Gyurkity Péter
Az AOL-ba fektet a Microsoft
A Time Warner leányvállalat egy részének felvásárlásában több neves cég is érdekelt - amennyiben a redmondi szoftvercég nyeri a versenyfutást, a szolgáltatások terén élvezett előnye behozhatatlanná válhat.
A New York Times a megállapodásban érdekelt cégekhez közel álló forrásokra hivatkozva számolt be Redmond érdeklődésének felújításáról. Egészen pontosan arról van szó, hogy a Time Warner megszabadulna a tulajdonában lévő szolgáltató egy részétől, ám eddig még derült ki, hogy milyen feltételekkel mennének ebbe bele, illetve hogy kivel szándékoznak egyezséget kötni. Érdeklődő pedig van bőven: a Microsoft mellett többek között a Google-Comcast páros, a Yahoo és a News Corporation is bejelentkezett.
A tranzakcióról szóló első információk még szeptemberben láttak napvilágot. A jól értesültek már akkor tudni vélték, hogy a Microsoft a sikeres tárgyalásokat követően hozzálátna az AOL egy részének beolvasztásához, mégpedig az MSN-szolgáltatások keretében. Jelentős vérfrissítést, és egyben a keresők és azonnali üzenetküldők piacának átalakulását eredményezné egy ilyen lépés, ahol az MSN mostanában nem muzsikál valami fényesen. Legutóbb az internetes kereső népszerűségének csökkenéséről számolhattunk be, amely a konkurens szolgáltatások erősödésével párosult. A házasságkötés a romló helyzetet lenne hivatott megfordítani, újra kijelölve a növekedő pályát.
A lehetőséget természetesen a riválisok is felismerték: a Google és a Comcast kábelcég októberben jelezték, hogy 5 milliárd dollárt fordítanának a tranzakcióra, pontosabban egy új, közös vállalat beindítására. Több érdek összeütközéséről van itt szó, hiszen időközben a Microsoft és a Yahoo közölte: összekapcsolják azonnali üzenetküldő szolgáltatásaikat, ezzel összesen 275 millió felhasználót érnek el. A Google-nak tehát mindenképpen lépnie kell, hogy megelőzzön egy számára kedvezőtlen fordulatot.
A comScore Media Metrix adatai szerint az erőviszonyok szeptemberben a következőképpen alakultak: a Yahoo vezet 123 millió látogatóval, mögötte közvetlenül a Time Warner, és az MSN foglal helyet 119, illetve 114 millióval, míg a negyedik a Google 87 millióval. Látható, hogy a második és harmadik helyezett szövetsége alaposan felborítaná a jelenlegi helyzetet, ám ugyanezt a Google is elérheti.
A New York Times a megállapodásban érdekelt cégekhez közel álló forrásokra hivatkozva számolt be Redmond érdeklődésének felújításáról. Egészen pontosan arról van szó, hogy a Time Warner megszabadulna a tulajdonában lévő szolgáltató egy részétől, ám eddig még derült ki, hogy milyen feltételekkel mennének ebbe bele, illetve hogy kivel szándékoznak egyezséget kötni. Érdeklődő pedig van bőven: a Microsoft mellett többek között a Google-Comcast páros, a Yahoo és a News Corporation is bejelentkezett.
A tranzakcióról szóló első információk még szeptemberben láttak napvilágot. A jól értesültek már akkor tudni vélték, hogy a Microsoft a sikeres tárgyalásokat követően hozzálátna az AOL egy részének beolvasztásához, mégpedig az MSN-szolgáltatások keretében. Jelentős vérfrissítést, és egyben a keresők és azonnali üzenetküldők piacának átalakulását eredményezné egy ilyen lépés, ahol az MSN mostanában nem muzsikál valami fényesen. Legutóbb az internetes kereső népszerűségének csökkenéséről számolhattunk be, amely a konkurens szolgáltatások erősödésével párosult. A házasságkötés a romló helyzetet lenne hivatott megfordítani, újra kijelölve a növekedő pályát.
A lehetőséget természetesen a riválisok is felismerték: a Google és a Comcast kábelcég októberben jelezték, hogy 5 milliárd dollárt fordítanának a tranzakcióra, pontosabban egy új, közös vállalat beindítására. Több érdek összeütközéséről van itt szó, hiszen időközben a Microsoft és a Yahoo közölte: összekapcsolják azonnali üzenetküldő szolgáltatásaikat, ezzel összesen 275 millió felhasználót érnek el. A Google-nak tehát mindenképpen lépnie kell, hogy megelőzzön egy számára kedvezőtlen fordulatot.
A comScore Media Metrix adatai szerint az erőviszonyok szeptemberben a következőképpen alakultak: a Yahoo vezet 123 millió látogatóval, mögötte közvetlenül a Time Warner, és az MSN foglal helyet 119, illetve 114 millióval, míg a negyedik a Google 87 millióval. Látható, hogy a második és harmadik helyezett szövetsége alaposan felborítaná a jelenlegi helyzetet, ám ugyanezt a Google is elérheti.