Napi Online
Nem terjed az internetes bankolás
Hiába jósolták korábban más csatornák, többek között az internet előretörését, a bankfiók marad az értékesítési csatorna legfontosabb eleme.
A European Financial Management Marketing Association (EFMA) barcelonai konferenciáján elhangzott, hogy az értékesítések 68 százaléka ma is a fiókokban zajlik, interneten és telefonon keresztül mindössze 10-10 százalék. A szakértők szerint a fiókok száma nem csökken számottevően, sőt egyes vélemények szerint nőhet is a jövőben, annak ellenére, hogy már ma is veszteséges 20 százalékuk. Az ügyfelek továbbra is igénylik, hogy közelükben legyen bank, ahová bármikor beugorhatnak és elintézhetik pénzügyeiket - mondta Alain Strub, a Crédit Agricole regionális fejlesztési igazgatója.
A fiókok mérete várhatóan csökkenni fog, mindössze 2-3 jól képzett ügyintéző nyújtja majd a szolgáltatást. A hangsúly az értékesítésre és a tanácsadásra kerül át, miközben a hagyományos tranzakciókat elektronikus úton az ügyfél maga hajtja végre interneten, telefonon vagy ATM-en keresztül - vizionálja Alain Strub. Az értékesítési csatornák nem versenyeznek, hanem jól kiegészíthetik egymást. A pénzintézetek nyitnak a külföldi ügyfelek felé is: Spanyolországban már vannak olyan fiókok, ahol akár angolul vagy németül is elintézhetjük ügyeinket. A szolgáltatás a jól jövedelmező ingatlanvásárlókat célozza meg, akik nem ismerik a helyi sajátosságokat. A brit Barclays is megpróbálja kiszolgálni a bevándorlók egyre nagyobb tömegét, már sikeresen működnek olyan fiókok, ahol lengyelül vagy arabul beszélő ügyintéző segítsége kérhető.
A bankok stratégiájában kiemelt szerepe van a keresztértékesítésnek mint a növekedés szinte egyetlen eszközének. Jelenleg a bankok 53 százaléka esetében az egy ügyfélre jutó termékek száma kevesebb mint 2,5, három éven belül azonban 82 százalékuk szeretné ezt az arányt jelentősen növelni. Kelet-Közép-Európában egyelőre a növekedés új ügyfelek megszerzésén keresztül zajlik, de a jövőben biztosan nőni fog a keresztértékesítések száma - hangzott el a konferencián.
A European Financial Management Marketing Association (EFMA) barcelonai konferenciáján elhangzott, hogy az értékesítések 68 százaléka ma is a fiókokban zajlik, interneten és telefonon keresztül mindössze 10-10 százalék. A szakértők szerint a fiókok száma nem csökken számottevően, sőt egyes vélemények szerint nőhet is a jövőben, annak ellenére, hogy már ma is veszteséges 20 százalékuk. Az ügyfelek továbbra is igénylik, hogy közelükben legyen bank, ahová bármikor beugorhatnak és elintézhetik pénzügyeiket - mondta Alain Strub, a Crédit Agricole regionális fejlesztési igazgatója.
A fiókok mérete várhatóan csökkenni fog, mindössze 2-3 jól képzett ügyintéző nyújtja majd a szolgáltatást. A hangsúly az értékesítésre és a tanácsadásra kerül át, miközben a hagyományos tranzakciókat elektronikus úton az ügyfél maga hajtja végre interneten, telefonon vagy ATM-en keresztül - vizionálja Alain Strub. Az értékesítési csatornák nem versenyeznek, hanem jól kiegészíthetik egymást. A pénzintézetek nyitnak a külföldi ügyfelek felé is: Spanyolországban már vannak olyan fiókok, ahol akár angolul vagy németül is elintézhetjük ügyeinket. A szolgáltatás a jól jövedelmező ingatlanvásárlókat célozza meg, akik nem ismerik a helyi sajátosságokat. A brit Barclays is megpróbálja kiszolgálni a bevándorlók egyre nagyobb tömegét, már sikeresen működnek olyan fiókok, ahol lengyelül vagy arabul beszélő ügyintéző segítsége kérhető.
A bankok stratégiájában kiemelt szerepe van a keresztértékesítésnek mint a növekedés szinte egyetlen eszközének. Jelenleg a bankok 53 százaléka esetében az egy ügyfélre jutó termékek száma kevesebb mint 2,5, három éven belül azonban 82 százalékuk szeretné ezt az arányt jelentősen növelni. Kelet-Közép-Európában egyelőre a növekedés új ügyfelek megszerzésén keresztül zajlik, de a jövőben biztosan nőni fog a keresztértékesítések száma - hangzott el a konferencián.