SG.hu
Egyre több az online vásárlás Németországban
[euro.hu] Az online-vásárlások idei forgalmára Németországban 11 milliárd eurót (2750 milliárd forintot) jelez előre a GfK Piackutató Intézet.
A német fogyasztók az első félévben 5,3 milliárd euró értékben rendeltek a világhálón keresztül, főleg könyvet, ruházati cikket, hardvert és elektromos háztartási készüléket. A több mint másfélszeres növekedés fő oka, hogy az internet-használók száma egyetlen év alatt 6 millióval bővült, és meghaladja a 38 milliót. Mivel a németek általában visszafogottan fogyasztanak és vásárolnak az utóbbi években, a net intenzívebb használata a bolti és csomagküldő kereskedelem rovására megy.
A fordulat magyarázatát a GfK kutatói egyrészt abban látják, hogy a fogyasztók a neten egyszerűen megtalálják a keresett terméket, mégpedig a lehető legkedvezőbb áron. Ebből a szempontból a szakboltok és az áruházak hálózatai hátrányban vannak. Működési költségeik szerkezete ugyanis nem teszi őket versenyképessé az elektronikus kereskedelemmel szemben sem az áraknál, sem a választéknál. Másrészt egyre kedveltebbek az árverések a weben. Ma már a német fogyasztók az internet-kereskedelemben elköltött minden negyedik eurója árverésekre jut. Nem csak új, hanem másodkézből származó árucikkeket, "új értékű" használt holmit is be lehet így szerezni. A magán használtcikkek adás-vételének ez a formája szintén a bolti kereskedelemtől szívja el a vásárlóerőt, amelyet egyébként valószínűleg új termék megvételére adtak volna ki.
Egy másik felmérés az év első felében feltárta, hogy a gyógyszerek, erősítők és vitaminok interneten keresztül történő beszerzése várhatóan dinamikusan növekedni fog. Az elektronikus kereskedelemben forgalmazott 29 termékcsoport vizsgálatával megállapították, hogy az egészségügyi termékek rendelkeznek a legnagyobb piaci potenciállal.
Múlt évben 830 000 németországi internet-használó vásárolt a hálón keresztül vényköteles vagy recept nélkül kapható gyógyszereket, erősítőket és vitaminkészítményeket, egy-egy alkalommal 40 euró értékben. De 5 milliónál több fogyasztó el tudja képzelni, hogy a jövőben az egészség megőrzéséhez szükséges szereket a jövőben interneten keresztül rendelje meg.
Az adatokat a GfK WebScope kutatása tárja fel, reprezentatívan kiválasztott 10 000 internet-használó írásos felmérésével. A nürnbergi székhelyű GfK csoport Németországban folyamatosan kutatja a magán végső fogyasztók online vásárlási magatartását.
A német fogyasztók az első félévben 5,3 milliárd euró értékben rendeltek a világhálón keresztül, főleg könyvet, ruházati cikket, hardvert és elektromos háztartási készüléket. A több mint másfélszeres növekedés fő oka, hogy az internet-használók száma egyetlen év alatt 6 millióval bővült, és meghaladja a 38 milliót. Mivel a németek általában visszafogottan fogyasztanak és vásárolnak az utóbbi években, a net intenzívebb használata a bolti és csomagküldő kereskedelem rovására megy.
A fordulat magyarázatát a GfK kutatói egyrészt abban látják, hogy a fogyasztók a neten egyszerűen megtalálják a keresett terméket, mégpedig a lehető legkedvezőbb áron. Ebből a szempontból a szakboltok és az áruházak hálózatai hátrányban vannak. Működési költségeik szerkezete ugyanis nem teszi őket versenyképessé az elektronikus kereskedelemmel szemben sem az áraknál, sem a választéknál. Másrészt egyre kedveltebbek az árverések a weben. Ma már a német fogyasztók az internet-kereskedelemben elköltött minden negyedik eurója árverésekre jut. Nem csak új, hanem másodkézből származó árucikkeket, "új értékű" használt holmit is be lehet így szerezni. A magán használtcikkek adás-vételének ez a formája szintén a bolti kereskedelemtől szívja el a vásárlóerőt, amelyet egyébként valószínűleg új termék megvételére adtak volna ki.
Egy másik felmérés az év első felében feltárta, hogy a gyógyszerek, erősítők és vitaminok interneten keresztül történő beszerzése várhatóan dinamikusan növekedni fog. Az elektronikus kereskedelemben forgalmazott 29 termékcsoport vizsgálatával megállapították, hogy az egészségügyi termékek rendelkeznek a legnagyobb piaci potenciállal.
Múlt évben 830 000 németországi internet-használó vásárolt a hálón keresztül vényköteles vagy recept nélkül kapható gyógyszereket, erősítőket és vitaminkészítményeket, egy-egy alkalommal 40 euró értékben. De 5 milliónál több fogyasztó el tudja képzelni, hogy a jövőben az egészség megőrzéséhez szükséges szereket a jövőben interneten keresztül rendelje meg.
Az adatokat a GfK WebScope kutatása tárja fel, reprezentatívan kiválasztott 10 000 internet-használó írásos felmérésével. A nürnbergi székhelyű GfK csoport Németországban folyamatosan kutatja a magán végső fogyasztók online vásárlási magatartását.