SG.hu
Amerikában a 42"-es plazma TV-k a legnépszerűbbek
Az IDC felmérése szerint a vásárlók elsősorban új, nagyméretű HD TV-re vágynak és ezért hajlandóak jelentős összeget fizetni - akkor is, ha nincsenek egészen tisztában a műszaki terminológiával.
A legtöbb esetben a vásárlók 42 inch-es, lapos HD TV-t szeretnének, amelyet legszívesebben valamelyik nagyobb szórakoztató elektronikai áruházlánc közeli üzletében szereznének be. Az IDC felmérésének célja az volt, hogy valós képet mutasson az amerikai emberek TV vásárlási szokásairól. Az adatok egy 1200, potenciális televízió-vásárlóval készült, friss webes felmérésen alapulnak, amelyben a válaszadók 64%-a férfi, 36%-a nő, az átlagéletkoruk pedig 47 év volt. A megkérdezettek átlagjövedelme évi 110 ezer dollár és háztartásaikban átlagban 1,8 tizennyolc évnél fiatalabb gyermek él.
Ami a vásárlói szokásokat illeti, az emberek 82%-a a képernyő méretét tartja a legfontosabbnak, míg 79%-uk elsősorban az ár alapján dönt. A legkevésbé fontos vásárlói szempont a képarány volt a vásárlók 62%-a szerint. A TV típusokat tekintve a Flat Panel Display (FPD) készülékeket, azaz a Plazma és LCD TV-ket keresik a legtöbben (59%). A megkérdezettek 20%-a az FPD TV-k után a projektoros TV-ket részesíti előnyben. Jól mutatja a hagyományos katódcsöves TV-k csökkenő népszerűségét, hogy a vásárlóknak csak 10% venne ilyen típusú készüléket.
A különböző technológiák tekintetében az FPD TV-k közül az emberek 38%-a választ Plazma TV-t, kevéssel megelőzve az LCD TV vásárlókat (36%). A projektoros TV-k körében legnépszerűbb a DLP projektoros TV 46%-kal messze megelőzve az LCD projektoros TV-ket (19%). A jelentés jól példázza "a méret a lényeg" jelenséget. Ha a képernyők nagyságát nézzük, a vásárlók majdnem 80%-a a 30 és 59 inch közötti termékeket kedveli. Az átlagméret szinte pontosan 42 inch. Ez a méretbeli preferencia elsősorban a Plazma és a projektoros televízióknak kedvez.
TV vásárlásnál az emberek 55%-a a szórakoztató elektronikai üzleteket részesíti előnyben messze megelőzve raktáráruházakban (11%) és az interneten keresztül, online vásárlókat (7%).
A legtöbb esetben a vásárlók 42 inch-es, lapos HD TV-t szeretnének, amelyet legszívesebben valamelyik nagyobb szórakoztató elektronikai áruházlánc közeli üzletében szereznének be. Az IDC felmérésének célja az volt, hogy valós képet mutasson az amerikai emberek TV vásárlási szokásairól. Az adatok egy 1200, potenciális televízió-vásárlóval készült, friss webes felmérésen alapulnak, amelyben a válaszadók 64%-a férfi, 36%-a nő, az átlagéletkoruk pedig 47 év volt. A megkérdezettek átlagjövedelme évi 110 ezer dollár és háztartásaikban átlagban 1,8 tizennyolc évnél fiatalabb gyermek él.
Ami a vásárlói szokásokat illeti, az emberek 82%-a a képernyő méretét tartja a legfontosabbnak, míg 79%-uk elsősorban az ár alapján dönt. A legkevésbé fontos vásárlói szempont a képarány volt a vásárlók 62%-a szerint. A TV típusokat tekintve a Flat Panel Display (FPD) készülékeket, azaz a Plazma és LCD TV-ket keresik a legtöbben (59%). A megkérdezettek 20%-a az FPD TV-k után a projektoros TV-ket részesíti előnyben. Jól mutatja a hagyományos katódcsöves TV-k csökkenő népszerűségét, hogy a vásárlóknak csak 10% venne ilyen típusú készüléket.
A különböző technológiák tekintetében az FPD TV-k közül az emberek 38%-a választ Plazma TV-t, kevéssel megelőzve az LCD TV vásárlókat (36%). A projektoros TV-k körében legnépszerűbb a DLP projektoros TV 46%-kal messze megelőzve az LCD projektoros TV-ket (19%). A jelentés jól példázza "a méret a lényeg" jelenséget. Ha a képernyők nagyságát nézzük, a vásárlók majdnem 80%-a a 30 és 59 inch közötti termékeket kedveli. Az átlagméret szinte pontosan 42 inch. Ez a méretbeli preferencia elsősorban a Plazma és a projektoros televízióknak kedvez.
TV vásárlásnál az emberek 55%-a a szórakoztató elektronikai üzleteket részesíti előnyben messze megelőzve raktáráruházakban (11%) és az interneten keresztül, online vásárlókat (7%).