Napi Online
Beszállna az AOL-ba a Google és a Comcast
A webes keresőprogramot működtető Google Inc. és a Comcast Corp. kábelcég mintegy 5 milliárd dollár értékben részesedést vásárolnának a hozzá tartozó America Online (AOL) internetes vállalatban.
A három cég a terv szerint új vállalatot hozna létre, amely az internet útján továbbítaná a Time Warner programjait, filmeket, koncerteket és más videoprogramokat, amelyeket az AOL oldalainak látogatói tölthetnének le maguknak, de a Google oldalain is megjelennének. A Comcast a maga nagy sebességű internetes portáljával és a tartalomszolgáltatás terén meglévő tapasztalataival segítené elő a sikert.
A Google és a Comcast azt követően vette fel a kapcsolatot a Time Warnerrel, hogy szeptemberben kiderült: az AOL tárgyalásokat folytat a Microsofttal részvényei egy részének eladásáról. A létrejövő új cég komoly kihívást jelentene a Yahoo számára, amely a maga 123 millió látogatójával piacvezető az internetes üzletben.
A hír nyomán a Time Warner részvényei tegnap délelőtt 1,8 százalékot erősödtek Németországban, bár egyelőre korántsem biztos a megegyezés. Az utóbbi időben mindenesetre nagy nyomás nehezedik Richard Parsonsra, a Time Warner vezérigazgatójára, hogy adja el az AOL egészét vagy egy részét, miután az egyik befektető, Carl Ichan bírálta a céget a részvényárfolyam esése miatt.
Az internetes együttműködési törekvések felerősödését jelzi az a hír is, hogy a Microsoft és a Yahoo közölte: összekapcsolják azonnali üzenetküldő szolgáltatásaikat, ezzel összesen 275 millió felhasználót érnek el. Az együttműködés lehetővé teszi a Microsoft MSN Messenger és a Yahoo Messenger felhasználói számára, hogy szöveges üzeneteket küldjenek egymásnak.
A három cég a terv szerint új vállalatot hozna létre, amely az internet útján továbbítaná a Time Warner programjait, filmeket, koncerteket és más videoprogramokat, amelyeket az AOL oldalainak látogatói tölthetnének le maguknak, de a Google oldalain is megjelennének. A Comcast a maga nagy sebességű internetes portáljával és a tartalomszolgáltatás terén meglévő tapasztalataival segítené elő a sikert.
A Google és a Comcast azt követően vette fel a kapcsolatot a Time Warnerrel, hogy szeptemberben kiderült: az AOL tárgyalásokat folytat a Microsofttal részvényei egy részének eladásáról. A létrejövő új cég komoly kihívást jelentene a Yahoo számára, amely a maga 123 millió látogatójával piacvezető az internetes üzletben.
A hír nyomán a Time Warner részvényei tegnap délelőtt 1,8 százalékot erősödtek Németországban, bár egyelőre korántsem biztos a megegyezés. Az utóbbi időben mindenesetre nagy nyomás nehezedik Richard Parsonsra, a Time Warner vezérigazgatójára, hogy adja el az AOL egészét vagy egy részét, miután az egyik befektető, Carl Ichan bírálta a céget a részvényárfolyam esése miatt.
Az internetes együttműködési törekvések felerősödését jelzi az a hír is, hogy a Microsoft és a Yahoo közölte: összekapcsolják azonnali üzenetküldő szolgáltatásaikat, ezzel összesen 275 millió felhasználót érnek el. Az együttműködés lehetővé teszi a Microsoft MSN Messenger és a Yahoo Messenger felhasználói számára, hogy szöveges üzeneteket küldjenek egymásnak.