SG.hu
20%-os növekedés és új alkalmazások a VirusBustertől
Az átfogó vírus- és spamvédelmi megoldásokat fejlesztő VirusBuster Kft. és az RPD technológia megalkotója, az izraeli Commtouch együttműködéseként a VirusBuster levelezésvédelmi termékeinek most megjelent verziói már tartalmazzák a Zero-Hour Virus Outbreak Protection károkozó felismerő technológiát.
A VirusBuster a - világon is egyedülálló - technológiát a MailShield for SMTP és VirusBuster for Mail Servers termékekben, illetve ezek Extended Spam Protection (ESP) kiadásaiban vezette be a hazai piacra. A cég közleménye szerint az adatbázis-független, RPD (Recurrent Pattern Detection - ismétlődő minták felismerése) technológiát alkalmazó Zero-Hour Virus Outbreak Protection már a vírustámadások első perceiben, a hagyományos vírusvédelmi technológiák által nyújtott védelem előtt akár 5-11 órával blokkolja a károkozókat és megvédi a felhasználót a további veszélyektől. A Zero-Hour technológia ma a levelezésben terjedő károkozók ellen az egyik leghatékonyabb védelmet biztosítja anélkül, hogy kliens oldalon frissítéseket kellene végrehajtani, azonban nem helyettesíti a vírusadatbázis-alapú szűrést, a két megoldás együtt vezet sikerre.
"A Commtouch Zero-Hour technológia integrációjával felhasználóink növekvő biztonsági igényeit szeretnénk kielégíteni. A közös munka eredményeképpen felismertük, hogy az RPD technológiában komoly lehetőségek rejlenek, és segítségével az éppen induló támadási hullámokra szinte azonnali választ tudunk adni. Az új technológia előnyeit felhasználóink meghatározó hányada élvezheti, hiszen azt csaknem a teljes levelezésvédelmi termékportfoliónkba integráltuk" - mondta Gyurik Csaba, a VirusBuster szolgáltatási osztályvezetője.
A VirusBuster hat hónapig tesztelte a megoldást internetszolgáltatói környezetben, mielőtt annak integrálása mellett döntött. A Zero-Hour a levelezésben terjedő károkozók több mint 95%-át ismerte fel, a téves riasztások aránya azonban csupán 0,00029% volt. "A technológia integrálásával átlagban havonta 17, hetente 4 károkozó elterjedését sikerült megakadályozni, mivel azok túlnyomó többségét már a kezdeti szakaszban detektálta" - nyilatkozta Tüdős András, a T-Online Magyarország Rt. informatikai igazgatója.
Az IDC - független kutató cég - által kiadott tanulmányában úgy jellemezte az új technológiát, mint "a jelenleg leggyorsabb védelmi módszert az új támadások kivédésére". A technológia segítségével gyakorlatilag megszüntethető a korai sérülékenységi szakasz, mely alatt felhasználók milliói fertőződhetnek meg. "A Zero-Hour - az internet forgalmát vizsgálva - felismeri a tömeges támadásokat, így órákkal azelőtt védelmet biztosít a felhasználók számára, hogy az első adatbázis frissítések megjelennének. Emellett felgyorsítja az adatbázis kiadást, mivel az új fenyegetésekről azonnal riasztja a vírusvédelmi gyártót" - nyilatkozta Komáromi Zoltán az IDC Magyarországi Kft. ügyvezető igazgatója. Közlése szerint az idén a vírus- és levélszemét-ellenes szoftverek piaca eléri a 2,83 milliárd forintot, szemben az egy évvel korábbi 2,45 milliárd forinttal. Ugyanez a piac 2003-ban 2,16 milliárd forintot, 2002-ben 1,75 milliárd forintot, 2001-ben pedig 1,52 milliárd forintot tett ki.
A vállalat az idén a tervek szerint 624 millió forint árbevételt ér el, szemben az egy évvel korábbi 520 millió forinttal, közölte Bozsó Julianna, a cég ügyvezető igazgatója. A társaság a magyar piacon jövőre a tervek szerint legalább 24 százalékos növekedést ér el, míg külföldön 50 százalékkal szeretné növelni forgalmát. A 100 százalékban magyar tulajdonban lévő társaság árbevételének mintegy negyede származik a külföldi piacokról: jelenleg a cég szoftvereit 30 országban használják. A társaságnak közel 6000 ezer ügyfele van, ebből 3300 otthoni, 1400 vállalati és 1100 külföldi. A felhasználók száma több millióra tehető.
Az ügyvezető elmondta, hogy a cég folyamatosan növeli nyereségét, ám konkrét adatként csupán annyit közölt, hogy tavaly háromszorosára nőtt az adózott eredményük 2003-hoz képest. Közlése szerint a nyereség 80 százalékát évről évre fejlesztésre fordítják. Az 55 főt foglalkoztató cég értéknövelt szolgáltatásokat is nyújt ügyfeleinek, így például személyesen, illetve telefonon keresztül tanácsokat ad, és folyamatosan működtet egy víruslabort. Az ügyvezető elmondta, hogy a vállalatok egyre inkább átfogó, többszintű biztonsági rendszerekre tartanak igényt, nemcsak vírusvédelmet akarnak kiépíteni. Egyre fontosabbnak tartják az automatikus telepítést és a napi frissítés lehetőségét.
