Médiainfo
A DVD új életet lehel a tévésorozatokba
Mint kiderült, a leggyengébbnek hitt televíziós műsorok is rekordszámban fogynak a polcokról DVD kiadásban. Ez pedig jelentős másodlagos bevételi forrás a tévéknek és újabb reklámeszköz a hirdetőknek.
A televíziós sorozatokat tartalmazó DVD-gyűjtemények határtalan népszerűsége megváltoztathatja a televíziózás gyakorlatát és teljes gazdálkodását. A már lefutott és jelenleg is adásban lévő műsorok iránti érdeklődés ugyanis arra ösztönzi a nagyobb műsorsugárzó hálózatokat, hogy még az elvárt nézettségi szint határát súroló műsorokat is adásban tartsák. A számos jelentős médiaügyféllel, köztük több nagy amerikai tévétársasággal együttműködő Horizon Media által nemrégiben kiadott elemzés azt állítja, hogy a csatornák így szeretnének több időt hagyni a nézők és a hirdetők kötődésének kialakulására.
Az Egyesült Államokban a nagyobb hálózatok saját készítésű sorozatokkal próbálják megnyerni a közönséget, és úgy tűnik, hogy a pl. Magyarországon is sugárzott aliashoz hasonló, kevésbé népszerűbb programok most új felfutási lehetőséget kapnak a DVD-eladásokból befolyó másodlagos bevételeknek köszönhetően. A hírek szerint még a legalacsonyabb minőséget képviselő sorozatok megjelenése is olyan reakciókat vált ki a közönségből, ami nem várt érdeklődést jelez.
Brad Adgate, a Horizon kutatási igazgatójának elmondása szerint, míg korábban a hálózatok türelmesek voltak az olyan lassan beinduló műsorokkal, mint pl. a nálunk is bemutatott Cheers, addig most ezek a programok új életre kelnek DVD-n, és ezáltal népszerűtlenségük ellenére van ok az életben tartásukra. "Ezeknek a műsoroknak talán alacsony a nézettsége, de erős és lojális közönségük van, akik valószínűleg megvásárolják majd a DVD-n megjelenő évadokat" - mondta. "Ez lesz az a tényező, amelynek köszönhetően ezek a sorozatok előreléphetnek és megújulhatnak."
Miközben a potenciált rejtő műsorok lehetőséget kapnak közönségük kötődésének bizonyítására, a már befutott programokat a médiavásárlók és a csatornák munkatársai egy újabb alternatív reklámeszközként látják. "Valamennyi műsorunk azért van adásban, mert jól szerepelnek, és véleményünk szerint ezek a legjobb műsorok" - nyilatkozta Dana McClintock, a CBS szóvivője. "De tagadhatatlan, hogy a Mindenki szereti Raymondot-hoz és a Helyszínelők-höz hasonló sorozatok DVD-kiadásai rohamosan fogynak a polcokról. És bár ezen kiadványok jelenleg még nem részei a hirdetőkkel történő éves megállapodásoknak, nem vagyunk meglepve, hogy a médiavásárlók érdeklődnek a DVD-kiadásokon megjelentethető hirdetések lehetőségei iránt."
A Havashoz tartozó MPG ügyvezető alelnöke, Steve Lanzano megjegyezte, hogy a DVD-n napvilágot látott sorozatok sikere nem maradt észrevétlen a médiaügynökségek körében. "Ez a lehetőség a háttérpiac erejét mutatja, és a hirdetők számára a szponzorációhoz hasonlóan jó hozzáadott értékű lehetőséget kínál. Ugyanakkor új életet lehelhet a régi, műsórrol már lekerült sorozatokba" - mondta. "A Seinfeld c. sorozat például ugyan még adásban van, DVD-s változata azonban máris rohamosan fogy az üzletekben."
A televíziós sorozatokat tartalmazó DVD-gyűjtemények határtalan népszerűsége megváltoztathatja a televíziózás gyakorlatát és teljes gazdálkodását. A már lefutott és jelenleg is adásban lévő műsorok iránti érdeklődés ugyanis arra ösztönzi a nagyobb műsorsugárzó hálózatokat, hogy még az elvárt nézettségi szint határát súroló műsorokat is adásban tartsák. A számos jelentős médiaügyféllel, köztük több nagy amerikai tévétársasággal együttműködő Horizon Media által nemrégiben kiadott elemzés azt állítja, hogy a csatornák így szeretnének több időt hagyni a nézők és a hirdetők kötődésének kialakulására.
Az Egyesült Államokban a nagyobb hálózatok saját készítésű sorozatokkal próbálják megnyerni a közönséget, és úgy tűnik, hogy a pl. Magyarországon is sugárzott aliashoz hasonló, kevésbé népszerűbb programok most új felfutási lehetőséget kapnak a DVD-eladásokból befolyó másodlagos bevételeknek köszönhetően. A hírek szerint még a legalacsonyabb minőséget képviselő sorozatok megjelenése is olyan reakciókat vált ki a közönségből, ami nem várt érdeklődést jelez.
Brad Adgate, a Horizon kutatási igazgatójának elmondása szerint, míg korábban a hálózatok türelmesek voltak az olyan lassan beinduló műsorokkal, mint pl. a nálunk is bemutatott Cheers, addig most ezek a programok új életre kelnek DVD-n, és ezáltal népszerűtlenségük ellenére van ok az életben tartásukra. "Ezeknek a műsoroknak talán alacsony a nézettsége, de erős és lojális közönségük van, akik valószínűleg megvásárolják majd a DVD-n megjelenő évadokat" - mondta. "Ez lesz az a tényező, amelynek köszönhetően ezek a sorozatok előreléphetnek és megújulhatnak."
Miközben a potenciált rejtő műsorok lehetőséget kapnak közönségük kötődésének bizonyítására, a már befutott programokat a médiavásárlók és a csatornák munkatársai egy újabb alternatív reklámeszközként látják. "Valamennyi műsorunk azért van adásban, mert jól szerepelnek, és véleményünk szerint ezek a legjobb műsorok" - nyilatkozta Dana McClintock, a CBS szóvivője. "De tagadhatatlan, hogy a Mindenki szereti Raymondot-hoz és a Helyszínelők-höz hasonló sorozatok DVD-kiadásai rohamosan fogynak a polcokról. És bár ezen kiadványok jelenleg még nem részei a hirdetőkkel történő éves megállapodásoknak, nem vagyunk meglepve, hogy a médiavásárlók érdeklődnek a DVD-kiadásokon megjelentethető hirdetések lehetőségei iránt."
A Havashoz tartozó MPG ügyvezető alelnöke, Steve Lanzano megjegyezte, hogy a DVD-n napvilágot látott sorozatok sikere nem maradt észrevétlen a médiaügynökségek körében. "Ez a lehetőség a háttérpiac erejét mutatja, és a hirdetők számára a szponzorációhoz hasonlóan jó hozzáadott értékű lehetőséget kínál. Ugyanakkor új életet lehelhet a régi, műsórrol már lekerült sorozatokba" - mondta. "A Seinfeld c. sorozat például ugyan még adásban van, DVD-s változata azonban máris rohamosan fogy az üzletekben."