SG.hu
Megnyílt a magyar technológiai központ Kínában
A Hong Kong tőszomszédságában lévő Shenzhen városában megnyílt a második magyar technológiai központ, így a magyar IT vállalkozások exporttevékenységét a Washington mellett fekvő Virginia után a távol-keleti szilíciumvölgyben is magyar képviselet segíti elő.
A HTEC-China elnevezésű magyar képviseletet a 2005. október 12-17. között megrendezett shenzheni informatikai nemzetközi vásár keretében dr. Csepeli György, az IHM politikai államtitkára nyitotta meg. A magyar-kínai kapcsolatrendszer erősödését jelzi, hogy a Hi-Tech vásáron a magyar IT cégek kiemelt vendégekként vettek részt, s a kínai miniszterelnök-helyettes látogatást tett a magyar standon.
A magyar delegáció kínai látogatása során dr. Csepeli György kínai egyetemek rektoraival folytatott megbeszéléseket kutatásfejlesztési együttműködési lehetőségekről, amelyek kínai nagyvállalatok és szakemberek részére európai tudásközpontjuk Magyarországra telepítését segítheti elő. A politikai államtitkár szándéklevelet írt alá a Shenzheni Önkormányzat vezetőjével magyar-kínai üzleti együttműködési projektek indításáról, melyek elsőként az internetbiztonság, az elektronikus kormányzás, az elektronikus önkormányzat és a térinformatika területén valósulnak meg. A magyar delegáció tárgyalást folytatott Kína vezető infokommunikációs cégeinek (ZTE és Huawei) vezetőivel. Mindkét nagyvállalat budapesti központtal és magyarországi partnerekkel működik.
Az IHM külpiaci programjának célja a magyarországi kis- és középvállalkozások által előállított magas tudástartalmú termékek és szolgáltatások új piacokra jutásának elősegítése, a magyar információtechnológiai ipar promóciója a hazai és külföldi magánvállalkozások üzleti kapcsolatainak katalizálása révén. A magyar-kínai kétirányú együttműködést elősegítő HTEC-China központ és a magyar-kínai üzleti együttműködési projektek az Informatikai Vállalkozások Szövetségének közreműködésével indulnak.
A HTEC program fő célja, hogy feltárja az adott infokommunikációs piacon lévő konkrét üzleti lehetőségeket, és ezeket közvetítse a magyar cégeknek, egyúttal felkészítse őket a célpiacon való sikeres megjelenésre, valamint információs bázist teremtsen azoknak a magyar cégeknek, amelyek együttműködést terveznek Észak-Amerikában, illetőleg Ázsiában.
A HTEC-China elnevezésű magyar képviseletet a 2005. október 12-17. között megrendezett shenzheni informatikai nemzetközi vásár keretében dr. Csepeli György, az IHM politikai államtitkára nyitotta meg. A magyar-kínai kapcsolatrendszer erősödését jelzi, hogy a Hi-Tech vásáron a magyar IT cégek kiemelt vendégekként vettek részt, s a kínai miniszterelnök-helyettes látogatást tett a magyar standon.
A magyar delegáció kínai látogatása során dr. Csepeli György kínai egyetemek rektoraival folytatott megbeszéléseket kutatásfejlesztési együttműködési lehetőségekről, amelyek kínai nagyvállalatok és szakemberek részére európai tudásközpontjuk Magyarországra telepítését segítheti elő. A politikai államtitkár szándéklevelet írt alá a Shenzheni Önkormányzat vezetőjével magyar-kínai üzleti együttműködési projektek indításáról, melyek elsőként az internetbiztonság, az elektronikus kormányzás, az elektronikus önkormányzat és a térinformatika területén valósulnak meg. A magyar delegáció tárgyalást folytatott Kína vezető infokommunikációs cégeinek (ZTE és Huawei) vezetőivel. Mindkét nagyvállalat budapesti központtal és magyarországi partnerekkel működik.
Az IHM külpiaci programjának célja a magyarországi kis- és középvállalkozások által előállított magas tudástartalmú termékek és szolgáltatások új piacokra jutásának elősegítése, a magyar információtechnológiai ipar promóciója a hazai és külföldi magánvállalkozások üzleti kapcsolatainak katalizálása révén. A magyar-kínai kétirányú együttműködést elősegítő HTEC-China központ és a magyar-kínai üzleti együttműködési projektek az Informatikai Vállalkozások Szövetségének közreműködésével indulnak.
A HTEC program fő célja, hogy feltárja az adott infokommunikációs piacon lévő konkrét üzleti lehetőségeket, és ezeket közvetítse a magyar cégeknek, egyúttal felkészítse őket a célpiacon való sikeres megjelenésre, valamint információs bázist teremtsen azoknak a magyar cégeknek, amelyek együttműködést terveznek Észak-Amerikában, illetőleg Ázsiában.