Berta Sándor
Mítosz vagy valóság a Skype?
Egy piackutató cég szerint jóval kevesebben használják az internetes telefonálást lehetővé tevő számítógépes programot, mint azt korábban - a letöltési adatokból kiindulva - a szakemberek gondolták.
A Point Topic nevű brit piackutató cég legfrissebb felmérése erősen megrendítheti a Skype piaci pozícióját. 2005 áprilisában a Skype fejlesztői azt jelentették, hogy körülbelül 100 millióan töltötték le a szoftvert. Valójában azonban eddig az időpontig csak mintegy 35 millióan regisztrálták a programot, amely egyre újabb funkciókkal és szolgáltatásokkal bővül. A Skype-Out nevű fizetős VoIP-szolgáltatásnak - amelynek a segítségével vezetékes és mobil telefonszámokat is fel lehet hívni - eddig csupán 1,2 millió regisztrált tagja van.
A Point Topic szakembereinek becslése szerint a programmal 2005 tavaszán csupán 5,3 millióan telefonáltak rendszeresen. A vállalat felméréséből kiderül, hogy hiába töltik le sokan a szoftvert, azzal rendszeresen csak kevesen telefonálnak vagy akik le is töltik, esetleg ki sem próbálják, illetve ha használják is, nem regisztráltatják magukat.
Ettől függetlenül megállapítható, hogy a VoIP-szolgáltatások iránt továbbra is egyre nagyobb az érdeklődés világszerte. Egyes források szerint az elmúlt hónapokban az internetes telefont használó személyek száma közel megduplázódott és napjainkra ez a szám eléri a 11 millió főt. A brit piackutató cég még optimistább ebben a kérdésben és adatai szerint - amelyek egyrészt a szolgáltatók adatain, másrészt becsléseken alapulnak - 2005 első negyedévében kereken 17,4 millió ember használta az internetes telefonokat. A japánok a legszorgalmasabb internetes telefonálók, ott ugyanis a hivatalos adatok és a becslések szerint mintegy 7,2 millió ember telefonál rendszeresen IP-hálózaton át.
Sok országban az internetes telefonra úgy tekintenek, mint a hagyományos vezetékes és mobil telefonszolgáltatások kiegészítőjére. Norvégiában azonban az egyik távközlési szolgáltató, a Telio elérte, hogy a vezetékes telefonszolgáltatás helyett ma már szinte minden előfizetője VoIP-készülékeken telefonál.
A Point Topic nevű brit piackutató cég legfrissebb felmérése erősen megrendítheti a Skype piaci pozícióját. 2005 áprilisában a Skype fejlesztői azt jelentették, hogy körülbelül 100 millióan töltötték le a szoftvert. Valójában azonban eddig az időpontig csak mintegy 35 millióan regisztrálták a programot, amely egyre újabb funkciókkal és szolgáltatásokkal bővül. A Skype-Out nevű fizetős VoIP-szolgáltatásnak - amelynek a segítségével vezetékes és mobil telefonszámokat is fel lehet hívni - eddig csupán 1,2 millió regisztrált tagja van.
A Point Topic szakembereinek becslése szerint a programmal 2005 tavaszán csupán 5,3 millióan telefonáltak rendszeresen. A vállalat felméréséből kiderül, hogy hiába töltik le sokan a szoftvert, azzal rendszeresen csak kevesen telefonálnak vagy akik le is töltik, esetleg ki sem próbálják, illetve ha használják is, nem regisztráltatják magukat.
Ettől függetlenül megállapítható, hogy a VoIP-szolgáltatások iránt továbbra is egyre nagyobb az érdeklődés világszerte. Egyes források szerint az elmúlt hónapokban az internetes telefont használó személyek száma közel megduplázódott és napjainkra ez a szám eléri a 11 millió főt. A brit piackutató cég még optimistább ebben a kérdésben és adatai szerint - amelyek egyrészt a szolgáltatók adatain, másrészt becsléseken alapulnak - 2005 első negyedévében kereken 17,4 millió ember használta az internetes telefonokat. A japánok a legszorgalmasabb internetes telefonálók, ott ugyanis a hivatalos adatok és a becslések szerint mintegy 7,2 millió ember telefonál rendszeresen IP-hálózaton át.
Sok országban az internetes telefonra úgy tekintenek, mint a hagyományos vezetékes és mobil telefonszolgáltatások kiegészítőjére. Norvégiában azonban az egyik távközlési szolgáltató, a Telio elérte, hogy a vezetékes telefonszolgáltatás helyett ma már szinte minden előfizetője VoIP-készülékeken telefonál.