Specker Balázs
Perlik az Apple-t az iPod Nano hibái miatt
Beperelték az Apple-t, mert a cég állítólag tudott az iPod Nano gyártási hibáiról, ám a megjelenési határidőt szem előtt tartva nem javította ki a hiányosságokat, és piacra dobta a készüléket.
A hitelkártya nagyságú eszköznek, amely az Apple legjobban fogyó lejátszóját, az iPod Minit hivatott felváltani, ígéretesen indult a karrierje. Ám hamar a vásárlók panaszaitól lett visszhangos a világháló az eszköz miatt. Legtöbb esetben azt kifogásolták a felhasználók, hogy a lejátszó kijelzője túl hamar összekarcolódik és olvashatatlanná válik. - írja a BBC News.
A felhasználók kollektíven indítottak pert a cég ellen a San José-i bíróságon azt állítva, hogy az iPod Nano hétköznapi használat mellett is rendkívüli mértékben károsodik, ráadásul a termék kiadásakor ennek a cég is tudatában volt. Reményeik szerint így elérhetik, hogy a hardveróriás ingyenesen kicserélje a hibás iPodokat. A vállalat ugyan szeptember közepén elismerte, hogy néhány iPod Nano kijelzője túl könnyen válik használhatatlanná, ám azt is hozzátették hogy ez a probléma a forgalomba lévő készülékek mindössze 0,1 százalékát érinti.
"Ahelyett, hogy az Apple beismerte volna a tervezési hibát, amikor a vásárlók egymás után jelezték észrevételeiket, elhallgatta a hiányosságokat és azt javasolta felhasználóinak, hogy vegyék meg hozzá azt a kiegészítő terméket, amellyel meggátolhatják az eszköz károsodását" - szól az idézet a benyújtott keresetből a Register oldalán.
Az egyik felperesként megnevezett Jason Tomczak még szeptemberben vásárolta meg iPod Nanoját, amely nemsokára olyan karcos lett, hogy olvashatatlanná vált kijelző. Az Apple kicserélte a szóban forgó készüléket az időközben felmerült akkumulátor problémák miatt, ám a felperes elmondása szerint az új darab annyira karcolódott, hogy Tomczak az újbóli csere mellett döntött. A Hagen Bemran Sobol Sahppira LLP jogi cég által benyújtott kereset szerint az Apple "képtelen volt a problémát értékelhető módon kezelni". Az alperesek azt is sérelmezik, hogy a cég a témával kapcsolatban tett hozzászólásokat is eltávolította weboldaláról.
A hitelkártya nagyságú eszköznek, amely az Apple legjobban fogyó lejátszóját, az iPod Minit hivatott felváltani, ígéretesen indult a karrierje. Ám hamar a vásárlók panaszaitól lett visszhangos a világháló az eszköz miatt. Legtöbb esetben azt kifogásolták a felhasználók, hogy a lejátszó kijelzője túl hamar összekarcolódik és olvashatatlanná válik. - írja a BBC News.
A felhasználók kollektíven indítottak pert a cég ellen a San José-i bíróságon azt állítva, hogy az iPod Nano hétköznapi használat mellett is rendkívüli mértékben károsodik, ráadásul a termék kiadásakor ennek a cég is tudatában volt. Reményeik szerint így elérhetik, hogy a hardveróriás ingyenesen kicserélje a hibás iPodokat. A vállalat ugyan szeptember közepén elismerte, hogy néhány iPod Nano kijelzője túl könnyen válik használhatatlanná, ám azt is hozzátették hogy ez a probléma a forgalomba lévő készülékek mindössze 0,1 százalékát érinti.
"Ahelyett, hogy az Apple beismerte volna a tervezési hibát, amikor a vásárlók egymás után jelezték észrevételeiket, elhallgatta a hiányosságokat és azt javasolta felhasználóinak, hogy vegyék meg hozzá azt a kiegészítő terméket, amellyel meggátolhatják az eszköz károsodását" - szól az idézet a benyújtott keresetből a Register oldalán.
Az egyik felperesként megnevezett Jason Tomczak még szeptemberben vásárolta meg iPod Nanoját, amely nemsokára olyan karcos lett, hogy olvashatatlanná vált kijelző. Az Apple kicserélte a szóban forgó készüléket az időközben felmerült akkumulátor problémák miatt, ám a felperes elmondása szerint az új darab annyira karcolódott, hogy Tomczak az újbóli csere mellett döntött. A Hagen Bemran Sobol Sahppira LLP jogi cég által benyújtott kereset szerint az Apple "képtelen volt a problémát értékelhető módon kezelni". Az alperesek azt is sérelmezik, hogy a cég a témával kapcsolatban tett hozzászólásokat is eltávolította weboldaláról.