Menedzsment Fórum

Csapást jelent a tévékre a digitális reklámszűrés

A reklámok kiszűrését lehetővé tevő digitális videók és a letölthető tévéműsorok elterjedésének kockázatát még csak most kezdik felismerni az amerikai televíziós hálózatok.

27 milliárd dolláros bevételkiesést okozhat a televíziós iparnak az elkövetkezendő öt évben a reklámszűrő eszközök és az on-demand televíziózás elterjedése, adta hírül az Advetising Age az Accenture tanácsadó cég legfrissebb felmérése nyomán. A digitális videomagnót használó nézők már most is a hirdetések 70 százalékát szűrik ki az adásból, állítja a New York-i székhelyű társaság. Ez trend pedig várhatóan erősödik majd, mivel jelenleg csak az amerikai háztartások nyolc százalékában van digitális videokészülék, de az elkövetkezendő öt évben ez az arány elérheti a 40 százalékot is.

A legnagyobb televíziós társaságok vezetői mindeddig nem vették komolyan azt a fenyegetést, amit a digitális videomagnók terjedése jelent a reklámbevételeire. A téma legelőször éppen egy héttel az Accenture jelentésének nyilvánosságra hozatala előtt került szóba egy szakmai konferencián. A tanácsadó cég adatai szerint az interaktív televíziózás sokkal nagyobb hatást gyakorol majd a hagyományos csatornákra, mint azt eddig bárki is gondolta volna. A televíziózási szokások megváltozása leszorítja majd az ezer néző elérésére számított hirdetési tarifát, miközben a reklámozóknak is nehezebb dolguk lesz, ha a közönség nagy tömegeit szeretnék elérni.

A tanulmány szerint az on-demand televíziózás a pontos mérési lehetőségek miatt biztosítja majd a hirdetők számára azt a megbízhatóságot, amire szükségük van. Ez a lineáris hirdetési csatornák számára komoly kihívást jelent majd. Az Accenture ennek megfelelően 2009-ig mindössze 3 százalékos növekedést jósol a hagyományos televíziós hirdetési piacon, szemben az eddigi 6-10 százalékos előrejelzésekkel. A különbség mintegy 27 milliárd dollár, ami az előző évi amerikai televíziós reklámköltés közel felét teszi ki.

A legnagyobb televíziós hálózatok is még csak most tették meg az első lépéseket afelé, hogyan dolgozzanak együtt hirdetőikkel az on-demand televíziózás világában; ennek egyik úttörője éppen az NBC Sci-Fi csatornája.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • irkab1rka #14
    Most gondold el, hogy megy a TV, és amikor reklám van, akkor egyszerűen csak sötét lesz a kép, amig véget nem ér a reklám. KIRÁÁLY.

    A reklám úgyis utat talál hozzád. Ha máshogy nem, bent lesz a filmben mint történet.

    Lásd még Marlboro man...
  • Hegyikecske #13
    Ezt még a mi régi Philips videónk is tudja, nem kell hozzá semmi modern dvd-felvevő csak mint ahogy mondtad a jelet nem sugározza, akkor azzal se mész semmire, na de várom én is azt az időt...
  • TeszteloPontHu #12
    Elég sok digitális videót ismerek, de egy sem képes a reklámblokk automatikus felismerésére.
  • [HUN]PAStheLoD #11
    mégis megél a reklám ipar ..
  • yy #10
    heheheheheheheheheheheheheheheheh :)
  • Cat #9
    igen, egy tendencia a reklámblokk radikális lerövidítése. Már itthon is próbálkoznak ezzel, állítólag bejön.

    http://www.btl.hu/cgi-bin/oregano/hirek.cgi?siteidx=1&hiridx=5887&checkstring=1113741566
  • dez #8
    Ehhez hozzáteszem: legalábbis itt Európában.
  • dez #7
    Azt meg miért ne tehetnék meg, hogy akár az on-demand rendszerben terjesztett műsorba beszúrjanak 1-1 reklámot? Max. nem ilyen fél órás reklámblokkok lesznek, mint most itthon, mert abban azt azért már nem tehetik meg.
  • dez #6
    Erm, nem akarok ünneprontó :p lenni, de már sok évvel ezelőtt tudták ezt a jobb videók (VPS/PDC), és a reklám elejét és végét jelző szignált is jópár adó sugározta. Aztán rájöttek, hogy ez anyagilag gáz, és szépen beszüntették a sugárzását. Azóta is ott van a specifikációk között, csak épp feleslegesen. (Így a jelek másik funkciója is kiesik, nevezetesen, hogy ha kicsit eltér a műsor kezdetének ideje a korábban közölttől, ne csússzon el a felvétel.)
  • Cat #5
    mert most már át sem kell tekerni a reklámokat, a technologia felismeri, és fel se veszi.
    A másik meg az olyan tévék, amik némi késéssel követik az adást (merevlemezre rögzít, és a lemezen lévőt játsza le). Ezáltal elég nagy ráhagyás esetén simán átugorja a reklámot, a néző észre se veszi jelenetváltásnál, hogy itt most reklám volt.

    A csatornák egyetlen szerencséje, hogy egy merevlemezes videó 150ezer ftnál kezdődik, és az még alig tud valamit. Persze amerikában ez nem drága, ott már terjed, érzik is a tévéadók a hatását.