Berta Sándor
Szociális alapítványt hozott létre a Google
A Google.org vagy más néven a Google Alapítvány az első olyan karitatív szervezet, amit a vállalat létrehozott. Az alapítvány három fő területre akarja koncentrálni a tevékenységét: a szegénység elleni harcra, az alternatív energiák népszerűsítésére és a környezetvédelemre.
A Google.org tőkéjét a Google részvényeinek tíz százalékából biztosítják. Ez hozzávetőlegesen 92 millió dollárt jelent, mivel a részvények összértékét jelenleg 920 millió dollárra becsülik. "Nyereségünk és a cég értékének egy százaléka egy halom pénz, ami sok mindenre elég lehet és sok mindent lehet belőle támogatni. Arra kell koncentrálnunk, hogy a jelenlegi problémákra megoldásokat találjunk és ezáltal a jövő kérdéseire is megpróbáljunk válaszokat adni" - nyilatkozta Sheryl Sandberg, a Google online üzletkötéseiért és globális műveleteiért felelős alelnöke.
"Reméljük, hogy egyszer majd a Google-ról is úgy fognak megemlékezni világszerte, hogy ez egy olyan vállalat volt, amelyik segített leküzdeni a világ nagy problémáit és erre a pénzt sem sajnálta" - mondta a cég két, időközben már a világ húsz leggazdagabb embere között számon tartott alapítója, Szergej Brin és Larry Page. Az alapítvány a kiemelt területek támogatására a következő három esztendőben összesen 175 millió dollárt akar fordítani. A Google.org azonban nemcsak segélyezne, de segélyszervezeteket is támogatna, akár tulajdonrészt is szerezne bennük, hogy így biztosítsa a jövőbeni fennmaradásukat és zökkenőmentes működésüket.
Az elmúlt években a Google 6 millió dollárt adott az Acumen Fund alapítványnak és a TechnoServe-nek (mindkét szervezet a szegénység ellen küzd), valamint további kétmillió dollárt juttatott az Egy laptop gyerekenként nevű kezdeményezésnek, amely a fejlődő országok gyermekeinek igyekszik jobb oktatási körülményeket teremteni. A cég ezenkívül 850 különböző civil, szociális, társadalmi és segélyszervezetnek biztosít évről évre ingyenes reklámlehetőséget az online keresőjében 33 millió dollár értékben. A Google tehát bebizonyította, hogy segíteni, támogatni sokféleképpen, nem csak pénzadományokkal lehet.
Szerencsére a hazánkban lévő cégek is egyre inkább növelik társadalmi szerepvállalásukat, például a távközlési cégek szoktak jeleskedni a természeti katasztrófák utáni segély- és adománygyűjtésben. Így volt ez legutóbb a tavaszi mátravidéki természeti katasztrófa utáni helyreállítási munkák segítésekor is, amikor négy hazai távközlési szolgáltató vagyis a Pannon GSM, a Magyar Telekom, a T-Mobile Magyarország és a Vodafone - követve az eddigi hagyományaikat - közös felhívást tett közzé. A cégek ügyfelei a 1749-es szám felhívásával, illetve a három mobilszolgáltató esetében egy SMS elküldésével 200 forinttal járulhattak hozzá a károsultak megsegítéséhez.
Az akciónak köszönhetően április 27-e és május 15-e között a közel hatvanezer beérkezett hívás és üzenet segítségével 11 millió 800 ezer forint gyűlt össze az ügyfelek felajánlásaiból. Idén ősszel pedig hasonló módon majdnem tízmillió forintot jutattak a székelyföldi természeti katasztrófa elszenvedőinek.
A Google.org tőkéjét a Google részvényeinek tíz százalékából biztosítják. Ez hozzávetőlegesen 92 millió dollárt jelent, mivel a részvények összértékét jelenleg 920 millió dollárra becsülik. "Nyereségünk és a cég értékének egy százaléka egy halom pénz, ami sok mindenre elég lehet és sok mindent lehet belőle támogatni. Arra kell koncentrálnunk, hogy a jelenlegi problémákra megoldásokat találjunk és ezáltal a jövő kérdéseire is megpróbáljunk válaszokat adni" - nyilatkozta Sheryl Sandberg, a Google online üzletkötéseiért és globális műveleteiért felelős alelnöke.
"Reméljük, hogy egyszer majd a Google-ról is úgy fognak megemlékezni világszerte, hogy ez egy olyan vállalat volt, amelyik segített leküzdeni a világ nagy problémáit és erre a pénzt sem sajnálta" - mondta a cég két, időközben már a világ húsz leggazdagabb embere között számon tartott alapítója, Szergej Brin és Larry Page. Az alapítvány a kiemelt területek támogatására a következő három esztendőben összesen 175 millió dollárt akar fordítani. A Google.org azonban nemcsak segélyezne, de segélyszervezeteket is támogatna, akár tulajdonrészt is szerezne bennük, hogy így biztosítsa a jövőbeni fennmaradásukat és zökkenőmentes működésüket.
Az elmúlt években a Google 6 millió dollárt adott az Acumen Fund alapítványnak és a TechnoServe-nek (mindkét szervezet a szegénység ellen küzd), valamint további kétmillió dollárt juttatott az Egy laptop gyerekenként nevű kezdeményezésnek, amely a fejlődő országok gyermekeinek igyekszik jobb oktatási körülményeket teremteni. A cég ezenkívül 850 különböző civil, szociális, társadalmi és segélyszervezetnek biztosít évről évre ingyenes reklámlehetőséget az online keresőjében 33 millió dollár értékben. A Google tehát bebizonyította, hogy segíteni, támogatni sokféleképpen, nem csak pénzadományokkal lehet.
Szerencsére a hazánkban lévő cégek is egyre inkább növelik társadalmi szerepvállalásukat, például a távközlési cégek szoktak jeleskedni a természeti katasztrófák utáni segély- és adománygyűjtésben. Így volt ez legutóbb a tavaszi mátravidéki természeti katasztrófa utáni helyreállítási munkák segítésekor is, amikor négy hazai távközlési szolgáltató vagyis a Pannon GSM, a Magyar Telekom, a T-Mobile Magyarország és a Vodafone - követve az eddigi hagyományaikat - közös felhívást tett közzé. A cégek ügyfelei a 1749-es szám felhívásával, illetve a három mobilszolgáltató esetében egy SMS elküldésével 200 forinttal járulhattak hozzá a károsultak megsegítéséhez.
Az akciónak köszönhetően április 27-e és május 15-e között a közel hatvanezer beérkezett hívás és üzenet segítségével 11 millió 800 ezer forint gyűlt össze az ügyfelek felajánlásaiból. Idén ősszel pedig hasonló módon majdnem tízmillió forintot jutattak a székelyföldi természeti katasztrófa elszenvedőinek.