MTI
Közösen gyárt LCD tévét a Sony és a Samsung
A japán Sony elektronikai társaság bejelentette, hogy a kibővíti a dél-koreai Samsunggal kialakított együttműködését az LCD televíziók minőségének javítására és a gyártási költségek csökkentésére.
A Sony és a Samsung 2004-ben indította be 2 milliárd dolláros befektetéssel közös vállalatát a folyadékkristályos (LCD) képernyős televíziók tömegtermelésére. A S-LCD nevű vállalkozás keretében gyártott tévépanelek először áprilisban kerültek piacra. A Samsung által kialakított panelgyártási technológiára épül az együttműködés - a Sony ezekbe a panelekbe építi be saját félvezetőit és egyéb részegységeit.
A japán társaság szóvivője szerint a jövőben a Sony mérnökei tanácsokkal látják el a Samsungot a jobb minőségű és olcsóbban gyártható panelek technológiájáról. A Nihon Keizai Simbun ezzel összefüggésben a két konszern közös kutatási fejlesztési tevékenységének beindításáról írt, amit azonban a Sony szóvivője cáfolt.
A Sony televíziógyártó részlege 39 milliárd jen (354 millió dollár) veszteséget halmozott fel az április-június közötti negyedévben, részben mert a hagyományos katódsugaras tévék iránt csökkent a kereslet, részben pedig, mivel az LCD-készülékek ára csökkent. A japán vállalat a jövő hónapban terjeszti elő újabb átalakítási tervét, amely a televíziók gyártásában történő változtatásokra is kiterjed majd. A Sony sokkal alacsonyabb hatékonysággal dolgozik ezen a területen, mint konkurensei, a Sharp vagy a Matsushita.
A Sony és a Samsung 2004-ben indította be 2 milliárd dolláros befektetéssel közös vállalatát a folyadékkristályos (LCD) képernyős televíziók tömegtermelésére. A S-LCD nevű vállalkozás keretében gyártott tévépanelek először áprilisban kerültek piacra. A Samsung által kialakított panelgyártási technológiára épül az együttműködés - a Sony ezekbe a panelekbe építi be saját félvezetőit és egyéb részegységeit.
A japán társaság szóvivője szerint a jövőben a Sony mérnökei tanácsokkal látják el a Samsungot a jobb minőségű és olcsóbban gyártható panelek technológiájáról. A Nihon Keizai Simbun ezzel összefüggésben a két konszern közös kutatási fejlesztési tevékenységének beindításáról írt, amit azonban a Sony szóvivője cáfolt.
A Sony televíziógyártó részlege 39 milliárd jen (354 millió dollár) veszteséget halmozott fel az április-június közötti negyedévben, részben mert a hagyományos katódsugaras tévék iránt csökkent a kereslet, részben pedig, mivel az LCD-készülékek ára csökkent. A japán vállalat a jövő hónapban terjeszti elő újabb átalakítási tervét, amely a televíziók gyártásában történő változtatásokra is kiterjed majd. A Sony sokkal alacsonyabb hatékonysággal dolgozik ezen a területen, mint konkurensei, a Sharp vagy a Matsushita.