Specker Balázs
Nemzetközivé dagad az iPod Nano botránya
Brit és mexikói vásárlók is csatlakoztak a most már nemzetközi méreteket öltött iPod Nano pereskedéshez. A fogyasztók a lejátszók sérülékeny kijelzői miatt terelték jogi útra az ügyet.
Az Egyesült Államokban már októberben elindult a pereskedés, miután egyre több vásárló iPod Nanója karcolódott meg vagy vált használhatatlanná, minden különösebb ok nélkül. A kijelzőkkel kapcsolatos problémákat a felperesek tervezési hiányosságnak tulajdonítják. Meggyőződésük, hogy a hibáról az Apple-nek már a megjelenés előtt is tudomása volt, de szerintük a cég - a szűkös határidő miatt - nem foglalkozott velük. "Az Apple iPod Nanóját rekord mennyiségben értékesítették nemcsak az Egyesült Államokban, hanem szerte az egész világon" - nyilatkozta Steve Berman, a felperesek ügyvédje. Feltételezhetően a Nanóknál használt védőréteg sokkal vékonyabb, mint a többi iPodon.
Az Apple csak a Nanók kis százalékánál ismerte el a hibát, és cáfolta, hogy sérülékenyebb lenne a termék a többi iPod modellnél. "A széles körből érkező reakciók bizonyítékok arra, hogy nemcsak egy pár raklapnyi Nanót érintő elenyésző problémáról, hanem olyan tervezési hibáról van szó, amelyet még a megjelenés előtt ki kellett volna javítani" - foglalta össze Berman a BBC News oldalán.
A most indult eljárásban is a Hagens Berman Sobol Shapiro jogi cég képviseli a felperesek érdekeit. A kollektív perben Ben Jennings, brit és Roberto Armando Islas Durand mexikói állaporgárokat nevezték meg felperesként, akik így a többi károsult nevében járnak el. A vádirat külön kiemeli azt a reklámot, amiben Steve Jobs, az Apple vezére a zsebéből veszi elő az iPod Nanót. A csalódott vásárlók úgy érzik, ezzel Jobs egyértelműen félrevezette őket, mivel az eszközt nem lehet csak úgy zsebre vágni, vagy tárcában tárolni a fent említett tervezési hiányosságok miatt - értesült a Red Herring.
Az Egyesült Államokban már októberben elindult a pereskedés, miután egyre több vásárló iPod Nanója karcolódott meg vagy vált használhatatlanná, minden különösebb ok nélkül. A kijelzőkkel kapcsolatos problémákat a felperesek tervezési hiányosságnak tulajdonítják. Meggyőződésük, hogy a hibáról az Apple-nek már a megjelenés előtt is tudomása volt, de szerintük a cég - a szűkös határidő miatt - nem foglalkozott velük. "Az Apple iPod Nanóját rekord mennyiségben értékesítették nemcsak az Egyesült Államokban, hanem szerte az egész világon" - nyilatkozta Steve Berman, a felperesek ügyvédje. Feltételezhetően a Nanóknál használt védőréteg sokkal vékonyabb, mint a többi iPodon.
Az Apple csak a Nanók kis százalékánál ismerte el a hibát, és cáfolta, hogy sérülékenyebb lenne a termék a többi iPod modellnél. "A széles körből érkező reakciók bizonyítékok arra, hogy nemcsak egy pár raklapnyi Nanót érintő elenyésző problémáról, hanem olyan tervezési hibáról van szó, amelyet még a megjelenés előtt ki kellett volna javítani" - foglalta össze Berman a BBC News oldalán.
A most indult eljárásban is a Hagens Berman Sobol Shapiro jogi cég képviseli a felperesek érdekeit. A kollektív perben Ben Jennings, brit és Roberto Armando Islas Durand mexikói állaporgárokat nevezték meg felperesként, akik így a többi károsult nevében járnak el. A vádirat külön kiemeli azt a reklámot, amiben Steve Jobs, az Apple vezére a zsebéből veszi elő az iPod Nanót. A csalódott vásárlók úgy érzik, ezzel Jobs egyértelműen félrevezette őket, mivel az eszközt nem lehet csak úgy zsebre vágni, vagy tárcában tárolni a fent említett tervezési hiányosságok miatt - értesült a Red Herring.