SG.hu

A fogyasztók többsége online keresgél, de offline vásárol

[Infinit] A Forrester Research legutóbbi kutatásaiból kiderült, hogy a fogyasztók körében rendkívül elterjedt az a "cross-channel shopping" néven emlegetett gyakorlat, amely szerint a vásárlók, bár a hálózaton keresgélnek és tájékozódnak a különféle termékekkel kapcsolatban, a kívánt árucikket azonban végül mégiscsak hagyományos boltokban szerzik be. A kutatócég meglátása szerint a kiskereskedőknek egyre inkább számolniuk kell ezzel a vásárlói magatartással.

A Forrester "Az amerikai fogyasztó 2004: többcsatornás és bolti technológia" (The US Consumer 2004: Multichannel and In-Store Technology) című beszámolója számos olyan vásárlói magatartásformát és vásárlásra jellemző sajátságos karakterisztikumot mutat be, amely a többféle csatornát igénybe vevő vásárlókat jellemzi. A kutatócég szerint az online fogyasztók többségét, mintegy 65%-át ezek a hibrid csatornát igénybe vevők (cross-channel customers) teszik ki.

Az említett jelenség a kiskereskedők szempontjából rendkívül nagy jelentőséggel bír. A hibrid csatornát használó fogyasztók ugyanis átlagosan 458 dollárt költenek el egy-egy alkalommal olyan termékekre, amelyekről a hálózaton tájékozódnak, de amelyeket mégis a hagyományos boltokban vásárolnak meg. A végül a hagyományos üzletekbe betérő vásárló ráadásul további 154 dollárt költ el egyéb, a boltban fellelt árucikkekre. Ez a számadat is azt mutatja, hogy az egyes csatornák között a fogyasztók megtartásának mekkora a jelentősége. Amennyiben a kiskereskedő nem tudja megtartani a fogyasztót, nemcsak a hálózaton felkutatott termék eladásától, hanem a járulékos bolti fogyasztás összegétől is elesik.

A fogyasztók jelenleg feleannyi alkalommal váltanak a különböző kiskereskedők, mint az értékesítési csatornák között - emelte ki az eredmények közül Charles P. Wilson, a Forrester Research kvantitatív elemzésekkel foglalkozó munkatársa. A különböző csatornák között váltó vásárlók demográfiai összetételét illetően a tehetősebb, fiatalabb, tapasztaltabb hálózathasználók vannak túlsúlyban. A hibrid csatornát igénybe vevő csoport tagjai átlagosan 22%-kal keresnek többet és 5 évvel fiatalabbak a csatornák között nem váltó fogyasztói tábor képviselőinél.

A hibrid csatornát használó fogyasztók a hagyományos boltokban történő vásárlás legfőbb okaként (48%-ban) azt jelölték meg, hogy a vásárlás előtt a maga fizikai valójában is szeretnék látni a megvásárolni kívánt terméket. A legritkábban említett indok (16%) az volt, hogy a vásárlást megelőzően az eladóval is szeretnének konzultálni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!