Berta Sándor
Két légitársaságnál is tesztelik a mobiltelefonálást
A repülőgépek fedélzetén való mobiltelefonálás amennyire új és ötletes elképzelés volt hónapokkal azelőtt, mára ugyanannyira elszürkült próbálkozássá vált.
Az egész ügy nyúlik, mint a rétestészta. Az elmúlt egy-másfél esztendőben már számos légitársaság tesztelt sikeresen különböző megoldásokat, ám ezek rendszerbeállítása mégis - ki tudja, miért - még mindig várat magára. Az állóvízben ezúttal két kevésbé ismert légitársaság bejelentése kavart kisebb vihart. Amennyiben még hinni lehet a hasonló sajtóközleményeknek, a TAP Air Portugal és a British Midland lesz a világon az első két olyan légitársaság, amelynél az utasok a menetrend szerinti repülőutak során használhatják majd a mobiltelefonjaikat.
A két cég repülőgépein hamarosan megkezdődő tesztekről az OnAir nevű svájci vállalat számolt be. A tervek szerint a TAP Air Portugal és a British Midland jövőre építenék be a repülőgépeikbe a fedélzeti rendszereket, amelyeket aztán három-három hónapon át tesztelnének. Amennyiben a tesztek sikeresen lezárulnának, azonnal üzembe is állítanák a berendezéseket.
"A 2007-ről 2006-ra előrehozott teszteknek köszönhetően ez lehet a világon az első két olyan légitársaság, amelynél az utasok szabadon mobiltelefonálhatnának a repülőút teljes időtartama alatt" - nyilatkozta George Cooper, az Airbus európai repülőgépgyártó cég és a SITA Information Networking Computing nevű holland társaság által közösen alapított OnAir vezérigazgatója. A tesztidőszak alatt az utasok azonnal bekapcsolhatják és használhatják majd a mobiljaikat, amint a repülőgépek elérték a háromezer méteres repülési magasságot. Egy beszélgetés ára percenként 2 euró lesz, míg egy rövid szöveges üzenet (SMS) körülbelül 40 centbe fog kerülni.
Az OnAir megoldása állításuk szerint azért lehet sikeres, mert a fedélzeti rendszer olyan alacsony frekvenciát használ, ami biztosan nem zavarja meg a repülőgépek fedélzeti berendezéseinek működését. Megkerestük a Malévnál Németh Krisztina kommunikációs vezetőt és Krebsz Adrien sajtószóvivőt, ám a kérdésre, hogy tervezi-e a nemzeti légitársaság hasonló rendszer bevezetését, még nem kaptunk választ.
Az egész ügy nyúlik, mint a rétestészta. Az elmúlt egy-másfél esztendőben már számos légitársaság tesztelt sikeresen különböző megoldásokat, ám ezek rendszerbeállítása mégis - ki tudja, miért - még mindig várat magára. Az állóvízben ezúttal két kevésbé ismert légitársaság bejelentése kavart kisebb vihart. Amennyiben még hinni lehet a hasonló sajtóközleményeknek, a TAP Air Portugal és a British Midland lesz a világon az első két olyan légitársaság, amelynél az utasok a menetrend szerinti repülőutak során használhatják majd a mobiltelefonjaikat.
A két cég repülőgépein hamarosan megkezdődő tesztekről az OnAir nevű svájci vállalat számolt be. A tervek szerint a TAP Air Portugal és a British Midland jövőre építenék be a repülőgépeikbe a fedélzeti rendszereket, amelyeket aztán három-három hónapon át tesztelnének. Amennyiben a tesztek sikeresen lezárulnának, azonnal üzembe is állítanák a berendezéseket.
"A 2007-ről 2006-ra előrehozott teszteknek köszönhetően ez lehet a világon az első két olyan légitársaság, amelynél az utasok szabadon mobiltelefonálhatnának a repülőút teljes időtartama alatt" - nyilatkozta George Cooper, az Airbus európai repülőgépgyártó cég és a SITA Information Networking Computing nevű holland társaság által közösen alapított OnAir vezérigazgatója. A tesztidőszak alatt az utasok azonnal bekapcsolhatják és használhatják majd a mobiljaikat, amint a repülőgépek elérték a háromezer méteres repülési magasságot. Egy beszélgetés ára percenként 2 euró lesz, míg egy rövid szöveges üzenet (SMS) körülbelül 40 centbe fog kerülni.
Az OnAir megoldása állításuk szerint azért lehet sikeres, mert a fedélzeti rendszer olyan alacsony frekvenciát használ, ami biztosan nem zavarja meg a repülőgépek fedélzeti berendezéseinek működését. Megkerestük a Malévnál Németh Krisztina kommunikációs vezetőt és Krebsz Adrien sajtószóvivőt, ám a kérdésre, hogy tervezi-e a nemzeti légitársaság hasonló rendszer bevezetését, még nem kaptunk választ.