SG.hu

Olcsók az online áruházak

Az online áruházak 35%-a a termékek többségét, további 35%-a pedig részben olcsóbban kínálja, mint a hagyományos kiskereskedelmi egységek.

A Forrester Reserach 2005. júliusban közzétett felmérése szerint 2004-ben a teljes online kiskereskedelmi piac világszerte közel negyedével bővült. A GKI Gazdaságkutató Rt. Magyarországon 2003-ban a teljes sokaságra vetítve az internetes áruházak forgalmát 10 milliárd forintra becsülte. 2004-ben a realizált forgalom alapján az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma elérte a 12 milliárd forintot és becsléseik szerint 2005-ben közel 18 milliárd forint körül alakul majd.


Az online áruházak forgalmának alakulása 2001 és 2005 között (millió Ft)

Színesedik az interneten keresztül értékesítő boltok típusa, így egyre nehezebb különbséget tenni a tisztán internetes, illetve a hagyományos kiskereskedelmi egységgel rendelkező áruházak között. Megjelentek újabb üzleti modellek a piacon (az online boltok piactere, bevásárlóközpontok), illetve azok a hagyományos kiskereskedelmi háttérű boltok, amelyek az interneten keresztül sikeresen értékesítenek, kiszervezték az online tevékenységüket és egy külön cégben végzik azt.

A GKI becslései alapján 2004-ben a piaci szereplők 81%-ának, 2005-ben 75%-ának az éves nettó árbevétele nem érte el az 5 millió forintot. Ugyanakkor 2005-ben azt tapasztalták, hogy a válaszadói mintában az 5 millió forint alatti, illetve a 20-100 millió forint közötti forgalmat generált áruházak egy része magasabb árbevétel kategóriába lépett 2004-hez képest, amely alapján bizonyos szereplők megerősödésére következtetnek.


Az átlagos árbevétel alakulása 2003 és 2005 között (millió Ft)

A felhasználók számára megéri a világhálón vásárolni, mert az áruházak 35%-a a termékek többségét, további 35%-a pedig részben olcsóbban kínálja, mint a hagyományos kiskereskedelmi egységek. E boltok több mint 86%-a 1-10% kedvezményt biztosít vásárlói számára.

Az online áruházak olcsóbbak, mint a hagyományos kereskedelmi egységek?

Igaz a hazai internetező társadalom legaktívabb felhasználói nem az "árérzékeny" jövedelemkategóriájú társadalmi rétegből kerülnek ki, mégis az interneten keresztül elérhető jelentős árkedvezményekkel lehet(ne) nagymértékű növekedést elérni az online forgalomban. Úgy gondoljuk, hogy az interneten keresztüli értékesítés egyik előnye a kényelem, ám a felhasználók többsége számára mégis az elérhető árkedvezmények a vonzók.

A kutatás eredményeként 2005 első félévében közel 500 interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi áruházat kerestek fel e-mailen keresztül, és közel 80 online áruház jelenlegi helyzete és jövőbeli várakozása alapján elemezték az elektronikus kereskedelem e színterét.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • noss #2
    Az
  • klastrom #1
    Fasza