MTI
Sikeres a Matsushita plazmatévé üzletága
A japán Matsushita arról számolt be, hogy a plazmatévék iránt mutatkozó piaci kereslet és saját plazma tévé üzletágának nyereségessége a tervezettnél magasabb negyedéves nyereséget valószínűsít. A Matsushita a jövő héten teszi közzé eredmény beszámolóját.
A Panasonic márkanevet viselő szórakoztató elektronikai berendezések gyártója a világ legnagyobb plazmatévé forgalmazójának számít, megelőzve a dél-koreai Samsung és LG Electronics, valamint a japán Pioneer konszerneket is ezen a rohamosan bővülő piacon. A Matsushita plazmatévé üzletágának vezére Fujita Masaaki a Reuters hírügynökségnek úgy nyilatkozott, hogy a március végén záró 2005/06-os pénzügyi évben a világpiaci plazmatévé forgalom eléri a hatmillió darabot, azaz egymillióval haladja majd meg a korábbi előrejelzést és több mint duplája lesz a 2004/05-ös évi 2,7 milliónak. Fujita bizakodását fejezte ki, hogy vállalata biztosítani tudja magának a piac 35 százalékát.
Az új előrejelzés alapján a cég 2,1 millió darab plazmatévé értékesítésére számíthat a folyó pénzügyi évben - korábban 1,75 millió darabot jeleztek előre. "Egyes piacokon a kereslet 30 százalékkal múlja felül az előzetes várakozásokat. Összességében 20 százalékkal haladja meg a korábbi előrejelzéseket" - jelentette ki Fujita. "Az árak csökkenése miatt azonban a bevétel növekedési üteme ettől elmarad majd."
A plazma technológia egyike a laptévé piacon egymással vetekedő három technológiának. A másik, az LCD technológia a 40 hüvelyknél kisebb képátmérő esetében kerül leginkább alkalmazásra, a projektros technológiát pedig főként az 50 hüvelyknél nagyobb képátmérő esetében alkalmazzák. A Matsushita LCD képernyős tévéket is gyárt, de a plazma tévéket tarja a legmegfelelőbbnek a 37 hüvelyknél nagyobb képátmérő esetében az alacsonyabb gyártási költségek, a gazdaságosabb gyártástechnológia, valamint a kategóriákkal jobb képminőség, a nagyobb képlátószög, a mozgó képek jobb leképezése és a mélyebb fekete miatt.
A legnagyobb konkurenciát a Sharp támasztja számára a maga 37 hüvelykes és annál nagyobb LCD képernyőivel, amelyek szintén jó keresletnek örvendenek. A legfrissebb kereskedelmi adatok szerint júniusban a Matsushita az Egyesült Államok piacának 44 százalékát ellenőrizte az újonnan bemutatott nagyfelbontású modelljeinek köszönhetően. A japán piacon 70 százalékos a részesedése.
A Matsushita bizakodó előrejelzése szöges ellentétben van az LG Electronics tegnapi bejelentésével amelyben veszteséges negyedévről számolt be, valamint a Pioneer eredményével, amelynek plazma üzletága az alacsony forgalom és alacsony termelési hatékonyság miatt régóta veszteséget termel. A Matsushita üzleti eredményessége az általa alkalmazott vertikális üzleti modellnek köszönhető, ami azt jelenti, hogy a félvezető gyártástól kezdve minden szükséges alkatrészt házon belül állít elő. Az általuk gyártott plazma képernyők 85-90 százalékát saját tévékészülékeibe építi be, de középtávon növelni kívánják a más társaságoknak eladott panelek arányát.
A Panasonic márkanevet viselő szórakoztató elektronikai berendezések gyártója a világ legnagyobb plazmatévé forgalmazójának számít, megelőzve a dél-koreai Samsung és LG Electronics, valamint a japán Pioneer konszerneket is ezen a rohamosan bővülő piacon. A Matsushita plazmatévé üzletágának vezére Fujita Masaaki a Reuters hírügynökségnek úgy nyilatkozott, hogy a március végén záró 2005/06-os pénzügyi évben a világpiaci plazmatévé forgalom eléri a hatmillió darabot, azaz egymillióval haladja majd meg a korábbi előrejelzést és több mint duplája lesz a 2004/05-ös évi 2,7 milliónak. Fujita bizakodását fejezte ki, hogy vállalata biztosítani tudja magának a piac 35 százalékát.
Az új előrejelzés alapján a cég 2,1 millió darab plazmatévé értékesítésére számíthat a folyó pénzügyi évben - korábban 1,75 millió darabot jeleztek előre. "Egyes piacokon a kereslet 30 százalékkal múlja felül az előzetes várakozásokat. Összességében 20 százalékkal haladja meg a korábbi előrejelzéseket" - jelentette ki Fujita. "Az árak csökkenése miatt azonban a bevétel növekedési üteme ettől elmarad majd."
A plazma technológia egyike a laptévé piacon egymással vetekedő három technológiának. A másik, az LCD technológia a 40 hüvelyknél kisebb képátmérő esetében kerül leginkább alkalmazásra, a projektros technológiát pedig főként az 50 hüvelyknél nagyobb képátmérő esetében alkalmazzák. A Matsushita LCD képernyős tévéket is gyárt, de a plazma tévéket tarja a legmegfelelőbbnek a 37 hüvelyknél nagyobb képátmérő esetében az alacsonyabb gyártási költségek, a gazdaságosabb gyártástechnológia, valamint a kategóriákkal jobb képminőség, a nagyobb képlátószög, a mozgó képek jobb leképezése és a mélyebb fekete miatt.
A legnagyobb konkurenciát a Sharp támasztja számára a maga 37 hüvelykes és annál nagyobb LCD képernyőivel, amelyek szintén jó keresletnek örvendenek. A legfrissebb kereskedelmi adatok szerint júniusban a Matsushita az Egyesült Államok piacának 44 százalékát ellenőrizte az újonnan bemutatott nagyfelbontású modelljeinek köszönhetően. A japán piacon 70 százalékos a részesedése.
A Matsushita bizakodó előrejelzése szöges ellentétben van az LG Electronics tegnapi bejelentésével amelyben veszteséges negyedévről számolt be, valamint a Pioneer eredményével, amelynek plazma üzletága az alacsony forgalom és alacsony termelési hatékonyság miatt régóta veszteséget termel. A Matsushita üzleti eredményessége az általa alkalmazott vertikális üzleti modellnek köszönhető, ami azt jelenti, hogy a félvezető gyártástól kezdve minden szükséges alkatrészt házon belül állít elő. Az általuk gyártott plazma képernyők 85-90 százalékát saját tévékészülékeibe építi be, de középtávon növelni kívánják a más társaságoknak eladott panelek arányát.