Az eseményen elhangzott, hogy a magyarországi cégek 56 százaléka még mindig illegális biztonsági szoftvereket használ, miközben ez az arány az otthoni ügyfelek estében 80-90 százalék.
A VirusBuster a - világon is egyedülálló - technológiát a MailShield for SMTP és VirusBuster for Mail Servers termékekben, illetve ezek Extended Spam Protection (ESP) kiadásaiban vezette be a hazai piacra. A cég közleménye szerint az adatbázis-független, RPD (Recurrent Pattern Detection - ismétlődő minták felismerése) technológiát alkalmazó Zero-Hour Virus Outbreak Protection már a vírustámadások első perceiben, a hagyományos vírusvédelmi technológiák által nyújtott védelem előtt akár 5-11 órával blokkolja a károkozókat és megvédi a felhasználót a további veszélyektől. A Zero-Hour technológia ma a levelezésben terjedő károkozók ellen az egyik leghatékonyabb védelmet biztosítja anélkül, hogy kliens oldalon frissítéseket kellene végrehajtani, azonban nem helyettesíti a vírusadatbázis-alapú szűrést, a két megoldás együtt vezet sikerre.
"A Commtouch Zero-Hour technológia integrációjával felhasználóink növekvő biztonsági igényeit szeretnénk kielégíteni. A közös munka eredményeképpen felismertük, hogy az RPD technológiában komoly lehetőségek rejlenek, és segítségével az éppen induló támadási hullámokra szinte azonnali választ tudunk adni. Az új technológia előnyeit felhasználóink meghatározó hányada élvezheti, hiszen azt csaknem a teljes levelezésvédelmi termékportfoliónkba integráltuk" - mondta Gyurik Csaba, a VirusBuster szolgáltatási osztályvezetője.
A VirusBuster hat hónapig tesztelte a megoldást internetszolgáltatói környezetben, mielőtt annak integrálása mellett döntött. A Zero-Hour a levelezésben terjedő károkozók több mint 95%-át ismerte fel, a téves riasztások aránya azonban csupán 0,00029% volt. "A technológia integrálásával átlagban havonta 17, hetente 4 károkozó elterjedését sikerült megakadályozni, mivel azok túlnyomó többségét már a kezdeti szakaszban detektálta" - nyilatkozta Tüdős András, a T-Online Magyarország Rt. informatikai igazgatója.
Az IDC - független kutató cég - által kiadott tanulmányában úgy jellemezte az új technológiát, mint "a jelenleg leggyorsabb védelmi módszert az új támadások kivédésére". A technológia segítségével gyakorlatilag megszüntethető a korai sérülékenységi szakasz, mely alatt felhasználók milliói fertőződhetnek meg. "A Zero-Hour - az internet forgalmát vizsgálva - felismeri a tömeges támadásokat, így órákkal azelőtt védelmet biztosít a felhasználók számára, hogy az első adatbázis frissítések megjelennének. Emellett felgyorsítja az adatbázis kiadást, mivel az új fenyegetésekről azonnal riasztja a vírusvédelmi gyártót" - nyilatkozta Komáromi Zoltán az IDC Magyarországi Kft. ügyvezető igazgatója. Közlése szerint az idén a vírus- és levélszemét-ellenes szoftverek piaca eléri a 2,83 milliárd forintot, szemben az egy évvel korábbi 2,45 milliárd forinttal. Ugyanez a piac 2003-ban 2,16 milliárd forintot, 2002-ben 1,75 milliárd forintot, 2001-ben pedig 1,52 milliárd forintot tett ki.
A vállalat az idén a tervek szerint 624 millió forint árbevételt ér el, szemben az egy évvel korábbi 520 millió forinttal, közölte Bozsó Julianna, a cég ügyvezető igazgatója. A társaság a magyar piacon jövőre a tervek szerint legalább 24 százalékos növekedést ér el, míg külföldön 50 százalékkal szeretné növelni forgalmát. A 100 százalékban magyar tulajdonban lévő társaság árbevételének mintegy negyede származik a külföldi piacokról: jelenleg a cég szoftvereit 30 országban használják. A társaságnak közel 6000 ezer ügyfele van, ebből 3300 otthoni, 1400 vállalati és 1100 külföldi. A felhasználók száma több millióra tehető.
Az ügyvezető elmondta, hogy a cég folyamatosan növeli nyereségét, ám konkrét adatként csupán annyit közölt, hogy tavaly háromszorosára nőtt az adózott eredményük 2003-hoz képest. Közlése szerint a nyereség 80 százalékát évről évre fejlesztésre fordítják. Az 55 főt foglalkoztató cég értéknövelt szolgáltatásokat is nyújt ügyfeleinek, így például személyesen, illetve telefonon keresztül tanácsokat ad, és folyamatosan működtet egy víruslabort. Az ügyvezető elmondta, hogy a vállalatok egyre inkább átfogó, többszintű biztonsági rendszerekre tartanak igényt, nemcsak vírusvédelmet akarnak kiépíteni. Egyre fontosabbnak tartják az automatikus telepítést és a napi frissítés lehetőségét.
Az eseményen elhangzott, hogy a magyarországi cégek 56 százaléka még mindig illegális biztonsági szoftvereket használ, miközben ez az arány az otthoni ügyfelek estében 80-90 százalék.