SG.hu
Egységes IT menedzsment az OTP Banknál
A hitelintézetnél és leányvállalatainál egyaránt alkalmazásra kerülő megoldás a bank informatikai architektúrájával kapcsolatos rövid- és hosszú távú döntésekben kap szerepet.
Néhány évvel ezelőtt egyetlen tapasztalt rendszerszervező képes volt átlátni egy vállalat informatikai felépítését, majd megadni a döntéshozók számára szükséges információkat. Az egyre komplexebb vállalati működés és a szinte naponta megjelenő új technológiai megoldások korában ez azonban már nem lehetséges. Olyan eszközökre van szükség, melyek segítenek az összetett informatikai architektúra nyilvántartásában, és lehetővé teszik, hogy a teljes szervezet számára naprakész információk álljanak rendelkezésre az üzletileg kritikus építőelemekről, valamint ezek kapcsolatairól.
Az OTP Bankcsoport egy megoldást keresett, mely lehetővé teszi a bank és leányvállalatai számára az informatikai architektúra egységes menedzsmentjét. Az elérhető modellező eszközök közül a bank szakemberei az AAM leányvállalata, az AAM Technologies Kft. által fejlesztett System Architecture Management Utility (SAMU) rendszert választották ki, többek között olyan technológiai jellemzői alapján, mint a testreszabhatóság és a megbízhatóság. Az OTP Bank az eszköz bevezetésétől az informatikai projektek és az informatikai üzemeletetés költségeinek és kockázatainak csökkenését várja.
"A rendszer alkalmas különböző objektumok és a közöttük lévő logikai kapcsolatok ábrázolására, valamint hatékony lekérdezési lehetőségei segítenek abban, hogy átlátható informatikai architektúrával rendelkezzünk. A SAMU segítségével megalapozottabban és gyorsabban, mindig aktuális és konzisztens információkra támaszkodva hozhatunk döntéseket. Célunk, hogy a jövőben hatékony segítséget nyújtson tervezési, modellezési folyamatainkhoz is." - emelte ki Takáts Ákos, az OTP Bank IT fejlesztési igazgatóságának ügyvezető igazgatója.
Az OTP Bank 2004-ben kezdte meg az eszköz bevezetését, legelőször a bank központi IT architektúrájának modellezésével. A sikeres bevezetés kedvező tapasztalatai alapján született meg a döntés arról, hogy a jelentősebb leányvállalatoknál is alkalmazzák a megoldást. A 2005 nyarán kezdődött bevezetések jelenleg is folyamatosan zajlanak az OTP Bank 14 leányvállalatánál, köztük olyan külföldi bankoknál is, mint a bulgáriai DSK Bank, az OTP Banka Slovensko vagy az OTP Banka Hrvatska.
A munkában - különösen a megfelelő vállalati architektúra modell kialakításában, valamint az architektúra információ összegyűjtésében és ellenőrzésében - részt vesznek az AAM szakértő tanácsadói is.
Néhány évvel ezelőtt egyetlen tapasztalt rendszerszervező képes volt átlátni egy vállalat informatikai felépítését, majd megadni a döntéshozók számára szükséges információkat. Az egyre komplexebb vállalati működés és a szinte naponta megjelenő új technológiai megoldások korában ez azonban már nem lehetséges. Olyan eszközökre van szükség, melyek segítenek az összetett informatikai architektúra nyilvántartásában, és lehetővé teszik, hogy a teljes szervezet számára naprakész információk álljanak rendelkezésre az üzletileg kritikus építőelemekről, valamint ezek kapcsolatairól.
Az OTP Bankcsoport egy megoldást keresett, mely lehetővé teszi a bank és leányvállalatai számára az informatikai architektúra egységes menedzsmentjét. Az elérhető modellező eszközök közül a bank szakemberei az AAM leányvállalata, az AAM Technologies Kft. által fejlesztett System Architecture Management Utility (SAMU) rendszert választották ki, többek között olyan technológiai jellemzői alapján, mint a testreszabhatóság és a megbízhatóság. Az OTP Bank az eszköz bevezetésétől az informatikai projektek és az informatikai üzemeletetés költségeinek és kockázatainak csökkenését várja.
"A rendszer alkalmas különböző objektumok és a közöttük lévő logikai kapcsolatok ábrázolására, valamint hatékony lekérdezési lehetőségei segítenek abban, hogy átlátható informatikai architektúrával rendelkezzünk. A SAMU segítségével megalapozottabban és gyorsabban, mindig aktuális és konzisztens információkra támaszkodva hozhatunk döntéseket. Célunk, hogy a jövőben hatékony segítséget nyújtson tervezési, modellezési folyamatainkhoz is." - emelte ki Takáts Ákos, az OTP Bank IT fejlesztési igazgatóságának ügyvezető igazgatója.
Az OTP Bank 2004-ben kezdte meg az eszköz bevezetését, legelőször a bank központi IT architektúrájának modellezésével. A sikeres bevezetés kedvező tapasztalatai alapján született meg a döntés arról, hogy a jelentősebb leányvállalatoknál is alkalmazzák a megoldást. A 2005 nyarán kezdődött bevezetések jelenleg is folyamatosan zajlanak az OTP Bank 14 leányvállalatánál, köztük olyan külföldi bankoknál is, mint a bulgáriai DSK Bank, az OTP Banka Slovensko vagy az OTP Banka Hrvatska.
A munkában - különösen a megfelelő vállalati architektúra modell kialakításában, valamint az architektúra információ összegyűjtésében és ellenőrzésében - részt vesznek az AAM szakértő tanácsadói is.