SG.hu·

Gartner: 2008-ig felesleges a Vista

A Microsoftról általában kedvezően nyilatkozó kutatócég érdekes kijelentéssel hívta fel magára a figyelmet: szerintük a vállalatoknak három éven belül teljesen felesleges a következő generációs Windowsra váltaniuk.

A ZDNet cikke szerint a Gartner arra lapozza fenti állítását, hogy a Windows Vista lényegében semmilyen forradalmi újdonságot nem kínál, amiért érdemes lenne megbolygatni a munkahelyi hálózatokat, rendszereket. A változások legnagyobb része ugyanis olyan biztonsági frissítésekből áll, amelyek különböző forrásokból jelenleg is hozzáférhetők. Emiatt pedig felesleges az egész rendszer újratelepítése, a vállalatok nyugodtan várhatnak akár 2008-ig.

A legfontosabb újítások egyike egyértelműen az Internet Explorer új verziója, amely több szempontból is kibővül elődeihez képest. Azt a Gartner kutatói is elismerik, hogy a Vista és az Internet Explorer 7 együttes használatával jóval kevesebb veszélynek tesszük ki rendszerünket, ám néhány hibás elgondolást vélnek felfedezni a Microsoft stratégiájában. Ezek között említik, hogy bár az új böngésző a fejlesztés felgyorsításának köszönhetően már a következő év elején elérhető lesz, néhány fontos funkciónál a Vistára épít, így mégsem jelent akkora előnyt. Az új, átdolgozott tűzfal szintén jóval megbízhatóbb, mint a Windows XP második javítócsomagjában található változat, ám a legtöbb felhasználó már eleve külső szoftvert használ, így ennek sem tulajdoníthatunk nagy jelentőséget.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A harmadik nagy változás a keresés felgyorsítása és kiterjesztése minden területen. A Gartner tanulmánya leszögezi, hogy ezen a téren is válogathatunk a kiváló megoldások között, így ennek jelentősége is lecsökken. Nyilván ugyanebbe a kategóriába sorolják a nemrég ismertetett Windows Defender csomagot is, amely a vírusok és egyéb kártevők ellen hivatott védelmet nyújtani.

Kétségtelen, hogy a Windows Vista a korábban beígért nagy újítások - az új fájlrendszer, a WinFS - csúszása miatt a fejlesztés alatt álló operációs rendszer sokak számára kevésbé sürgős. Nem véletlen, hogy a Gartner 2008-at javasol, hiszen addigra már elkészülnek az elhalasztott projektekkel. A WinFS előzetesének ismertetésekor például Bob Muglia, a Windows Server részleg vezetője arról beszélt, hogy a fájlrendszer 2007 végén jelenik meg. A végleges verzió a Windows egyfajta kiegészítéseként jelenik majd meg, a .Net keretrendszerhez hasonlóan, ám az egyes gyártók akár előre telepítve is szállíthatják majd a fájlrendszert. Az otthoni felhasználóknak azonban mindenképpen érdemes lesz belevágniuk a cserébe, már csak a nagyobb biztonság miatt is.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© BlackRose2005. 11. 15.. 18:41||#101
😊 Marketing nélkül nem megy a dolog, de én a marketing alatt nem tisztára a reklámot (vagyis advertizingot értem), na de legyen igazad, habár akárhogy is nézed, a memóriakapacitás mindég gyorsabban fejlõdött mint a CPU teljesítmény, és ez a jövõben csak fokozódni látszik, tehát marketing ide vagy oda, szerintem jobban kell odafigyelni a kód sebességére mint a memóriaigényre. És aki programozik az tudja, hogy a kettõ alapjában nem fér össze, ha akarsz gyorsabb kódót akkor általában nem tudod a memóriaigényt is optimizálni, persze nem minden alkalommal de legtöbbször.
Ami pedig a 10-évvel ezelõtti alkalmazásokat illeti, ha összehasonlítjuk õket a maiakkal akkor nagyon nagy a változás, funkcionálissan is de sokszor sebességben is, gondold csak el mire volt képes egy 3D Studio 4-es vagy most a MAX 8-as... persze az igaz, hogy az OO kód ezt a sebességi különbséget egy picit leszûkítette, de ha nem lett volna az OO akkor a mai komplexitású szoftver sem lenne, mert egyszerûen tiszta C-ben vagy ASM-ben egy MAX 8-ast lehetetlen megírni, elméletileg persze lehetséges, de nem lenne az a csapat aki ezt ki tudná hozni és még ha ebben is tévednék, akkor nem lenne az a csapat aki azt ki tudná hozni elfogadható idõn belül. Tehát minden technológiának megvannak az elõnyei és hátrányai, de legtöbbször éppen a lehetõ legjobban csináljuk, elméletben ugyan nem, de gyakorlatban sokszor lehetetlen kísérni az elméletet.
© Caro2005. 11. 15.. 17:25||#100
Ebben igazad van.
Itt vagyunk mostmár 4GHz fele tartó procikkal, meg 10x annyi RAM-al, mint 10 éve, és az alkalmazások közel sem futnak gyorsabban, mint 10 éve.
És annyi funkcionális bõvülés nem volt.
© FTeR2005. 11. 15.. 14:33||#99
és mennyire nincs igazad

