eleme a költségnövekedésnek, ehhez adódnak még a cég közvetlen költségei. A UPC a fentiek figyelembe vételével 2006-ban átlagosan 10 százalékkal emelte a kábeltelevíziós szolgáltatás díját, s miután ez a szolgáltatás a 15 százalékos áfakörbe tartozik, az év eleji adóváltozás nem érintette, szemben az internet- és a telefonszolgáltatás tarifáival, amelyeknek bruttó ára 4 százalékkal mérséklődött 2006 január 1-jétől.