Specker Balázs
Tovább hanyatlik a hordozható eszközök piaca
A hordozható eszközök iránt világszerte tovább esik a kereslet, de ez nem rettenti el a gyártókat a folytonos fejlesztésektől.
Az IDC piackutató cég szerdai sajtóközleményében az áll, hogy a kiszállított hordozható eszközök száma 1,7 millióra csökkent 2005 második negyedévében, ami 20,8%-os visszaesést jelent az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest. Habár a piac folyamatosan hanyatlik, néhány gyártó újításai révén növeli részesedését. Az Acer és a Yakumo GPS termékeire például olyannyira nagy az igény, hogy a két cég máris az eladási lista vezető ötösfogata között találta magát. A két cég 608,2%-os, illetve 346,2%-os növekedést ért el szállítások területén.
A piaci veszteségeket elkönyvelő Palm eközben kínálatát új LifeDrive névre keresztelt hordozható manager eszközével bővítette - írja a ZDNet. Habár a Palm a tavalyi teljesítményétől elmarad, még mindig vezeti a piacot a maga 36,5%-os részesedésével. Az első negyedévhez képest 3,1%-kal több terméket szállított ki. A múlt évi szállítási adatokhoz képest 30,9%-kal marad el. A második helyen a Hewlett-Packard áll, ők 39,3%-os visszaesést könyvelhetnek el a múlt évhez képest. Egyedül a két újdonsült helyezett, a bronzérmes Acer és az ötödik Yakumo könyvelhet el növekedést az előző negyedévhez képest - derül ki az IDC beszámolójából.
"Válaszul az egyre csökkenő vásárlóerőre és az erős piaci versenyre, a hordozható eszközök gyártói arra törekednek, hogy olyan új megoldásokkal rukkoljanak elő, amelyek kihasználják a hordozható eszközök szoftver- és hardverlehetőségeit, hogy a felhasználók többet kapjanak, mint amire az eszközt eredetileg szánták" - olvasható CNet oldalán. "Ezen lehetőségek felismerése és kihasználása létfontosságú, hogy a piac újra fellendüljön" - mondta Kevin Burden, a IDC Mobile Devices programjának vezető kutatója.
Az IDC piackutató cég szerdai sajtóközleményében az áll, hogy a kiszállított hordozható eszközök száma 1,7 millióra csökkent 2005 második negyedévében, ami 20,8%-os visszaesést jelent az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest. Habár a piac folyamatosan hanyatlik, néhány gyártó újításai révén növeli részesedését. Az Acer és a Yakumo GPS termékeire például olyannyira nagy az igény, hogy a két cég máris az eladási lista vezető ötösfogata között találta magát. A két cég 608,2%-os, illetve 346,2%-os növekedést ért el szállítások területén.
A piaci veszteségeket elkönyvelő Palm eközben kínálatát új LifeDrive névre keresztelt hordozható manager eszközével bővítette - írja a ZDNet. Habár a Palm a tavalyi teljesítményétől elmarad, még mindig vezeti a piacot a maga 36,5%-os részesedésével. Az első negyedévhez képest 3,1%-kal több terméket szállított ki. A múlt évi szállítási adatokhoz képest 30,9%-kal marad el. A második helyen a Hewlett-Packard áll, ők 39,3%-os visszaesést könyvelhetnek el a múlt évhez képest. Egyedül a két újdonsült helyezett, a bronzérmes Acer és az ötödik Yakumo könyvelhet el növekedést az előző negyedévhez képest - derül ki az IDC beszámolójából.
"Válaszul az egyre csökkenő vásárlóerőre és az erős piaci versenyre, a hordozható eszközök gyártói arra törekednek, hogy olyan új megoldásokkal rukkoljanak elő, amelyek kihasználják a hordozható eszközök szoftver- és hardverlehetőségeit, hogy a felhasználók többet kapjanak, mint amire az eszközt eredetileg szánták" - olvasható CNet oldalán. "Ezen lehetőségek felismerése és kihasználása létfontosságú, hogy a piac újra fellendüljön" - mondta Kevin Burden, a IDC Mobile Devices programjának vezető kutatója.