1. szted ki akarná megfizetni azt az 15000 ember egész napos munkáját?
2. egyáltalán nem igénye ez a felhasználónak. az az érdeke, h funkcionálisan használható legyen. mutass már nekem valamit a világban, ami tökéletes és sosincs vele gond. ezzel a felfogással biztos autód sincs és buszra se szoktál szállni, meg repülõn sem utazol. pedig a hiba bekövetkeztének esélye ugyan annyi (pl kocsinál), csak a következmények súlyosabbak. ennek ellenére használják az emberek.
nemtom az sw-nek mér kéne teljesen tökéletesnek lenni. tudod egyáltalán, h az intel 4x86-os alaplapja volt az utcsó hw amit teljeskörûen leteszteltek?

nem is tudom minek eröltetem magam. egyértelmû, h egyáltalán nem vagy képben és még hajlandóságot sem mutatasz az érvek elfogadására. csak ugyan azt a bullshitet szajkózod.
© totya42005. 11. 15.. 14:30||#98
"Pl. 2-3 év múlva nem lesz probléma (aprópénz lesz) 4 GB RAM-ot rakni a gépbe, am a mai átlag 8 szorossa lesz, de alig ha hiszem hogy addigra a CPU a mai átlag 2-3 szorossa is lenne."

Na ez megint egy marketing duma, már bocs 😊
Véletlenül nem marketing szakember vagy?

Mert ez olyan amit mondassz, hogy figyelj, vedd meg a Z.X.C autót ami ugyan aszfalton csak 20-al megy, de 2-3 év múlva mindenhol e-aszfalt lesz, amin fog tudni menni 200-al is.

Tehát a jelenbe nem elõnyös, de a jövõbe sem, mert azt feltételezed hogy a fejlõdés megáll.
De nem áll meg, 2-3 év és megint itt egy új MS oprendszer egy új C%%%%++++ ami még 2x olyan lassú lesz 2x annyi erõforrást zabál (persze a programfejlesztés fele annyi ideig tart benne, ezért a programozók isteníteni fogják), tehát ha ugyanúgy rábeszéled a felhasználót hogy vegye meg, akkor megint csak lassan fog a gépén futni az alkalmazás, és így tovább örökkön-örökké, ergó sosem fog a felhasználó gépén olyan alkalmazás futni, amely azon megfelelõ sebességgel és nem a rendszert agyonterhelve mûködik. Tehát megint a felhasználó jár rosszul.
© totya42005. 11. 15.. 14:23||#97
Neked meg az a bajod hogy végletesen be vagy szûkülve, azt fel kell fogni, hogy a felhasználót kurvára nem érdekli hogy 10-en dolgoztak a programján vagy 15000-en, hogy napi 5 órában vagy 24-ben, elvárja hogy a korszerûnek mondható hardverén a programok normális sebességgel és hibamentesen fussanak.

© FTeR2005. 11. 15.. 13:55||#96
bármi változtatás csak jót tett volna a javanak 😄
ha sikerül ms-nek a cucc, akkor most nem örülhetnénk a .Net-ek. szal sun elérte, h erõs támogató helyett kapott egy mindent elsöprõ ellenfelet...

ugyan már, ms hova törekedett volna, amikor még csak 1 volt a sok kicsi sw cég között? akkor nem volt mit megtartania. egyszerûen kielégítette a piac igényét, ezért elterjedt.
© Alfa Of NS2005. 11. 15.. 13:35||#95
Bár nyilván figyelembe vette a piaci igényeket is, de az MS szándékosan törekedett mindenféle eszközzel elérni a monopóliumot és megtartani azt. Lásd a Java megváltoztatására tett nem éppen dicsõ kisérlete.
© FTeR2005. 11. 15.. 13:28||#94
#92 ha ze alatt azt érted, h nem programozási szentírásokat követett, hanem a piac valós igényeit próbálta kielégíteni akkor igazad van. én ezt inkább pozitívumnak veszem.

#93 így igaz.

#91 félelmetes, mennyire nem vagy képben és ennek ellenére nem vagy hajlandó elfogadni a tapasztaltabbak állítását. tuti, h még 1 valós projektben sem vettél részt.
© Alfa Of NS2005. 11. 15.. 12:32||#93
Inkább vesz sok vásárló újabb hardvert és használja az új szoftert, mint várjon még egy évet az optimalizáltabb (és emiatt drágább) szoftverre.
© Alfa Of NS2005. 11. 15.. 12:29||#92
"a Microsoftra, mert aligha volt nekik a legjobb kódjuk a világon és mégis a legsikeresebb programokat mondhatják magukénak, mindez éppen azért mert használható kódot állítottak elõ és az optimizálás meg a többi dolog csak másodlagos volt számukra."

Az MS azért lett sikeres, mert az üzleti oldalára koncentrált a szoftverfejlesztésnek, nem a technikai oldalára. Nem úgy ért el sikereket, hogy életképesebb szoftvert indított a versenyben, hanem úgy, hogy a versenyt alakította a maga termékéhez <#nyes>